Gå til innhold

Chess med nye priser på kontantkort!


Anbefalte innlegg

Prisene på GPRS-trafikk....:

For andre abonnement gjelder 0,10 pr kilobyte inntil 1 MB, og 0,02 pr kilobyte over 1 MB, altså Kr. 102,40 for den første MB, og deretter Kr. 20 pr MB.. med andre ord DYRT!!! Talkmore tar 15,36 pr MB uansett.

En liten rettelse: Det er ikke 102,4 for den første MB visst du bruker mer enn en MB, gjør du det så er det 0,02 øre for alle kilobytene, INKLUDERT de 1024 første!

0,10 øre gjelder bare INTIL 1 MB som teksten sier altså bare visst du surfer mindre enn 1 MB på en måned!

Her tar du skammelig feil, frøken :p

 

Står jo ganske klart:

For andre abonnement gjelder 0,10 pr kilobyte inntil 1 MB, og 0,02 pr kilobyte over 1 MB.

Det er greit! Jeg innser at jeg tar feil!

Bare ikke kall meg frøken er du snill!

Vil helst bli kalt det jeg er, menlig en gutt :)

Var vel ikke så veldig seriøst ment :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo det skal jeg gjøre

 

takk picko :). jeg håper inderlig at chess gjør noe med det.

 

jeg leste at noen nevnte at combitel er billigere... husker ikke hvor men

 

Dette koster Combitel Inverse:

 

Etablering: kr. 299,-

Månedspris: kr. 0,-

Innenlandstrafikk dagtid pr. minutt: kr. 1,15

Innenlandstrafikk kveld/helg pr. minutt: kr. 1,65

Startavgift: kr. 0,59 pr. samtale

SMS: kr. 0,45 pr. melding

 

Chess sin er jo bedre. Er ikke dere enige?

Endret av obos
Lenke til kommentar
- Abonnement resulterer i større forbruk enn kontantkort.

Hvor har du det fra? Med de prisene som har vært på kontantkort, er det ikke rart at forbruket er mye mindre. Det sier seg selv. Når prisene nå er på vei ned for 50% av mobilbrukerne som har kontantkort (iflg. Telenor) her til lands, så er det faktisk ikke et øyeblikk for tidlig. Når kontantkortprisene nå er mer normale i forhold til abonnementsprisene, så vil også bruken øke betraktelig.

 

- Leverandør er uansett sikret et minstebeløp, månedsavgiften, inn med abonnement.

Sant nok, de soper inn noen kroner pr. måned. Men det er vel svært få andre typer bedrifter som er så priviligerte at de UANSETT kan regne med en minsteinntekt pr. måned? Du kan da ikke mene at når man faktisk betaler varen/tjenesten på forskudd, så skal man straffes med høyere priser enn de som betaler på etterskudd?

 

- Fysiske påfyllingskort koster penger å produsere og distribuere. De som selger det skal ha sin andel av fortjenesten (10% er vel det vanlige). Nå er det lenge siden jeg kvittet meg med kontantkort, så jeg vet ikke hvor vanlig det fremdeles er med fysiske påfyllingskort.

Fysiske påfyllingskort er en stor dinosaur som bare venter på å dø ut. Legg merke til at de operatørene som tilbyr disse prisene, forutsetter at du gjør alt selv over internett, som f.eks bestilling, påfylling og administrasjon. Disse operatørene sparer da penger fordi de ikke må ha masse folk til å administrere. Å ha kunder som betaler en viss sum pr. måned krever ansatte (hvor mange ansatte har Telenor Mobil og NetCom?) som skal ta seg av fakturering, innkreving osv osv osv osv. Lista er lang, og den KOSTER. Hvem burde betale for det? De som har abonnement, selvfølgelig - ikke de som allerede har betalt, dvs. kontantkortbrukerne.

 

-  Betaling via VISA koster penger for mottaker. Nå koster det penger å sende regning også, men jeg får regningen min tilsendt på e-post fra Chess.

Kostnaden ved å sende en fysisk regning til deg er LANGT høyere enn den kostnaden operatørene har for å motta betalinger. Dessuten kan man overføre penger direkte via nettbank til deres konto, og det koster ikke noe for mottaker, så vidt jeg vet.

 

-  Kunder må godkjennes for å få abonnement, så betalingsevnen er til en viss grad dokumentert.

Det er fortsatt forskjell på betalingsevne og betalingsvilje. Når man gir noe på kreditt, så er det ALLTID en risiko for at regningen ikke blir betalt. Man trenger ikke akkurat være Einstein for å skjønne det. Den risikoen er i Danmark ansett som en stor ulempe, og det koster derfor mer om man vil ha kreditt hos operatørene, enn om man ikke vil ha kreditt. Slik er det i resten av samfunnet også - kreditt (betalingsutsettelse, lån osv) koster penger i form av renter og gebyrer - cash betaling har ikke disse kostnadene.

 

- Selv om jeg kun overflatisk har sett på de nye prisene, synes jeg prisforskjellen mellom Chess Kontant og Chess Connect virker stor i favør Kontant.

Faktisk burde forskjellen være enda større etter min mening. Det er bare tull at det skal være dyrere å være en sikker kunde, enn en usikker en. Heldigvis er vi på vei bort fra den oppfatningen nå :green:

Endret av jendor
Lenke til kommentar
jo det skal jeg gjøre

 

takk picko :). jeg håper inderlig at chess gjør noe med det.

 

jeg leste at noen nevnte at combitel er billigere... husker ikke hvor men

 

Dette koster Combitel Inverse:

 

Etablering: kr. 299,-

Månedspris: kr. 0,-

Innenlandstrafikk dagtid pr. minutt: kr. 1,15

Innenlandstrafikk kveld/helg pr. minutt: kr. 1,65

Startavgift:  kr. 0,59 pr. samtale 

SMS: kr. 0,45 pr. melding 

 

Chess sin er jo bedre. Er ikke dere enige?

Jeg hadde valgt Combitel Inverse fremfor Chess Connect, men hvis man ikke bruker GPRS og ikke har noe i mot kontantkort. Da er nok Chess Kontant det beste...

Endret av picko
Lenke til kommentar

en ting det ikke har blitt sagt noe om her er forskjellen i betaling mellom chess og talkmore. Talkmore lar deg betale "kontantkortet" med nettbank, giro eller kredittkort, mens Chess bare tillater bruk av kredittkort, IKKE nettbank. Dette trenger selfølgelig ikke å være noe stort problem, men FLERE muligheter er BEDRE muligheter spør du meg..

Endret av nestenbest
Lenke til kommentar
Koster det virkelig 100kr å portere nummer hos Chess? Da jeg ble Chess-abbonent (i høst), var det ihvertfall gratis.

Det gjelder bare for chess kontant

 

edit: så at de hadde satt det opp for alle abb. deres men satt ned innmeldingsavg.

Endret av fashion
Lenke til kommentar
Må man betale innmeldingsavgift hvis man allerede har chess move og vil bytte til chess kontant?

 

Og må man betale for portering da man allerede er kunde hos Chess?

Begge: Nei

Er du sikker på det? har du snakket med noen fra Chess eller står det noen sted?

Lenke til kommentar

dette må da være en vits ???

 

på abonnementene busy og move... 10 øre forskjell i ringepris, samme oppkoblingsavgift og sms-pris... men busy koster 129; i mnd !!! mens move 25;

 

hva er vitsen med å betale nesten hundre kroner i mnd på busy, når det kun er 10 øre forskjell å ringe!

 

kan noen smarte sjeler regne ut hvor mange minutter det kan ringes for 100;?

 

JEZUZZH? :hmm:

Lenke til kommentar
Må man betale innmeldingsavgift hvis man allerede har chess move og vil bytte til chess kontant?

 

Og må man betale for portering da man allerede er kunde hos Chess?

Begge: Nei

Er du sikker på det? har du snakket med noen fra Chess eller står det noen sted?

Jeg har solgt Chess i over ett år, dessuten så er portering når man tar med seg nummeret fra en tilbyder til en annen. Så når man internt bytter abonnement så har det ikke noe med portering å gjøre. Og hos Chess så betaler man ikke noe gebyr ved bytte av abonnement.

 

--> Så kort sagt: Det vil ikke koste deg noe å bytte abonnement internt hos Chess.

Lenke til kommentar
hva er vitsen med å betale nesten hundre kroner i mnd på busy, når det kun er 10 øre forskjell å ringe!

 

Det kan du jammen lure på!

 

Chess Move: 25,- pr. mnd. 99 øre minuttet

Chess Busy: 129,- pr. mnd. 89 øre minuttet

 

Differanse = 104,- pr. mnd.

Differanse = 10 øre minuttet

 

Med 99 øre pr. minutt kan du da ringe i 105 minutter med Chess Move før du er oppe i prisen av KUN månedsavgiften på Chess Busy! (og da har man enda ikke begynt å ringe med Chess Busy) Det lønner seg derfor kun om du ringer vanvittig MYE pr. måned (krysningspunktet går ved 17,33 timer eller 1040 minutter i måneden- først da vil Chess Busy bli marginalt billigere, vi snakker om hundredels ører)

 

Ringer du derimot LITE med Chess Busy, så kan du like gjerne bruke et svinedyrt kontantkort, eller kaste pengene ut av vinduet, da minuttprisen er svært høy selv om du ringer 1 time hver måned. Ringer du opptil 35 minutter hver dag, så lønner det seg med Chess Move - har du over 35 minutter hver dag, så kan du kanskje kikke på Chess Busy.

 

Chess Move pr minutt:

(30 min x 0,99) + 25 = 54,70 /30 = 1,823

(60 min x 0,99) + 25 = 84,40 /60 = 1,406

(120 min x 0,99) + 25 = 143,80 /120 = 1,198

(180 min x 0,99) + 25 = 203,20 /180 = 1,128

(240 min x 0,99) + 25 = 262,60 /240 = 1,094

(300 min x 0,99) + 25 = 322,00 /300 = 1,073

(600 min x 0,99) + 25 = 619,00 /600 = 1,031

(900 min x 0,99) + 25 = 916,00 /900 = 1,017

(1020 min x 0,99) + 25 = 1034,80 /1020 = 1,01450

(1040 min x 0,99) + 25 = 1054,60 /1040 = 1,01403

 

Chess Busy pr. minutt:

(30 min x 0,89) + 129 = 155,70 /30 = 5,190

(60 min x 0,89) + 129 = 182,40 /60 = 3,040

(....)

(1020 min x 0,89) + 129 = 1036,80 /1020 = 1,01647

(1040 min x 0,89) + 129 = 1054,60 /1040 = 1,01403

Endret av jendor
Lenke til kommentar
dette må da være en vits ???

 

på abonnementene busy og move... 10 øre forskjell i ringepris, samme oppkoblingsavgift og sms-pris... men busy koster 129; i mnd !!! mens move 25;

 

hva er vitsen med å betale nesten hundre kroner i mnd på busy, når det kun er 10 øre forskjell å ringe!

 

kan noen smarte sjeler regne ut hvor mange minutter det kan ringes for 100;?

 

JEZUZZH? :hmm:

forskjellene ligger i tilleggs tjenestene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...