Gå til innhold

Hjelp, Trenger Ny Mobil!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny telefon, men trenger litt hjelp... Vet ikke så mye om mobiler, så jeg trenger hjelp til å velge.

Det jeg trenger er:

Funksjoner:

-Kalender: ja

-MMS: ja

-GPRS: ja

-WAP: ikke viktig

-Kalkulator: ja

-JAVA: ja

-Email klient: ikke viktig

-Spill: ja (den må være litt underholdene)

Form:

-Klapp eller vanlig, alle forslag er mulige

-Vekt: ikke viktig

-Antenne: intergrert

Skjerm:

Farge

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm: Helst litt stor, ikke liten som på fks. 6610 og 6230, SE T610 er bra størrelse

-Touchscreen: nei

Pris:

Spiller ingen rolle hvilken pris den har!

Diverse:

-Merke: Åpen for alle merker

-Kamera: Ja, gjerne bedre enn SE T610

-Videokamera: Hadde vært fett! Så ja!

-Symbian: Ja, men ikke viktig

-Triband: Ja

-Infrarød port: Ja

-Bluetooth: Ja

-Minne: Masse minne

-Minnekort?: Ja, men ikke viktig

-Polyfoniske ringetoner: Ja

-MP3: Ikke viktig

-Radio: Ikke viktig

-Batterilevetid: Viktig med bra batterilevetid

Skal kjøpe mobil slutten av Juni, så det trenger ikke være en modell som er ute nå.

Har sett litt på Nokia 6230, men jeg syntes skjermen er litt liten. SE K700 eller Nokia 7610 viker litt kule, noen tips?

Endret av petter'n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Siemens S65? *trykkbar link*

K700 stiller vell kanskje litt bedre på batteritid, men ikke mye. S65 har 6 timer taletid, og 250 timer standby, mens K700 har 260 timer standby og 7 timer taletid.

S65 har minnekort, noe K700 ikke har, og S65 har mye bedre kamera. :)

Dessuten, var jeg deg ville jeg holdt meg UNNA SYMBIAN.

Fordeler med Symbian:

- Masse spill og programmer

Ulemper med Symbian:

- De gode programmene er dyre, de pleier og koste rundt 150 kr.

- Symbian gjør telefonene større, telefonene blir tyngre, og telefonene får dårligere batterilevetid.

Lenke til kommentar

Trenger du symbian, så er 7610 en veldig bra telefon. Hvis du vil ha en liten telefon med stor skjerm og masse minne bør du gå for K700. Et annet bra valg er Siemens S65 med megapixelkamera og RS mmc kort.Du kan også vente til Juli\August til Motorola E398 kommer, det skal være en bra telefon med mp3 spiller.

Lenke til kommentar
Har siklet litt på Nokia 6230, men jeg syntes skjermen er litt liten. Noen som kan anbefale meg den?

Jeg kan anbefale deg denne ja. Meget bra telefon hvis du ikke trenger symbian! Veldig god lyd både på mp3 og radio og skjermen er kanskje litt liten, men du overlver tro meg! Bra kamera er det også og du får med en del i esken ;) Utenom datakabel da, så det må du enten kjøpe eller så må du ha en blåtann adapter eller en minnekortleser for å få overført mp3 og lignende. Meget bra telefon, kanskje litt "plastikk" men nja... Vet ikke helt jeg, mange funksjoner og enkel og sette seg inn i! Gode taster og bra lyd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Har siklet litt på Nokia 6230, men jeg syntes skjermen er litt liten. Noen som kan anbefale meg den?

Jeg kan anbefale deg denne ja. Meget bra telefon hvis du ikke trenger symbian! Veldig god lyd både på mp3 og radio og skjermen er kanskje litt liten, men du overlver tro meg! Bra kamera er det også og du får med en del i esken ;) Utenom datakabel da, så det må du enten kjøpe eller så må du ha en blåtann adapter eller en minnekortleser for å få overført mp3 og lignende. Meget bra telefon, kanskje litt "plastikk" men nja... Vet ikke helt jeg, mange funksjoner og enkel og sette seg inn i! Gode taster og bra lyd! :thumbup:

Går det ann å oppgradere den til nyere software eller hva det heter via pcen?

Eller må den leveres til en butikk?

Lenke til kommentar

Hei! Siden du sier at du ikke trenger mp3 eller radio, vil jeg anbefale deg Nokia 6600. Fikk den i går, og må si at den er kjempebra!! Godt med plass, KJEMPEBRA skjerm, bluetooth/IR, minnekort. Batteritiden er vel 2 dager, men nokia 6230 varer ikke lengre den heller da.. (samme batteri).

Du får også muligheten til å laste ned MASSE themes (se www.zedge.no for over 300 themes til n6600), og du får et kjempeflott menysystem (synes nå jeg).

Kamera på telefonen synes jeg er kjempegodt. (VGA-kamera)

#kremt. Cracket programmer og spill er bannlyst på dette forumet#

Du får ha lykke til med valg av mobil:)

Mvh AeroX

Endret av It's me
Lenke til kommentar

Går det ann å oppgradere den til nyere software eller hva det heter via pcen?

Eller må den leveres til en butikk?

Der tror jeg nok du må sende den inn, men er ikke 100% sikker da jeg ikke gjorde dette når jeg hadde telefonen ;)

Lenke til kommentar
Hei! Siden du sier at du ikke trenger mp3 eller radio, vil jeg anbefale deg Nokia 6600. Fikk den i går, og må si at den er kjempebra!! Godt med plass, KJEMPEBRA skjerm, bluetooth/IR, minnekort. Batteritiden er vel 2 dager, men nokia 6230 varer ikke lengre den heller da.. (samme batteri).

Du får også muligheten til å laste ned MASSE themes (se www.zedge.no for over 300 themes til n6600), og du får et kjempeflott menysystem (synes nå jeg).

Kamera på telefonen synes jeg er kjempegodt. (VGA-kamera)

Med symbian kan du jo poppe inn en hel hau med programmer. Og det finnes cracket programmer på nettet vettu, så du trenger ikke kjøpe (husk at dette ikke er lov da.)

Du får ha lykke til med valg av mobil:)

Mvh AeroX

Skal nok ikke ha Nokia 6600, syntes den er litt for klumtete.

Jeg er ute etter en liten, tøff, solid og alt mulig.

Lenke til kommentar

Disse har jeg funnet ut passer til deg med dine krav:

Nokia 6230

Network: GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900

Size: 103 x 44 x 20 mm, 76 cc, 97 g

Status: Available

Nokia 3660

Size: 130 x 57 x 26 mm, 139 cc, 130 g

Nokia 6600

Size: 109 x 58 x 24 mm, 113cc, 122 g

Siemens SX1

Size: 109 x 56 x 19 mm, 110 cc, 116 g

Nokia 3650

Size: 130 x 57 x 26 mm, 139 cc, 130 g

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...