Gå til innhold

Støydemping

Anbefalte innlegg

Jeg var innom en bilrekvisitaforretning i dag, og i hylla der fant jeg en boks med støydemping. Det var et stoff man sprayet direkte på metallflater, for så å la det herde, Ifølge deres påstand kunne man oppnå opptil 80% reduksjon av støy. Er det noen som har hørt om/vært borti noe slikt? Hvis det funket, kunne det være noe i kabinetter, det var jo bare å teipe der man ikke ville ha det, og sprute over alt, enklere enn matter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det stuffet fra boksen bare er vibrasjonsdempende, dvs. de fungerer noe alla de gamle støydempningsmattene til NoiseControl. Det at du kan spraye det på er en stor fordel i biler da du kommer godt til i alle krinker og kroker. Det fanger midlertidig ikke opp luft-båren støy. Hvis du har et tungt kvalitets-kabinett, vil du trolig ikke få store effekten ut av det.

Men igjen, så kan jeg jo ta helt feil :wink:

Lenke til kommentar

Hei folkens

Jeg vil bare si at jeg har prøvd dempematter av typen "kork". De fungerte ganske dårlig, men jeg hadde ikke mye vibrasjon i kabinettet fra før. Jeg trenger nok noe som demper lyd og ikke vibrasjon.

Folk flest som har nye kabinett bør tenke mer på lyd enn på vibrasjon kan jeg tenkte meg.. (bare å skyte hvis jeg tar feil)

Lenke til kommentar

Asfaltmattene til Torshov Bilrekvisita fungerer meget bra. De er selvklebende og føyer seg bra etter ikke altfor skarpe kurver. Det blir heller ikke noe søl av disse. Det eneste er at kniven du skjærer til med blir svart. Forøvrig enkelt å vaske av med whitespirit. Har testet disse platene i over 1 år, og limet på baksiden sitter som bare det.

Platene er veldig effektive på sideplatene for demping av resonanse og "blekk-lyd".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...