Gå til innhold

Bytte Cpu/hovedkort eller gå over til athlon 64?

Anbefalte innlegg

hei jeg har dette oppsettet

AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus

Socket A (Thoroughbred) prosessor

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB + 512 med Twinmoss med Winbond

Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

Abit KD7 Hovedkort for Socket A (DDR)

VIAKT400, ATA/133, ATX, USB2.0, AGP 8X

Bør jeg bytte Cpu + hovedkort eller bare en av tingene? Eller skal jeg gå over til athlon 64?

Hva får jeg mest for pengene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha noe nytt vil jeg anbefale deg å bytte både cpu og hovedkort.

Skal du fortsatt ha AMD Athlon system burde du vurdere et hovedkort med nForce2 400 Ultra chipset.

Det kan også være greit å gå over til 64-bit, men da burde du vente til sokkel 939 er til salgs i butikkene, det skal visst være noe bedre enn nåværende sokkel 754.

Edit: Det som vil være mest økonomisk er å kjøpe feks et Abit NF7-S hovedkort og en AMD XP2500+ cpu, samt en god kjøler og overklokke cpu'en til 2,2GHz.

Omtrent alle XP2500+ cpu'er klarer dette.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Jeg har selv et system med Abit NF7-S og XP2500+ og kan si meg godt fornøyd med det.

(Kjører 24/7 på 11*230=~2500MHz med vannkjøling).

Edit: Enig med at 64-bit er litt dyrt for tiden ja...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Jeg har selv et system med Abit NF7-S og XP2500+ og kan si meg godt fornøyd med det.

(Kjører 24/7 på 11*230=~2500MHz med vannkjøling).

Edit: Enig med at 64-bit er litt dyrt for tiden ja...

Bra Oc! Hva er temperatur på Cpu og gpu? Hvilken kjøleløsning bruker du på Nb?

Ps: Kan være lurere å kjøpe Amd xp-m 2400+ 35W som lett overklokkes til 2300mhz~2800Mhz helt avhengig av kjøleløsning selvsagt.

Lenke til kommentar
Bra Oc! Hva er temperatur på Cpu og gpu? Hvilken kjøleløsning bruker du på Nb?

Ps: Kan være lurere å kjøpe Amd xp-m 2400+ 35W som lett overklokkes til 2300mhz~2800Mhz helt avhengig av kjøleløsning selvsagt.

Temp. på cpu er ~40 grader max load, med vcore på 1,9.

Stock kjøling på gpu.

DangerDen RBX på CPU.

På NB har jeg bare ribbe m/ vifte, Swiftech MCX159A.

Synes ikke det er så veldig bra egentlig, iogmed at XP2600 tbred'en min er primestabil i en time på 2500MHz. Og det med dårlig luftkjøling rundt 70 grader.

Har ikke penger til XP-m gitt. Sparer heller til et heftig Socket 939 system.

Lenke til kommentar

Skal du fortsatt ha AMD Athlon system burde du vurdere et hovedkort med nForce2 400 Ultra chipset.

Det kan også være greit å gå over til 64-bit, men da burde du vente til sokkel 939 er til salgs i butikkene, det skal visst være noe bedre enn nåværende sokkel 754.

Edit: Det som vil være mest økonomisk er å kjøpe feks et Abit NF7-S hovedkort og en AMD XP2500+ cpu, samt en god kjøler og overklokke cpu'en til 2,2GHz.

ikke min, restarter seg etter litt spilling på 200 fsb, vet ikke hvorfor. dette er med vcore 1,8, blir ikke mere en 55 grader tho

Lenke til kommentar

ikke min, restarter seg etter litt spilling på 200 fsb, vet ikke hvorfor. dette er med vcore 1,8, blir ikke mere en 55 grader tho

Klokk ned eller prøv en kraftigere PSU .

Overklokket xp2500 til xp3200 v/1,8v

CPU watt ved overklokking , belastning fra +12v .

Overclocked Power Output = Default Power Output * ( Overclocked Core Speed / Default Core Speed ) * ( Overclocked Voltage / Default Voltage )²

Eks.

XP2500+ på 2,2GHZ med 1,8v .

68w*(2200mhz/1833mhz)*(1,8v/1,65)² =

68w*(1,200218)*(1,19008) = 97w ,Ampere = 97/12 =8A

Så når grafikk kortet ditt drar igang med 3D overbelastes sikkert 12volten din .

.....

Lenke til kommentar

har en chieftec 360 W da, hvordan vmodder jeg? har aldri prøvd det før :p kjøleren min er nok bra nok tenker jeg :D thermaltake extreme volcano 12+

Er det farlig å kjøre prossessoren på 1,85 V, det er det meste jeg kan sette opp

Noe annet jeg kan gjøre?

Endret av Shade22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...