Gå til innhold

Chess med nye priser på kontantkort!


Anbefalte innlegg

forskjellene ligger i tilleggs tjenestene.

Forskjellene er ikke så vanvittig store for vanlige brukere, som stort sett bare har bruk for GPRS; se bare her: (dette er alle forskjellene)

 

Chess Fax:

Move: 1,55

Busy: 0,89

 

Chess Voice:

Move: 0,99

Busy: 0,89

 

GSM DATA & FAX:

Move: 1,65

Busy: 0,89

 

HSCSD:

Move: 3,30

Busy: 1,78

 

Konferanse&TvillingSIM:

Move: 1,65

Busy: 0,89

 

Viderekobling til annet nett:

Move: 3,40

Busy: 2,89

 

WAP (CSD)

Move: 1,65

Busy: 0,89

 

GPRS:

Move: 0,10 pr KB til 1MB, deretter 0,02 pr KB

Busy: 0,06 pr. KB til 1MB, deretter 0,016 pr KB

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle snakker om at det er så fælt at Chess nå tar 100 kr for portering!

Visst dere hadde følgt med litt så hadde dere fått med dere at Chess faktisk bare har gjort en forandring som viser litt bedre hva innmeldingsavgiften før inneholdt!

Før lå nemlig avgiften for portering i innmeldingsavgiften som til og med kunder som ikke skulle portere måtte betale, dermed har Chess gjort en bra forandring nå med å ta vekk porteringsavgiften for de som ikke porterer, så hva klager dere over?? denne avgiften ligger i innmeldingsprisen til andre operatører også!

Lenke til kommentar
Jeg vil kalle den avgiften på kant med loven fordi vi ikke har fått varsel 4 uker i forveien, skiter i om chess må betale andre bare de innfører ting lovlig...

Mener du at Chess for fire uker siden skulle ha varslet alle som er kunder hos andre mobiloperatører om at de kom til å innføre porteringsavgift?

Lenke til kommentar
Jeg vil kalle den avgiften på kant med loven fordi vi ikke har fått varsel 4 uker i forveien, skiter i om chess må betale andre bare de innfører ting lovlig...

Å portere et nummer til Chess koster det samme i dag som for to måneder siden. Det er blitt rimeligere å tegne et nytt nummer. Mener du at Chess skulle varslet alle som ikke allerede er kunder om denne endringen? Ærlig talt. Sett deg inn i saken før du diskuterer den..

Lenke til kommentar
Jeg vil kalle den avgiften på kant med loven fordi vi ikke har fått varsel 4 uker i forveien, skiter i om chess må betale andre bare de innfører ting lovlig...

Min post sto 2 poster oppforbi din, nøyaktig hva er det du ikke skjønner???

Lenke til kommentar

Det jeg mener, og som var en baktanke med innføring av portering, er at man skal fritt kunne skifte operatør uten å skifte nummer. Jeg liker den trenden dårlig, det å sette en pris på portering er feil spesielt på mobiltelefoni. Det at det er portering på fast telefoni er noe som Telenor krever som avgift for å bevare monopolet litt lenger, når det gjelder mobiltelefoni er det noe helt annet som gjelder fordi det er den personen som er juridiske eier som nummerene tilhører og ikke et særskilt telefoniselskap. Men uansett er poenget at man har plikt til å si ifra når man innfører gebyr uansett om man er kunde eller ikke.

 

Off topic

Det viktigste er vel at hvis dette blir en ny trend kan det fort bli en farlig trend, chess er såvidt jeg ser eneste operatør som krever en slik avgift og hva vil skje når resten følger etter?? Meget sannsynlig en økning av denne avgiften noe som igjen fører til at det blir dyrere ( og kanskje vanskligere?) skifte til en annen operatør noe som er i mot intensjonen som samferdselsdepartementet hadde (ja, det er de som har med telefoni). Men enda verre er vel at det nettopp strider i mot et viktig prinsipp, nettopp fri konkurranse (så fri som mulig da det alltid finnes reguleringer).

