Veritas_ Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hvis dette er like ulovlig å snakke om som piratkopiering så ikke svar Har hørt at enkelte scotere kan "chipes" til å gjøre 80 90 km/t med PC eller faktisk gameboy advanced. Noen som i så fall vet hvilke dette gjelder for :o Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Flyttes til MC-> Trimming/tuning. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Joda, stemmer det, hadde for to år siden en aprillia scooter, 50cc. Det stemmer ikke at motoren blir trimmet, men man fjerner diverse sperrer som den norske stat har pålagt mopedene. Min gikk fra å sperre på 55kmh, til å gjøre 85 på flatmark. Dog LOVLIG er det ikke;) Lenke til kommentar
christt Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har hørt at enkelte scotere kan "chipes" til å gjøre 80 90 km/t med PC eller faktisk gameboy advanced. Noen som i så fall vet hvilke dette gjelder for :o Aprilia DiTech kan få fjernet sperrene ved hjelp av Gameboy. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Burde vel gjelde for de fleste scootere med innsprøytning? (Kanskje ikke med Gameboy på alle men..) Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Flyttes til MC-> Trimming/tuning. Ser ikke scooter som MC. Men greit nok Så det er de fleste med innsprøytings motor som kan trikses med. Noen som har lyst til å utdype litt om hvordan det gjøres. Ser mira sperren var på 55 km/t. Trodde sperren var på 45 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 EU mopeder er sperra på 45 (skal ihvertfall være det i teorien). Eldre ikke-EU-mopeder var/er/skal være sperra på 50km/t. De fleste går litt fortere. Min gikk 65 originalt da den var ny. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Ser ikke scooter som MC. Men greit nok Neivel, er det en bil eller båt, da? Edit: Ikke svar på det. Endret 3. juni 2004 av Opus Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 scooter går under kjerringkjøretøy er ikke scootere plombert som nesten alt annet da ? i eksosanlegget og sånn Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Har bare hørt om Aprilia SR Dithech (ditech betyr direkte innsprøyting, tror jeg). Den er jo også ganske syk orginal da, 8hk, men sperre på ca. 45-50km/h (den går det i opp- og nedoverbakker.) Hvis du fjerner sperra med gameboy, går den vel i ca. 90km/h på speedo. Den er ikke sperra i potta, kun i CDIen. Du får selfølgelig effektpotte til den som alt annet, men det hjelper ikke noe særlig hvis du ikke har trimsylinder og annet heftig stasj. Lenke til kommentar
Izor Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (ditech betyr direkte innsprøyting, tror jeg). Tech betyr vel helst technologi men hva vet vel jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå