Gå til innhold

Radeon 8500's tv-out

Roella

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei den suger,jeg får ikke dekket hele tv`en har en sort ramme rundt har prøvd å strekke bildet hjelper ikke,også kjører den kun på 50hz så tekst ser dårlig ut,ta heller et nvidia kort med tv ut da kan du bruke tv tool til å velge oppløsning og hertz

Lenke til kommentar

Danny! Det må jo kunne gå an å gjøre noe med det. De må jo ha noe liknende dvdtools ati også?

Nå hører jeg så mye positivt også er det ikke slik alikevel. Jeg holdt nesten på å bestemme meg nå.

Men du snakker av erfaring og det må jeg ta i betraktning.

Hva med 8500's støtte for directx 8.1? Og DVD-støtten skal jo være helt rå. 50hz? Er ikke 75 et minimum? Hva har G4?

Lenke til kommentar

Tv'er er enten 50Hz(PAL) eller 60Hz(NTSC)

Det er ikke så mye å få gjordt med det! Men selv om TV'n må kjøre så lav Hz betyr ikke det at monitor må gjøre det samme.

Matrox sine kort, ATi Radeon kort, og nVIDIA sine twinview kort kan kjøre høyere Hz på monitor samtidig som TV'ut er skrudd på!

Dog kan det nevnes at når jeg kjører TV-ut på mitt Radeon 8500 kort i 1024x768 så får jeg en liten svart stripe i toppen og bunn. Strekke funksjonene i driverne klarer ikke å fikse dette (dette inkluderer 6058 drivere)

Grunnen til at teksten blir uleslig er ganske enkelt "flicker removal" funksjonen som ALLE kort bruker, du kan velge å skru av denne men da _FLIMMRER_ det noe helt for jævlig.

Jeg har hatt Matrox, nVIDIA og nå ATI kort, og den beste tv-ut er utvilsomt Matrox, grunnet deres støtte for RGB noe som gir VESENTLIG bedre farger (krevde spesiell kabel - som jeg lagde selv).

Og når det gjelder TVTOOL ble jeg ikke videre imponert. Det programmet medførte mange reboot når jeg testet det.

DVD avspilling på ATi har jeg ikke testet enda (har standalone spiller)

Lenke til kommentar

ATI er det eneste riktige alternativet for tv-ut! Med de nyeste driverne blir alle andre kort patetiske sammenlignet med ATI.

AMD Athlon XP1800+

512 DDR RAM

Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort

ATI Radeon 7500

2x80GB Seagate Barracuda 7200RPM

Thermaltake Silent Viking <21db

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-04-13 16:55 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...