Gå til innhold

Får ikke brukt for g4 enda?


Roella

Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-04-15 22:46, alos skrev:

ser ikke mit Nvidia riva 128 kort med 8 Mb sdram i generasjons tabellen :sad:


 

Er jo det samma som tnt(1) :smile:

 

Generelt går generasjon på hvlike teknologier som er støttet (f.eks dirctx 8.1)

ikke hvor raske korta er (dvs... høyere generasjon ER jo raskere oxo da :smile: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-15 12:13, maximus skrev:

Quote:


On 2002-04-14 22:03, Ola PeK skrev:

Kan jo vere kjekt for å kjøre med 4xAA.


 

Skjønner ikke helt hva som er meningen med AA.

Det er vel ingen som ser noen trappetrinn i 1600x1200

likevel.

Det eneste man oppnår er redusert ytelse.

 

 

Aliasing er ganske tydlig i 1600x1200.. Man må opp i 4048x4xxx (husker ikke helt) for at høy oppløsning skal bli et alternativ til FSAA.

Det er ikke kun trappetrinn grafikken som er problemet med aliasing, men også texture crawling og texture shimering.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-16 13:59, Dipso skrev:

Quote:


On 2002-04-15 22:46, alos skrev:

ser ikke mit Nvidia riva 128 kort med 8 Mb sdram i generasjons tabellen :sad:


 

Er jo det samma som tnt(1) :smile:

 

Generelt går generasjon på hvlike teknologier som er støttet (f.eks dirctx 8.1)

ikke hvor raske korta er (dvs... høyere generasjon ER jo raskere oxo da :smile: )

 

 

Nei, Riva 128 er definitivt ikke det samme som Riva TNT (TwiN Texel).

 

Og hvis du antyder at Radeon 8500 (DX8.1) er av en annen generasjon enn GeForce3, er jeg helt uenig.

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig ser det vel noe sånt ut

 

1st voodoo1/powervr

2th voodoo2/tnt/G200

3rd voodoo3/tnt2/rage/G400/G550

4th geforce/kyro

5th geforce2/kyro2/Radeon/Geforce4Mx

6th geforce3/Radeon 8500

7th geforce4Ti

 

1st generasjon og senere -> de første skjermkort med hardware 3d akselerasjon (flat shading)

 

4th generasjon og senere -> de fleste kortene har innebygget t&l

 

6th generasjon og senere -> de fleste kortene har innebygget programmerbare shadere/pixeleffekter osv ("phong"-shading)

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: blackbrrd på 2002-04-17 18:07 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: blackbrrd på 2002-04-17 18:08 ]

Lenke til kommentar

hei...

 

dere kan jo ikke si at det er waste of money, så anbefaler dere gfti4200!!

jeg mener at det er et godt framtidsrettet grafikkort, som ikke har en uoverkommelig stiv pris!

 

jeg tror det kortet kommer til og bli en stor suksess i framtiden.. 4400 og 4600 blir litt for de mere supergamere eller snobber(rikinger).. :grin:

 

Selvfølgelig har jo også Radeon 1 1/2 bra skjermkort, de har jo 7500 serien og 8500 som er 2 helt toppe kort :smile:... gf 4 ti 4200 er ei god investering, det re det jeg kommer til og kjøpe.. :smile:

 

Senitel...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-15 12:34, Ash skrev:

Jeg spiller mye heller i 1024x768x32 med 4xAA og 8xAniso enn 1600x1200x32.

Jeg foretrekker å se hva jeg skyter på nemlig. :razz:

Men jeg skal si meg enig i at har man et GF3Ti200/500 grafikkort så ser jeg ikke akkurat nytten av å kjøpe et GF4Ti kort. Har man dårligere enn GF3 (evt Radeon hvadetnåennheter) så vil jeg så absolutt anbefale å kjøpe en GF4Ti når man skal oppgradere. Det svelger alt rått (med unntak av den forb***** Codecreatures demoen. hehe).

Har man ikke råd til en GF4Ti4600 så finnes jo Ti4400 til en billigere penge og kan overklokkes til en Ti4600 (ihvertfall tilnærmet). Og snart kommer jo Ti4200 som, hvis man skal tro foreløpige tester, kommer til å bli VELDIG mye for penga.


 

Hva med radein 8500, er det dårligere enn gf3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...