MrVilla Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hei der. Jeg har i dag 2*256MB Twinmos 3200 rambrikker i mitt asus A7N8X delux. Disse brikkene kjører i dual. Etter litt om og men så har jeg funnet ut at jeg vil ha mer ram og har da kjøpt inn en ekstra rambrikke på 512MB av samme type. Skal jeg bare slenge denne inn i den siste sloten eller må/bør jeg gjøre noen forandringer først? Beklager dumt spørsmål......... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Sett de to 256MB brikkene i channel A (slot 1 og 2, de med minst mellomrom), deretter setter du 512MB'en i channel B (slot 3, den med masse mellomrom til de to andre). (Kommer muligens bilde) Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Gjorde som du forklarte ovenfor, men får nå ikke startet opp pc'en Den kommer nesten helt til windows så får jeg en dumping av fysisk minne og restart. Noen idèer? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 prøv å stille opp volten litt? Eller sette de tilbake som de sto før du byttaplass bare ett skudd i mørket men det går jo ann å prøve Lykke til... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Har du skjekket alle brikkene (hver for seg) for feil?? Memtest86 Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Takker for hjelpen. Desverre så er jeg like langt Jeg har testet alle brikkene hver for seg uten å få feil. Jeg får feil når jeg prøver kombinasjoner med 256 brikkene og 512MB brikken. Jeg kjører følgende timings 2,5-3-3-7 FSB er satt ned til 180 og de kjører på 2,7V Noen forslag? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 vel, jeg vet akkurat hva problemet er ! DU må kjøre brikkene på DDR333 eller PC2700:) Det er et problem med nForce2 kort! og nForce3 har jeg fått inntrykk av! også der må man skru ned på 333mhz! Det går fint sålenge du gjør det, skal du se! og 512 brikka _SKAL_ først uansett! den største skal først, og så brikkene ned på 333mhz! Du er nødt om du skal kunne bruke alle plassene desverre! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Pokker og! Jaja.....er vel ikke annet å gjøre enn å bite i det sure eplet og skru ned hastigheten....Begynner å angre på hele kjøpet av den 512 brikken. Har på følelsen jeg er like langt Hva med timingsene da.....kan dem stå slik dem gjør? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 vel, jeg vet akkurat hva problemet er !DU må kjøre brikkene på DDR333 eller PC2700:) Det er et problem med nForce2 kort! og nForce3 har jeg fått inntrykk av! også der må man skru ned på 333mhz! Det går fint sålenge du gjør det, skal du se! og 512 brikka _SKAL_ først uansett! den største skal først, og så brikkene ned på 333mhz! Du er nødt om du skal kunne bruke alle plassene desverre! Kom på det nå nForce2 støtter kun to brikker på 400MHz, men kan ta tre på 333MHz Ikke lett dette her Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 vel, jeg vet akkurat hva problemet er !DU må kjøre brikkene på DDR333 eller PC2700:) Det er et problem med nForce2 kort! og nForce3 har jeg fått inntrykk av! også der må man skru ned på 333mhz! Det går fint sålenge du gjør det, skal du se! og 512 brikka _SKAL_ først uansett! den største skal først, og så brikkene ned på 333mhz! Du er nødt om du skal kunne bruke alle plassene desverre! Kom på det nå nForce2 støtter kun to brikker på 400MHz, men kan ta tre på 333MHz Ikke lett dette her Alikevell handler folk 256 brikker,ikke spesielt lett å oppdatere da........ Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Hvorfor i huleste er det slik, og hvorfor i granskauen sjekket jeg det ikke opp først? Er bare sååååååååå close til å selge 256 brikkene og kjøpe en 512 ekstra! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Okay....da er det testet og svaret er som tidligere foreslått.....man må skru ned hastigheten ned til 166MHz (333MHz) dersom man vil benytte tre rambrikker på ASUS A7N8X.....eller forsåvidt alle NForce2 korter. Noen som vil bytte 2 råbra 256MB brikker (3200) mot en 512MB 3200 twinmos brikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå