inaktiv000 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hei, er ganske forvirret mht de nye prosessorene, både fra AMD og Intel. Har ikke fulgt med på en stund, og nå er det ganske mange nye sokler og kjerner og prosessorer jeg ikke har oversikt over Kan noen forklare kort hva de ulike er og hva de er ment å brukes til, eventuelt peke til en slik oversikt? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ta en titt denne oversikten hos Toms Hardware. Lenke til kommentar
breathe Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det var en fin logo du Dersom du copy/paste'r url'en i adressefeltet vil det fungere Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 http://www.tomshardware.com/cpu/20040601/i...history_big.gif Bytta ut www6 med www da funka det . .... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hei, er ganske forvirret mht de nye prosessorene, både fra AMD og Intel. Har ikke fulgt med på en stund, og nå er det ganske mange nye sokler og kjerner og prosessorer jeg ikke har oversikt over Kan noen forklare kort hva de ulike er og hva de er ment å brukes til, eventuelt peke til en slik oversikt? 478 Vanlig intel socket med pentium 4/celeron komplett har inne (Northwood er ved lik klokkehastighet som prescott kjøligere og litt raskere men har ikke like mange instruksjoner for fremtiden) P4: 2,4-3,4 vanlig og 3,2-3,4 extreme edition Celly (yter langt dårligere enn p4) 2,4-2,8 Socket A Amd sin standard socket Duron opp til 1600 Amd XP 2,2-3,2 (dette er ikke ghz de har men hvor godt de yter) Litt nyere er socket 940 athlon 64 og opteron prosessorer. Disse trenger ecc ram og er ikke helt for forbrukermarkedet. Disse er 64-bit 754 En overgangssocket fra amd kan vi vel kalle det (64-bit) 2,8-3,7 (yter som en p4 med disse ghz tallene hvis en p4 med tallene hadde eksistert) En grei 64-bit prosessor for oss forbrukere Nytt: 939 Mange av nedturene med 940 er fjernet og det er 64-bit 3,5-3,8+fx-53 Og så har vi intel da med socket T (lga-775) Er bare å se på komplett, der står alt Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Denne linken funker ikke på noen av måtene hos meg. (mozilla). Noen bedre forslag? Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 ikke hos meg heller.. fikk til 404 en av gangene, men det hjelper ikke mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå