Andreasfe Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Problemet mitt er: Jeg har en index.php med tre include's Jeg skal ha menyen i den ene includen og hovedsiden i en annen include... Jeg skal få siden som er linket til i menyen (include 1) til å åpne seg i hovedsiden (include 2)... på samme måten som ved frame's man linker fra menyen til hovedsiden ved å bruke attributet target="hovedsiden" i link-taggen... hvordan får jeg til dette når jeg bruker php includes? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Blir på samme måten som hvis du ikke hadde brukt include. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Blir på samme måten som hvis du ikke hadde brukt include. hvordan setter jeg navn på php includene? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener her. Du setter da ikke navn på includene, du bare skriver ett filnavn og kaller den fila du vil inkludere for det. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Han mener sikkert hva han skal kalle variablene som henter opp innhold på i de forskjellige scriptene. Orker ikke å forklare akkurat nå, sinnsyk hodepine. *Forklare senere* Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 hvordan setter jeg navn på php includene? du lager de filene du skal ha extra som egne filer og henter dem ved hjelp av følgende: @include ("<sti_til_fil>"); Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Til LoS: ok: *prøve å forklare bedre* jeg har en index.php der har jeg 3 stk php includes... disse skal forme en portal... en include er left, en include er center/hovedside, og siste include er right... nå skjønner du vel sånn ca. hvordan oppsettet er? så har det seg slik at jeg skal ha en meny i left-includen med linker (!)... linkene i denne menyen skal kunne åpnes i center/hovedside-includen (i midten altså)... altså når man trykker på en link så skal siden linken linker til åpnes i midten... skjønner? Endret 2. juni 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) @include ("<sti_til_fil>"); hvor setter jeg inn den?? jeg er noob 2k Endret 2. juni 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Ser at du er på nybegynner stadiet her ja Skjønte forøvrig mer av forklaringen din nå. Bare sånn så du veit det, includes gjøres serverside og blir printet ut til html, det blir akkurat som ha frameset. Skal du bruke frameset? Hvis du ikke skal det, så er det bare å lage linker som vanlig. Men i hver fil som du skal linke til må du kjøre noe sånt som dette: <?php include("toppen-av-dokumentet.php"); include("menyen-til-venstre.php"); include("midten.php); include("høyre-siden.php"); Ble det bedre nå? leif. Endret 2. juni 2004 av LoS Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) http://www.php.net/include og eventuelt http://tutorials.dotgeek.org/tutorial.php?id=10 Du legger den til der du vil ha dei filen til å vises, deretter åpner du dei ved hjelp av variabler i urlen. Endret 2. juni 2004 av The Red Devil Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Tror ikke include er så vanskelig å lære seg, husker ikke hvordan det var første gangen hos meg. Men å vite hvilken rekkefølge dem skal stå i kan jeg egentlig ikke fatte hvordan jeg fant ut Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 takker... får lese litt i morra.. for nå er jeg bare for trøtt.. blir bare teit.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå