sobj1 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hei. Er ute etter en første bil. Hadde regnet med å bruke maks 30.000,- men plutselig kom jeg over en 1971 modell Pontiac LeMans med 350 motor . Har alltid likt amerikanere og må innrømme at jeg har VELDIG lyst til å kjøpe den. Selgeren skal ha 40.000,- for den, og det kan gå siden det bortimot er gratis å eie en veteranbil (har jeg rett?). Bilen fremstår som pen og rustfri med noe "kosejobbing" igjen som han sa. Er rimelig fersk på mekking av bil, men har garasje og verktøy + mange bilkyndige venner. Er det vanskelig å mekke på disse bilene? Er delene dyre? Forventer ikke å få en showcar til 40.000,- men det hadde jo vært gøy å få en ok bil i god stand som bruksbil når det ikke er snø på veien. 40.000,- er masse penger for meg og hvordan er det med verditapet på en gammel amerikaner? Hvis man behandler den pent og pusser den litt opp? Må nok regne med å selge den en gang i tiden... Ble litt rotete dette, men dere skjønner sikkert tegninga... Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 En schwær og tung bil, men med sjel. Er den helt rustfri og generelt pen i lakken, så er ikke 40000,- noen upris. Deler er rimelig og forholdsvis enkelt å få tak i - billigst hvis du bestiller fra USA. Den bruker nok endel mer bensin enn en Golf II 1,6.. det er vel aberet. Ellers er det en klassiker som vil stige i verdi hvis du tar godt vare på den. Når det gjelder forsikring på disse bilene, så er ikke dette nødvendigvis så veldig billig. Selvfølgelig kan du forsikre den som veteran, men da har du maks 5000 km i året samt kun kjøring fra og til show/utstillinger og ikke lov til å bruke den som bruksbil. Nå er det skjeldent noe problem.. så forsikre den som veteranbil og du slipper unna med ca 1500,- i året for full kasko. Lenke til kommentar
sobj1 Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Hmm... 5000 kilometer er jo ikke mye da... Får sjekke litt forsikring og slikt. Når det kommer til mekkinga. Hva trenger man av verktøy? Har verktøy, men vi har fikset motoren på den gamle sjekta vår med det og har ikke noe spesielt verktøy til bil. Er det vanskelig å pusse disse bilene? Takker for svar forresten. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ville tro denne bilen brukte tommeverktøy (verktøy oppgitt i tommemål, ikke cm som er mest brukt), så det er mulig du må skaffe deg det.. Det finner du fort ut av. Når det gjelder å fikse på slike gamle biler, så er det som regel ganske enkelt og greit i forhold til mange nyere europeiske og japanske biler. Lenke til kommentar
Narmacil Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Bruker tommer ja Verditap er ikke et problem for sånne biler, de er forbi denslags tull.. Er bilen i bra stand,er prisen deretter også. Prøvekjør bilen først og vær kritisk, det er mye arbeid å bytte foringer.. (spør meg hvordan jeg vet...) Har du noen bilder av dyret? Lenke til kommentar
sobj1 Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Annonsen inneholder bilder. Den finner du her. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Den SER hvertfall hel og pen ut, men ta en ekstra kikk under gulvmatter og bak i bagasjerommet. Kul bil hvertfall! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 se NØYE i motor rom og under hjulbuene.. etter rust. ansvarforsiskring er 1200kr i året.. fullkasko å alt er vell rundt 2000kr tror jeg. det er det det koster å eie en amcar veteran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå