Gå til innhold

problemer med Amilo8820 (tastaturavtrykk i skjerm)

Anbefalte innlegg

hei

jeg har en amilo D8820 15" (P4-2.53 GHz,512MB,60GB) som jeg har litt problemer med skjermen på. jeg kjøpte maskinen ny for ca 1,4mnd siden, og de siste månedene har skjermen begynt å flimrer med enkelte streker over skjermen når visse farger vises på den. spesielt når det er mørke farger som vises på skjermen, oppstår det "streker" som står å flimrer flere steder på skjermen, og når musen flyttes over disse "strekene" så blir flimringen mer intens. flimringen oppstår spesielt mye i internet explorer, men det skjer også i andre programmer, og jeg lurer derfor på om andre har opplevd det samme ??

På min maskin kan jeg (som på de fleste andre amilo 8820 maskiner) se avtrykk av tastaturet direkte i skjermen når skjermen er mørk. virker nærmest som tastaturer er for høyt i forhold til skjermen, slik at det kommer for nær skjermen når den er lukket. er det andre som har opplevd dette ?? leste test av amilo 8820 på nettsiden barbara.no og der ble dette med tastemerker på skjermen satt opp som minusene med maskinen (http://barbara.no/art.php?artikkelid=969&side=5), men denne testen hadde jeg desverre ikke lest før jeg kjøpte maskinen :(

Det jeg nå lurer på er om dette problemet har resultert i den flimringen som oppstår på min maskin

er det noen som har formeninger om dette, er det et software eller hardware problem, og hva vil i tilfellet garantien dekke ??

(er litt "redd" for å levere pc'en inn til reprasjon i ukevis, for å ende opp med at skjermen blir bytte på garantien, men at avtrykkenen i skjermen og dermed samme problemet oppstår påny på en eventuel ny skjerm, og derfor er det greit å vite om andre har samme problem, for da vil jeg forsøke å heve kjøpet. litt trist i grunn, for pc'en er jo glimrende ytelsesmessig (bortsett fra en utrolig aktiv vifte da :(

Endret av revolvo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

Opplevde også flimring. Flimringen begynte svakt, ble kraftiger og kraftigere. Utviklet seg til streker i alle regnbuens farger helt til skjermen låste seg helt. Begynte som oftes når jeg spilte, men også når jeg brukte internet explorer eller når pcen ikke ble brukt. Prøvde å reinstallere skjermdriver (som sevfølgelig er det første du prøver) men til ingen nytte. Prøvde Boot starte men til ingen hell. Pcen låste seg midt i prossesen. Etter å ha prøv alt :hmm: kom jeg på at det kanskje var fordi at jeg kjørte på crack av Office pakken (FrontPage, World, Powerpoint osv). Jeg avinstallerte Office pakken sammen med diverse rippeprogrammer som jeg brukte til å rippe dvd/divx/Xvid. Etter dette forsvant flimringen. Alt har etter dette bare vært vellstand :D

Endret av kenthlar
Lenke til kommentar

Hei! Jeg ser også merker av tastaturet på min skjerm (har 8820 jeg også). Dette ser man dog bare når maskinen er av og man har den riktige lyssettingen på skjermen. Har aldri opplevd flimmring. Har hatt maskinen i snart ett år. Kan hende det er et driverproblem som er årsaken til flimmringen? På denne siden kan du finne driveroppdateringer til maskinen din. Fujitsu Siemens er meget dårlig på driveroppdatering så mannen som driver dette nettstedet har tatt saken i sine egne hender. Den er på tysk, men bare se etter D8820 :)

Edit:

Dæven! Ser ut som han har fjernet 8820 fra sidene sine...

Endret av Magellan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...