Gå til innhold

Nvidia back on top !!

Anbefalte innlegg

Ny WR i 3DMark 2003. Må bare få godkjent driverene så er den offisiell

http://service.futuremark.com/compare?2k3=2603719

Mer om det her

http://www.vrforums.com/showthread.php?s=&threadid=14562

Nvidia er tilbake. Håper bare Komplett får inn kort snart, slik at jeg kan bestille ett.

PS. Snakk om at Nvidia skal slippe offisielle drivere til 6800 idag.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tids spr.mål. Han skulle teste med flere drivere idag. Dette er med Cascade kjølere, ATi sin toppscore er med Flytende Nitrogen. Ganske stor forskjell på kjølemetodene ja. Iløpet av en dag eller to er scoren oppe med godkjente drivere også. Vent å se :dribble:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Vell, for å være ærlig så er det lettere å kunne benchmarke med et bra Cascade system enn med liquid N20. Enkelt og greit så er cascade langt mer stabilt enn å måtte helle på mer nitro. Noen virkelige gode cascade systemer har greid å kommet langt under -170C :scared:

Derimot må jeg absolutt si at dette var en bra score, forhåpentligvis er det ikke bare 3dmark som kommer til å dra nytte av den...

Lenke til kommentar
Har hørt at ati går over til 11nm produksjonsteknikk

når PCIe kommer. var snakk om 700mhz++ standard

klokkefrekvens men det er bare x300 som er annonser med

11nm og med bare 4 pipelines og 128 bit minne hjelper

det neppe på....

står litt på anandtech om dette

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=2066&p=3

Er ikke verdt å ha high end korta til ati på 11nm siden TMC ikke tilbyr low-k på 11nm enda . Da får man bedre større rom for høyere core clock med 13nm + low-k . At ATI bruker 11nm på lowend kort er pga av lavere produksjon kostnader pga av mindre die .

Lenke til kommentar
Tids spr.mål. Han skulle teste med flere drivere idag. Dette er med Cascade kjølere, ATi sin toppscore er med Flytende Nitrogen. Ganske stor forskjell på kjølemetodene ja. Iløpet av en dag eller to er scoren oppe med godkjente drivere også. Vent å se :dribble:

Topscoren med ATI er det macci som har, og det er med cascade. 2.plassen med ATI er det derimot TeamFinnland som har med flytende nitrogen.

Cascaden som Lardarse bruker på nVidia-kortet sitt er en r1150 / r404 cascade, og den kjøler bedre enn macci sin r23 / r404 kjøler. Tvilsomt at han hadde tatt igjen nVidia med cascaden til LardArse, men hvem vet.

Det er kun 300 poeng som skiller, og nye drivere kan gjøre mye for begge kortene.

Ang lavere temp;

Skal man under -120c så må man over på et trestrinns system, da med feks r50 / r1150 / 404.

R50 (metan) har et kokepunkt på -161c / 1bar. Med et riktig tweaket system så burde det være mulig å trekke et vakum på 0.7-0.6bar, noe som gir -165 til -167c.

Noe lavere enn dette er det ikke realistisk komme. Det vil bli et svært dyrt system.

Lenke til kommentar

Fin score nvidia har der.

Jeg har foresten ''masse'' flytende nitrogen stående, som jeg kan bruke til overklokking, men så er det jo bare det med penger\sponsing av kort da :( .

Flytende Nitrogen får jeg tak i via sintef :thumbup: .

Edit: masse og masse...2 mellomstore beholdere da :p

Edit:Overså en leif :blush:

Endret av Greez
Lenke til kommentar
Finn score nvidia har der.

Jeg har foresten ''masse'' flytende nitrogen stående, som jeg kan bruke til overklokking, men så er det jo bare det med penger\sponsing av kort da :( .

Flytende Nitrogen får jeg tak i via sintef :thumbup: .

Edit: masse og masse...2 mellomstore beholdere da :p

Prøv å lag en cpu-kjøler og klokk den med det isteden! :thumbup:

Fin score det der ja, tror jeg må kjøpe meg nytt skjermkort snart jeg også :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...