Gå til innhold

for stor MPEG fil...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Her om dagen tok jeg og dekodet noen familieminner over til MPEG på datamaskinen min. Problemet er at filen blir litt for stor. På hele 1,9Gb faktisk.

 

Nå har det seg slik at jeg har DVD brenner, så det jeg lurte på var om jeg på en måte kunne konvertere denne over til DVD, eller overbrenne den i SVCD mode siden jeg har en tom DVD cd liksom...

 

Jeg bruker Nero6 til å brenne, men hvis det er et annet program som gjør jobben så si ifra!

 

-Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags mpeg-fil er det? mpeg1? Hvis du vil ha den over på DVD (eller SVCD)må du konvertere den til mpeg2 med f.eks. tmpgenc. Hvis du vil ha den på SVCD må du splitte fila i flere filer. VCD, SVCD og DVD følger bestemte normer som du kan lese mer om på www.videohelp.com

Lenke til kommentar

Også mpeg-2 filer må følge visse bestemte normer, som oppløysing og bitrate. mpeg-2 brukes av både SVCD og DVD. Men det høres ut som kanskje du har laga ein DVD fil, sida den såpass stor. Standard DVD oppløysing er 720x576.

 

Du kan sjekke ut www.doom9.net , mange bra guider der og.

 

Trur neppe du klarer å overbrenne i SVCD mode, er i grunn litt tungvint og viss du kan brenne den ut til DVD, som funker mykje betre enn SVCD på DVD spelere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...