Gå til innhold

Hva er din oppetid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gi meg den ubrukte alfonsklonen ? :)

Kom å hent om du vil ha den. :] Jeg trenger mer ram, kan gjerne bytte :] -- Men alfonsklonen er jo like treig som alfons da... Funker bra til små oppgaver da, bare ikke gallery med 5500 bilder...

Cluster?

Naj, slike pcer tar stor plass..... Og de bråker, så jeg gidder ikke det.. Vil heller skaffe en kraftig, slik jeg gjorde med Acona.

 

Nå må jeg bare skaffe RAM slik at jeg får minst 256 - da skal vi være godt igang.

Lenke til kommentar
Var en sak i forumet her for et par år siden, med et firma som kasta endel gammelt utstyr de hadde stående i kjeller'n. Etterpå gikk hele nettverket ned. Viste seg at en av maskinene de kasta var en UNIX-maskin som hadde stått med DHCP'en. Personen som hadde satt opp den server'n slutta 7 år tidligere......

 

!NB!

kan vell ikke si for sikkert om det stemmer / at jeg husker feil / dette kan vere noe jeg har lest en eller annen plass/ andre ting som ikke stemmer / men mener at dette stemmer men husker ikke helt nøyaktig !NB!

 

på en Vgs skole som en kompis av meg var Admin lærling skulle di lete opp none servere eller legge nye kabler ..

i vertfall av en eller annen grunn begynte di og følge kablene etter veggene.

 

dette resulterte i at kablene sluttet i en vegg og kom ikke ut på andre sidne

 

når di studerte veggen viste det seg at det måtte vere et lite rom (i vertfall mulighet for det)

 

men ingen skjønte hvorfår Tp kabelen sluttet der (ikke en gang hoved Admin)

 

resultatet var at etter hvert fant di ut at det surret en eller annen server inne i veggen

husker ikke hvordan di fant det ut for di rev aldrig opp veggen . så det er enda en sever som surrer der :thumbup:

 

hoved admin hadde vist hvert ansat i 3-4 år

En historie som muligens er en spinoff av denne ....

http://www.techweb.com/wire/story/TWB20010409S0012

Lenke til kommentar
Oppetiden pleier da å bli ødelagt av Mamma som kutter strømmen fra sikringskapet når vi ikke vil legge oss kl 1.... Slem, slem mamma.

Huff for en ond mor. Håper du bruker filsystemer med journaling :p

 

 

Ellers er det jo et godt poeng om varme, spesielt vinterhalvåret. Alle som mener de kan noe om fysikk, bør jo kjenne til energilovene. Energi kan ikke oppstå eller forsvinne, bare konverteres mellom ulike energiformer. Varme (bevegelsesengeri i atomer/molekyler) er forøvrig nederst på "rangstigen" blant egergiformer.

 

Praktisk talt all energi som brukes av en PC vil ende opp som varme,så man sløser derfor ikke med strøm. Tvert imot vil jeg si man sløser ved å bruke varmeovn fordi de BARE avgir varme. Med en PC kan man gjøre stua varm samtidig som man ser pr0n :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Desktopen min:

14:18:57 up 33 days,  1:18,  7 users,  load average: 0.02, 0.13, 0.09

Det tordna og lyna ganske godt for 33 dager siden.

 

Serveren min:

14:17:22 up 78 days, 17:20,  1 user,  load average: 0.00, 0.01, 0.00

Stått på siden jeg var ferdig med å pusse opp rommet.

Lenke til kommentar
Praktisk talt all energi som brukes av en PC vil ende opp som varme,så man sløser derfor ikke med strøm. Tvert imot vil jeg si man sløser ved å bruke varmeovn fordi de BARE avgir varme. Med en PC kan man gjøre stua varm samtidig som man ser pr0n :p

Feil, lys er også energi, og en skjerm bruker derfor energi til å vise bildet, og energien som går til lys går selvfølgelig da ikke til varme.

Men selve maskinen bruker ikke energi på lys så den varmer nok en del.

Lenke til kommentar
Feil, lys er også energi, og en skjerm bruker derfor energi til å vise bildet, og energien som går til lys går selvfølgelig da ikke til varme.

Men selve maskinen bruker ikke energi på lys så den varmer nok en del.

Hvis du kjenner på skjermen (spesielt hvis du har crt) så er den rimelig varm, så mesteparten av energien blir varme allere inni skjermen. Lysstråler blir også konvertert tilbake til varme, som er den energiformen som er på bunn av "hierarkiet". Når lysstråler treffer et objekt blir deler av energien absorbert og blir varmeenergi, mens resten blir reflektert. Et speil er jo et ekstremt eksempel på sistnevnte hvor praktisk talt alt blir reflektert, mens på den annen side finnes mørke materialer som "suger" til seg nesten all energien.

 

F.eks er det kjekt med lys bil, klær++ om sommeren.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...