Crazy_Viking Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Jeg skal legge inn ny bios på mitt dfi hk. hvis biosfilen heter lanparty.bin hvca skal jeg skrive i dos da? dette er den engelske texten jeg har: Type in the following command under DOS prompt (NOT under windows!): A:\>[executable] [filename].bin /F OR A:\>[executable] /? for detailed instructions. Noen som kan lage en norsk oversettelese for meg, hvor det står det samme spm på den engelske(spess hva A:\>[executable] [filename].bin /F betyr) Endret 3. juni 2004 av Crazy_Viking Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Prøv å kjør programmet du bruker, f.eks blabla.exe /? eller /H ... står sikkert hva /F gjør der. Lenke til kommentar
Jannern81 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det betyr ganske enkelt at du skal kjøre den kjørbare fila *.exe antagelig med filnavnet til *.bin så /f switchen. egentlig ikke værre. vanskelig å oversette mer til norsk. *.exe *.bin /f ved *.exe /? får du hjelp Lenke til kommentar
Crazy_Viking Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Prøv å kjør programmet du bruker, f.eks blabla.exe /? eller /H ... står sikkert hva /F gjør der. står >[executable] for hvilket prog jeg bruker? det er awdflash skal jeg da skrive A:\> awdflash.exe lanparty.bin /f ? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Du skal legge to filer på en bootbar diskett. Den ene heter et_eller_annet.exe den andre heter noe_annet.bin La maskina boote fra disketten. Når den har bootet ferdig står det: A:\> på skjermen din. Bak den teksten skal du skrive et_eller_annet.exe noe_annet.bin /F og trykke enter Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) skal jeg da skrive A:\> awdflash.exe lanparty.bin /f ? ja Edit: bruk /F, ikke /f (tror ikke det har noe å si, men gjør det likevel) Endret 3. juni 2004 av petterg Lenke til kommentar
Crazy_Viking Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 takk folkens! skal teste nå..kommer tilbake hvis jeg ikke får det til Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Tips, legg filene du skal flashe med på harddisken din. Disketten bruker du kun til å boote. Er litt surt om du får en error fra disketten midt under flashingen, bye,bye biosrom. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Prøv å kjør programmet du bruker, f.eks blabla.exe /? eller /H ... står sikkert hva /F gjør der. står >[executable] for hvilket prog jeg bruker? det er awdflash skal jeg da skrive A:\> awdflash.exe lanparty.bin /f ? Det stemmer. Du må boote på disketten, og skrive: awdflash lanparty.bin /f Endret 3. juni 2004 av El Viking Lenke til kommentar
Crazy_Viking Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Tips, legg filene du skal flashe med på harddisken din.Disketten bruker du kun til å boote. Er litt surt om du får en error fra disketten midt under flashingen, bye,bye biosrom. kan du forklare hvordan jeg gjør dette med utgangspunkt i det jeg skal skrive!!? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 En mulighet. Lag en mappe i C: som du kaller test. Legg både flash fila og bios oppgraderinga i test mappa. Sett bios på default(ingen oc). Boot med oppstartsdisketten. Velg start u\cdrom. Skriv: c: enter : cd\test enter : dir enter Skriv inn nøyaktig navnet på flash fila feks "xxxxxxxxx" enter enten finner flash fila biosfila selv eller du må skrive inn navnet(c:\test\biosnavn). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå