karl hungus Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Hei alle sammen Vi skal kj¢pe ny skjermer på jobben, og jeg har fått i oppgave å finne beste l¢sning. Vi har budsjettert 14.000 kroner totalt for tre flatskjermer inkludert frakt. Alle skjermene b¢r være minst 17", og den som skal stå i resepsjonen er den det stilles h¢yest krav til, ikke minst må den være "pen". Har tenkt på Samsung 173/174T over hele linja (de er vel like gode?), noen som har bedre forslag ? Bruksområder er tekstbehandling, litt databasevirksomhet, epost, internett. Hjertelig takk for alle bidrag ! Endret 2. juni 2004 av karl hungus Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 tja mitt forslag hvis det betyr noe. Uansett hva du kjøper av LCD skjermer vil dere nok bli fornøyde. Men det jeg setter som kriterier er : et bra bilde, en god ergonomisk skjerm som kan justeres i alle tenklige veier Bruksområdet krever intet spesielt krav til skjermen, så du kan kjøpe det du ønsker egentlig, regner ikke med at du trenger dvi heller siden maskinene deres sikkert ikke har dette:) Men dette : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1897 er en meget bra 17" til deres bruk. Og jeg mener at denne går under mogliani serien til samsung. (sjekk dette selv på samsung sider). Det betyr at ergonomi er i sentrum I resepsjonen kan dere jo kline til med Samsung 173p eller 193p: I mine øyne pene skjermer.... Ønskes 19" i stedet, så si fra så skal jeg se hva jeg og andre geeks finner frem Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Takk for svar, oivind, du er en trofast veileder må jeg si ! Vet du hva forresten hva som er forskjellen på 173T og 174T ? (holder de seg fortsatt i tet siden den flotte testen deres?) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 vet dessverre ikke, men jeg mener at 174t er litt svakere enn 173t. Men jeg er usikker Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ellers har vi Eizo L550 17" (tilsvarer 19") som er en utrolig bra skjerm, ingen ghosting, krystall klart bilde, enkel og bruke og utrolig deilig og se på Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 enig i at l550 er en meget bra skjerm, men begrensede fysiske justeringsmuligheter er her et problem.... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jepp, kan være enig der, men når du først har justert den, sitter den på plass:) Lenke til kommentar
Shieldmaker Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ta en titt på fujitsu siemens S17-1. Den er ihvertfall pen å se på og funker bra. Den koster rundt 4600 kr stk. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 hei og takk for alle innlegg! det ser ut til at jeg går for to stk Samsung 172s og én 193T. problemet er at ingen har 172s på lager for tiden. alle har derimot 172n til en hundrings eller to billigere, er dette en dårligere skjerm en 172s ? Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 hva skulle vi gjort uten deg Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Hmm. Jeg tror heller vi tar sjansen på den nye 710N, den ser veldig trivelig ut, på papiret i det minste. Kanskje jeg bytter ut 193T med 910T ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå