Gå til innhold

Final Fantasy vs Baldurs Gate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BG har jeg aldri prøbd, jeg har bare prøvd FFX og FFI FFII FIII FIV.

Her er hva jeg kom fram til

Final Fantasy serien

Grafikk:9

Gameplay:5

LYD:10

Holdbarhet:3

Baldurs Gate.

Grafikk:9

Gameplay:8

Lyd:6

Holdbarhet:7

Åssn kan du gi FF-serien 9 i grafikk? Vil ikke si at FFI har så bra grafikk at det gjør noe :dontgetit:

Skal du gi karakterer i grafikk, burde du gjort det til hvert enkelt FF-spill!

3 på holdbarhet? Fordi du blir lei av spillet nesten med en gang!!!

Du må være hAr|) c0rE fan hvis du sitter og spiller detta i 100timer!!!

Du trenger ikke være hardcore fan i det hele tatt for å holde på med et av FF-spillene i over 100 timer... Følger man med på historien og gjør alle side-questene er du nødt å spille såppass lenge!

FINAL FANTASY RULER, BALDURS GATE SUGER!!!!!!

Ok, så suger ikke BG2 da, men FF er mye bedre!!!

Fantaboy: med eller uten koder??????????

tipper med koder.

Finnes ingen koder til FF som gjør at man blir ferdig med spillet på 5-6 timer :wow:

Lenke til kommentar
Åssn kan du gi FF-serien 9 i grafikk? Vil ikke si at FFI har så bra grafikk at det gjør noe
Man kan vel gjøre det, siden man da må regne de gamle etter når de kom ut.

Du trenger ikke være hardcore fan i det hele tatt for å holde på med et av FF-spillene i over 100 timer... Følger man med på historien og gjør alle side-questene er du nødt å spille såppass lenge!
Riktig.

Finnes ingen koder til FF som gjør at man blir ferdig med spillet på 5-6 timer 
Riktig det også, jeg gidder ikke å ta det Fantaboy sier på alvor, han lyver helt klart, og i tillegg gir han karakterer til et spill han aldri har prøvd :lol:
Lenke til kommentar
Åssn kan du gi FF-serien 9 i grafikk? Vil ikke si at FFI har så bra grafikk at det gjør noe :dontgetit:

Som Elyas Machera sier så må du gi spillet karakter med tanke på når det kom ut.

Men det har kanskje Master D og andre Xbox fanboys vanskelig for å forstå siden de har bare god grafikk på alle spillene sine.

Og Fanta Boy, du blir mer og mer idiot i mine øyne. Fullfører du FFx på 5-6 timer så vil jeg SE det. Det er nemlig helt umulig.

Edit:

Og, hehe. Hvis du er hardcore fan når du spiller FF i 100 timer, hva er jeg da? Jeg har sikkert spillt over 250 timer på Final Fantasy VII.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Likte absolutt ikke FF. Nå er det riktig nok lenge siden jeg har prøvd noen av dem. Men likte IKKE lydeffektene, anime grafikken eller combat systemet.

Det er i såfall bare synd for deg at du ikke liker RPG.

Musikken i Final Fantasy er noe av den beste musikken du noen gang vil finne i et videospill.

At du ikke liker anime er bare smak og behag. Dessuten vil jeg ikke kalle FF-grafikken anime.

Og combatsystemet er simphelten genialt. Hva du ikke liker med det, har jeg problemer med å skjønne.

Lenke til kommentar

Er langt fra noen konsollfan så her troner helt klart BG-serien på toppen. Synes BG1 var helt konge når det kom ut og spilte det non-stop i 1 og et halvt år.

Synes kampsystemet på FF-serien blir litt... Pokémon (ja, vet at dette fenomenet kom seinere). Har ikke prøvd det mye, men sånn generelt så tror jeg ikke historien hadde appelert til meg.

Får litt sånn Harry Potter følelse av FF heh... mange som synes bøkene er helt knall, men jeg kommer aldri til å ta i en harry potter bok uansett :p

Lenke til kommentar

Hvordan i det hele tatt går ann og sammenligne BG og FF forstår jeg ikke helt, blir jo som å sammenligne GTA med CMR (begge spill inneholder bilkjøring).

Men hvis jeg skal være rå og brutal gir jeg og min stemme til BG, da jeg synes det er en av tidenes beste spillserie.

Samt jeg liker ikke akkurat styresystemet(liker ikke adventure-spill), combat systemet, og den sterkt asiainspirerte grafikken(selv om det er gått endel bort fra anime er det fortsatt litt spesiellt) i FF-spilla(nå skal det og nevnes at jeg ikke har spill gjennom så mange av spilla i FF-serien)

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke så mye å tilføye denne diskusjonen, da jeg ikke har spilt FF. Har bare såvidt testet en av dem, husker ikke hvilken.

Vil bare skrive under på at Baldurs Gate serien er utrolig bra... Er vel det rollespillet jeg syns er best etter Fallout 1 og 2.

Lenke til kommentar
Likte absolutt ikke FF. Nå er det riktig nok lenge siden jeg har prøvd noen av dem. Men likte IKKE lydeffektene, anime grafikken eller combat systemet.

Det er i såfall bare synd for deg at du ikke liker RPG.

Musikken i Final Fantasy er noe av den beste musikken du noen gang vil finne i et videospill.

At du ikke liker anime er bare smak og behag. Dessuten vil jeg ikke kalle FF-grafikken anime.

Og combatsystemet er simphelten genialt. Hva du ikke liker med det, har jeg problemer med å skjønne.

Jeg liker RPG, tro meg. Liker bare ikke FF-serien. Den er jo lineær til tusen.

Og det er ikke muikken jeg ikke liker, med lydeffektene. Men som sagt så er det lenge siden jeg har spillt FF, så mulig det har forbdret seg.

Lenke til kommentar
Jeg liker RPG, tro meg. Liker bare ikke FF-serien. Den er jo lineær til tusen.

Og det er ikke muikken jeg ikke liker, med lydeffektene. Men som sagt så er det lenge siden jeg har spillt FF, så mulig det har forbdret seg.

Hmm, de er ofte lineære i begynnelsen, men så blir de mer frie etter hvert. Prøv FFX-2, det er ikke linæert i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar

Jeg har selv ikke spillt noen Final Fantasy spill, har bare sett på andre spellt.

Mens, Baldurs Gate har jeg spillt i flere hundre timer. Både 1'ern og 2'ern. Og min mening om de spillene er at Baldurs Gate 1 absolutt er det beste av de to spillene.

Man har mye mer frihet enn man har i 2'ern. (Finne nye "steder" på egenhånd, gir mye mer adventure feeling)

Lenke til kommentar

Som Elyas Machera sier så må du gi spillet karakter med tanke på når det kom ut.

Men det har kanskje Master D og andre Xbox fanboys vanskelig for å forstå siden de har bare god grafikk på alle spillene sine.

Og Fanta Boy, du blir mer og mer idiot i mine øyne. Fullfører du FFx på 5-6 timer så vil jeg SE det. Det er nemlig helt umulig.

Edit:

Og, hehe. Hvis du er hardcore fan når du spiller FF i 100 timer, hva er jeg da? Jeg har sikkert spillt over 250 timer på Final Fantasy VII.

Hvorfor begynner du å gå på det personlige p.g.a. det jeg skrev til Fantaboy?

Trenger ikke begynne å kalle meg xbox-fanboy for det vel? :dontgetit:

Pass munnen din litt.. Gå rundt å si sånn til noen på gaten, og du hadde blitt

ødelagt etter første setning!

Og forresten Nevnarion: Du som ELSKER FFVII så utrolig mye! Også har du bare spilt i 250 timer? Du ble akkurat knust av en "xbox-fanboy" med 200 timer lille-gutt! ;)

Lenke til kommentar
3 på holdbarhet? Fordi du blir lei av spillet nesten med en gang!!!

Du må være hAr|) c0rE fan hvis du sitter og spiller detta i 100timer!!!

Da kan du ikke være særlig interresert i handling. Det er jo det som er over halve poenget med FF-spilla. Om du bare spiller en 2-3 timer før du ikke orker mer så har jo ikke handlinga begynt omtrent.

FF og BG er forresten 2 ganske forskjellige typer spill.

eh...bare det at du er nødt til å spille i 2-3 TIMER før handligen i det heletatt er dårlig! jeg mener HALLLO

Lenke til kommentar

Jeg har enda til gode å spille et FF spill som jeg har lyst til å ta opp igjen etter å ha fullført det. Det som kjennetegner FF spillene er repetitive kamper og statiske karakterer. Der BG sine karakterer utvikler seg på flere fronter, med mulighet for store interaksjon fra spilleren, blir FF sine karakterer svært endimensjonale; de blir bare "bedre".

Når dette er sagt så var jeg helt hekta på FF VII når det kom. Spilte det rett igjennom i løpet av noen dager, men gikk veldig fort lei når jeg tok det fram igjen etter noen måneder. Det spesielle med BG spillene er at man har så uendelig mange muligheter. Først lager man en skreddersydd karakter som man starter spillet med. Allerede her har man nærmest uendelige muligheter. I tillegg kan man da legge til alt man har av muligheter ut i spillet, og jeg vil gi min stemme til BG!

FF er et utmerket konsollspill / nybegynner RPG. BG er på langt nær så "pent" hvis man måler i grafisk snadder, men har mye dypere kvaliteter som FF bare såvidt berører overflaten av.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...