Gå til innhold

Plextor PX-712A

Anbefalte innlegg

computercity har den på lager, både i sandvika og på alnabru.

mvh

vegard nerland

salgskonsulent computercity sandvika

Ikke Plextor PX-712SA vel?

Den har ikke kommet til norge enda...

Det må være Plextor PX-712SA de har der da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zachzi: Ja 4!!! Du kan selv gå på preferences og skrive inn et tall du selv ønsker. Selv bruker jeg 30. Da ser man godt hvor bra det er.

Bruker du sum1 test skal du få opp en litt mørkere/kraftigere linje på 4. Denne linjen indikerer verdien som ikke skal overskrides. Trykker du view log så vil det komme beskjeder når 4 overskrides. Er det ingen feilmeldinger der så bør alt være ok.

Hvilken hardware versjon er brenneren din? Står på esken og brenneren. Min er TLA #0101, dvs nyere hardware (mest sansynlig gjort mindre forbedringer) enn det første partiet som var TLA #0000 og TLA #0001.

Plextor sine Tla nummer er bygd opp slik: de to første tallene angir harware versjon, mens de to siste angir firmware, så TLA #0204 vil da bli hardware versjon 2, firmware versjon 1.04.

Sarion2: i begynnelsen av Juli mest sannsynlig. Ja jeg er stort sett fornøyd med den. Muligens litt kresen på media da de fleste 8x plater kun brennes på 6x. (Du får opp valget om 8x brenning - men ser du på tiden den bruker så er det kun 6x brenning for de fleste plater.).

Lenke til kommentar

Nåh! Det var jo flere butikker som hadde den inne nå plutselig :)

Men kun vanlig hvit i retail pakke. Jeg skal ha med sort front, så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet en stund til.. :hrm:

Edit til OC-Freak : Hvordan brenner den 4X TY plater da? Går disse på 8X slik som med Px-708?

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

For dem som lurer her er hvordan en GOD plextools PI/PO test skal se ut når man bruker SUM1.

plextools%20test.png

Eriond: Den prøvde å brenne på 8x - men slo raskt ned til 6x og brant hele resten av platen på 6x. Ja kvalitetskontrollen er kanskje litt for sensitiv? Men dette kan muligens rettes på med nye firmware oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Edit: La til 6X bilde! (NEDERST)

OC-FREAK: Mitt nummer er TLA#0101 så det er samme som den du har. Etter å ha skiftet hastighet til 4X ble scan så godt som perfekt. Legger screenshots under. Bilde Nr1 er brent på 4X, mens bilde Nr2 er brent på 8X. Er det ikke litt merkelig at det skal være SÅ stor forskjell ? Prøvde enda en gang på 8X med samme resultat. Spilte av den ene filmen i stuespilleren min uten problem. Dette viser bare at selv om platene fungerer nybrendte er det ikke sikkert de gjør det om 1år hvis error-raten er høy!? :no: Platene det er snakk om er: That's Write DVD+. Kopi fra DVD Identifier:

--------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD+R:RICOHJPN-R01-002]

Disc Type : [DVD+R]

Manufacturer ID : [RICOHJPN]

Manufacturer Name : [Ricoh Company Ltd.]

Media Type ID : [R01]

Product Revision : [002]

Disc Application Code : [General Purpose]

Recording Speeds : [1x , 2.4x , 4x]

Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4,482.6MB = 4.38GB (4.70GB)]

[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

4X.JPG

8X.JPG

6Xthats.JPG

Endret av Zachzi
Lenke til kommentar

Fikk kanskje et litt skuffende resultat med Tayo Yuden plater også. Verbatim Pastell 4X sertifiserte plater som jeg brente på 8X. Platene hadde følgende kode:

Unique Disc Identifier : [DVD-R:TYG01]

Disc Type : [DVD-R]

Manufacturer ID : [TYG01]

Manufacturer Name : [Taiyo Yuden Co. Ltd.]

Disc Application Code : [unrestricted Use : Consumer Purpose]

Recording Speeds : [1x , 2x , 4x] (8x Cannot Be Detected)

Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)]

Her ser du en scan fra Plextor Plextools. Legg merke til store deler av platen ligger over 4, men den er fremdeles fint leselig. Dette var dog et mye bedre resultat på 8X en hva Thats Write platene presterte. Selv den platen var problemfri under avspilling på nåværende tidspunkt. Men burde ikke Tayu Yuden klare bedre enn dette på 8X!!!?

8Xtayo.JPG

Endret av Zachzi
Lenke til kommentar

jeg kjøpte den for et par måneder siden og den funker helt konge hadde noen problemer med brennehastighet, men det skyldes mer problemer med softwaren som fulgte med. brennerraskt og bra. ingenting å utsette på den untatt muligens prisen når jeg kjøpte den.

KJøp den :w00t:

Lenke til kommentar
Fikk kanskje et litt skuffende resultat med Tayo Yuden plater også. Verbatim Pastell 4X sertifiserte plater som jeg brente på 8X. Platene hadde følgende kode:

Unique Disc Identifier : [DVD-R:TYG01]

Disc Type :              [DVD-R]

Manufacturer ID :        [TYG01]

Manufacturer Name :      [Taiyo Yuden Co. Ltd.]

Disc Application Code :  [unrestricted Use : Consumer Purpose]

Recording Speeds :      [1x , 2x , 4x] (8x Cannot Be Detected)

Blank Disc Capacity :    [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)]

Her ser du en scan fra Plextor Plextools. Legg merke til store deler av platen ligger over 4, men den er fremdeles fint leselig. Dette var dog et mye bedre resultat på 8X en hva Thats Write platene presterte. Selv den platen var problemfri under avspilling på nåværende tidspunkt. Men burde ikke Tayu Yuden klare bedre enn dette på 8X!!!?

8Xtayo.JPG

Jeg har også dårlig resultat med disse platene på 8x i plextoren. Brenn disse på 4x ;)

De nye TYG02 8x DVD-R virker dog perfekt på 8x.........

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Jeg avbestillte min nå :dontgetit:

Ettersom det ser ut til at den er knipen på hastighetene med media jeg har mye av, kan jeg like greit bruke min Nd2500 en stund til, da den tross alt gir veldig gode resultat. :)

Dessuten ble min Yamaha CRW-F1 overlykkelig over å tre inn i tjenste som hovedansvarlig for cd-brenning igjen :p

Får vente en stund og se hva annet som kommer på markedet etterhvert... Føler ihvertfall ikke at Px-712 er et must nå.

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

Har nå kjøpt meg denne Brenneren.

Kjøpte med den en del Verbatim 4X DVD+R plater for bare teste da dette er den aller første dvd brenneen jeg har kjøpt.

Lurte på om noen hadde noe tips om åssen plater jeg burde bruke/kjøpe?? på denne brenneren, pluss eller minus plater osv..`?

Endret av adilr17
Lenke til kommentar
Har nå kjøpt meg denne Brenneren.

Kjøpte med den en del Verbatim 4X DVD+R plater for bare teste da dette er den aller første dvd brenneen jeg har kjøpt.

Lurte på om noen hadde noe tips om åssen plater jeg burde bruke/kjøpe?? på denne brenneren, pluss eller minus plater osv..`?

Les lengre tilbake i denne tråden hvor det ligger en link til OC-FREAK sine tester av plater til denne brenneren.

Lenke til kommentar

Fikk ikke noe skikkelig svar ved å lese den testen :blush:

Som sagt d er mitt første dvd brenner.

Syens egentlig Verbatim 4X DVD+R platene jeg lkøpte for å teste fungerte bra, fikk brent 4X platen i 8X.

Er Plextor DVD+R 8X plater noe å satse på?

Lenke til kommentar

Plextor 8X er noe å satse på, ja. Selv om platene blir brent i 8X er det ikke sikkert de er bra brent. Bruk det medfølgende programmet Plextor Plextools for å sjekke hvor mye error som er på platen. Men Verbatim er vanligvis av bra kvalitet.

Lenke til kommentar

Ser nå i elkjøp reklamen(avis)

Der selger dem Verbatim DVD+R 4x 25 stk spindel for 249 kr

Varenr til de platene 43248

Synes det virka veldig billig i forhold til hvor mye komplett og sånt selger de samma platene for, er det noe forskjell?

Eneste forjellen jeg ser på de platene er at dem ikke er printable, ellers ser de samma ut som d jeg kjøpte med brenneren, og dem kunne jeg brenne på 8x selv om de var 4x certified.

Endret av adilr17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...