Gå til innhold

X800 xt eller x800 pro


Anbefalte innlegg

(det finns sikker andre poster om dette, men jeg fant de ikke så tilgi meg for det)

 

Jeg sliter med valgets kvaler. Har bestilt Asus sitt x800 pro kort, men etter å ha lest en del tester på nettet, blant annet Toms Hardware så har ihvertfall jeg inntrykket av at x800 xt kortet i en del tester er "mye" raskere. Etter hva jeg har sett så er xt kortet ca 1000 kroner dyrere enn pro kortet. Jeg er desverre ikke den typen som kan vente i et halvt år til prisene går ned, men må helst ha det hotteste den dagen det kommer og blir gjerne syr hvis datakjeden ikke har det inne i butikken. Så hva er det jeg vil frem til? Jo, er den tusen lappen i differanse verdt det?

 

En tusen lapp er jo ikke all verden, men er virkelig forskjellen i ytelse så stor at den fortjener tusen kroner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ifølge ytelsen er det nesten verdt den tusenlappen, men så får du jo tv-inn på den og, og da synes ivertfall jeg at med så god ytelse og tvkort, er den nok verdt det, selv om jeg aldri vile kjøpt det, jeg har selv bestilt X800Pro, og når en guide kommer på norsk, kommer jeg garantert til å prøve å modde det til et XT , og heller kjøpe et tv-kort!

 

Ingen som vet om det tv-kort greian på X800XT er no bra?

Lenke til kommentar

"bare" tusen kr mer, det er litt mye penger å betale for et grafikkort: 5000kr, men hvis det tv-kort er super bra så oppveier jo det litt av prisen med samtidig, jeg skal ha tv-kort, men skal kjøpe det etter jeg har fått 3dkortet!

 

uansett hvis du kjøper et eget tv-kort får du mye mere muligheter enn på de som er på 3dkorta!

Lenke til kommentar
Skal du selge det og kjøpe XT eller XT PE.

XT 500/1000 mhz

XT PE 520/1120 mhz

 

Core/Mem.

 

Dermed blir bare XT modellen en del svakere...

(klokkehastighetene er ikke helt bestemt ennå, men dette er de som er gitt foreløpig)

PE ??? HVa betyr det?? Og hvor finner jeg info om dette kortet?(x800xt PE)

Lenke til kommentar
XT PE (Platinum Edition, så vidt jeg vet) er en overklokket versjon av XT.

Kan jo hende det er noe annet også, men så vidt jeg vet så er det bare en overklokket versjon av "standard" XT.

 

 

Edit: leifevirks

X800XT PE er ikke en overklokket versjon av XT (X800XT har aldri blitt lansert, derfor er det X800XT PE som er den "normale" versjonen :yes:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Presently ATI are not announcing any definitive clock speed configurations, however as far as we are able to glean there are currently set to be three configurations available:

 

Radeon X800 PRO

Radeon X800 XT

Radeon X800 XT Platinum Edition

 

You can see here that there is probably going to be an XT product available to OEM's, SI's and retail vendors, that sits between the X800 PRO and X800 XT Platinum Edition. Presently ATI have no plans to bring such a configuration to the AGP space, leaving that divided between the PRO and Platinum Edition.

- http://www.beyond3d.com/previews/ati/pcie/

 

X800XT PE er ikke en overklokket versjon av XT (X800XT har aldri blitt lansert, derfor er det X800XT PE som er den "normale" versjonen

 

Ikke PE versjonen av XT PE kommer kun til PCI-E.

Lenke til kommentar

Ifølge den beyond3D artikkelen er det X800XT som kun kommer til PCI-E (tror du tolket det feil). Og som jeg sa. ATI har ikke lansert X800XT enda, så det er foreløpig bare rykter.

 

BTW, X800Pro og X800XT PE er begge AGP skjermkort, og blir også tilgjengelig i PCI-E versjoner etterhvert.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
hvis det går an å modde pro til et 100% fullverig xt kort med 16 pipelines og ytelsen blir samme som xt så er vell vitsen i å kjøpe xt heller liten.

Hvis du tør å modde et skjermkort til rundt 4000kr og har råd til å kjøpe nytt hvis det skjærer seg på noen måte, så kan du kjøpe X800PRO istedenfor X800XT PE ja. Personlig ville jeg ikke forsøkt på dette, siden det slett ikke er sikkert at de fire resterende pipelines fungerer ordentlig, selv om du gjør modden korrekt. Garantien ryker også :ermm:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...