 

Til de av dere som kommer til å ta opp operatørsperrer og bindingstid, er dette noe helt annet fordi man da har valgt å få subsidiert en telefon fra en operatør mot å være kunde hos dem i x antall måneder.

 

/Off topic

 

Men uansett så setter jeg en strek her før det sklir enda mer ut...

Lenke til kommentar
Hørte snakk om at Chess skulle sette ned prisene på abonnemangene... Stemmer det? Skal de sette ned prisene mer nå? Spessielt chess conekt intereserer meg :D:thumbup:

Ja, det stemmer. Men i stedet for å spørre om sånt hele tiden, kan du heller begynne å sjekke topicer. Opptil flere av dem handler om nettopp at Chess skal justere prisene sine.

Lenke til kommentar
Det jeg mener, og som var en baktanke med innføring av portering, er at man skal fritt kunne skifte operatør uten å skifte nummer. Jeg liker den trenden dårlig, det å sette en pris på portering er feil spesielt på mobiltelefoni. Det at det er portering på fast telefoni er noe som Telenor krever som avgift for å bevare monopolet litt lenger, når det gjelder mobiltelefoni er det noe helt annet som gjelder fordi det er den personen som er juridiske eier som nummerene tilhører og ikke et særskilt telefoniselskap. Men uansett er poenget at man har plikt til å si ifra når man innfører gebyr uansett om man er kunde eller ikke.

 

Off topic

Det viktigste er vel at hvis dette blir en ny trend kan det fort bli en farlig trend, chess er såvidt jeg ser eneste operatør som krever en slik avgift og hva vil skje når resten følger etter?? Meget sannsynlig en økning av denne avgiften noe som igjen fører til at det blir dyrere ( og kanskje vanskligere?) skifte til en annen operatør noe som er i mot intensjonen som samferdselsdepartementet hadde (ja, det er de som har med telefoni). Men enda verre er vel at det nettopp strider i mot et viktig prinsipp, nettopp fri konkurranse (så fri som mulig da det alltid finnes reguleringer).

 

Til de av dere som kommer til å ta opp operatørsperrer og bindingstid, er dette noe helt annet fordi man da har valgt å få subsidiert en telefon fra en operatør mot å være kunde hos dem i x antall måneder.

 

/Off topic

 

Men uansett så setter jeg en strek her før det sklir enda mer ut...

Du har fortsatt ikke forstått ser jeg!

 

Portering har alltid kostet noe! Det har bare vært inkludert i innmeldingsavgiften før! Men nå er innmeldingsavgiften og porteringsavgiften delt opp og er to mindre summer som til sammen utgjorde det som før var innmeldingsavgiften på 299

Lenke til kommentar

arovik: Det er du som ikke har peil.. Hvor står det at portering koster?? Ringte til telenor mobil og de sa at de ikke tok ekstra betalt av operatører som man ville portere til...

 

Edit: Uansett så topper vi her, så ikke tråden blir stengt pga off topic.. er litt på siden når det gjelder nye priser på chess kontant..

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Prisene på GPRS-trafikk....:

For andre abonnement gjelder 0,10 pr kilobyte inntil 1 MB, og 0,02 pr kilobyte over 1 MB, altså Kr. 102,40 for den første MB, og deretter Kr. 20 pr MB.. med andre ord DYRT!!! Talkmore tar 15,36 pr MB uansett.

En liten rettelse: Det er ikke 102,4 for den første MB visst du bruker mer enn en MB, gjør du det så er det 0,02 øre for alle kilobytene, INKLUDERT de 1024 første!

0,10 øre gjelder bare INTIL 1 MB som teksten sier altså bare visst du surfer mindre enn 1 MB på en måned!

Her tar du skammelig feil, frøken :p

 

Står jo ganske klart:

For andre abonnement gjelder 0,10 pr kilobyte inntil 1 MB, og 0,02 pr kilobyte over 1 MB.

Kan du da forklare hvorfor jeg ble belastet 78,85 kr for 2,179 MB?

Ser selv av dette ikke stemmer med 0,02 øre heller, men er i hvertfall langt ifra så dyrt som det hadde blitt visst jeg betalte 10 øre pr kilobyte den første MegaByten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...