Gå til innhold

Chess med nye priser på kontantkort!


Anbefalte innlegg

Prisene på GPRS-trafikk....:

For andre abonnement gjelder 0,10 pr kilobyte inntil 1 MB, og 0,02 pr kilobyte over 1 MB, altså Kr. 102,40 for den første MB, og deretter Kr. 20 pr MB.. med andre ord DYRT!!! Talkmore tar 15,36 pr MB uansett.

En liten rettelse: Det er ikke 102,4 for den første MB visst du bruker mer enn en MB, gjør du det så er det 0,02 øre for alle kilobytene, INKLUDERT de 1024 første!

0,10 øre gjelder bare INTIL 1 MB som teksten sier altså bare visst du surfer mindre enn 1 MB på en måned!

Her tar du skammelig feil, frøken :p

 

Står jo ganske klart:

For andre abonnement gjelder 0,10 pr kilobyte inntil 1 MB, og 0,02 pr kilobyte over 1 MB.

Det er greit! Jeg innser at jeg tar feil!

Bare ikke kall meg frøken er du snill!

Vil helst bli kalt det jeg er, menlig en gutt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Chess senker ringeprisen på kontant med over 40%

 

Norges billigste kontantkort – Lik pris uansett hvem og når du ringer*:

 

Startpakke 199,-

Herav ringetid: kr. 50,-

Totalt 199,-

(egentlig 149,- da)

 

Ringepris pr.min: kr. 0,99*

SMS: kr. 0,49

MMS: kr. 1,99

Oppstart pr samtale: kr. 0,59

Talkmore oppstart pr samtale: kr. 0,69

* Gjelder ikke spesialnummer og utland.

 

Prisene på GPRS-trafikk....:

For andre abonnement gjelder 0,10 pr kilobyte inntil 1 MB, og 0,02 pr kilobyte over 1 MB, altså Kr. 102,40 for den første MB, og deretter Kr. 20 pr MB.. med andre ord DYRT!!! Talkmore tar 15,36 pr MB uansett.

 

Chess gir deg en startpakke som koster 100 kroner mindre enn Talkmore sin, og som inkluderer 50 kr i ringetid...

 

Vanskelig å si hva som er best her, prisene er like med unntak av GPRS og startpakke...

klippet fra fra chess sine sider:

 

Startpakke 199

Herav ringetid for kr 50,- 

Minuttpris 0,99

Startavgift 0,69

SMS 0,49

MMS 1,99

 

prisen på oppstart er da altså lik den talkmore tar, nemlig 0,69 kr :yes:

Lenke til kommentar

Da har Chess faktisk forandret startavgiften fra 0,59 kr til 0,69 kr siden jeg leste dette i går kveld - jeg kopierte og limte inn fra Chess sine sider, så det er garantert ikke feil det jeg skrev da jeg skrev det.

 

Da er det jo avgjort da.

Talkmore er BILLIGST!

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Blir liksom litt feil at det er billigere å sende SMS med kontantkort enn med abm.

Hvorfor det?

 

Har du abonnement, så bruker du på kreditt, ergo utgjør du en risiko for at selskapet ikke skal få pengene sine. Med kontantkort (forhåndsbetaling) så er det ingen risiko, og bør derfor ikke være dyrere enn abonnement.

 

Som en på forumet skrev her: I Danmark er kontantkortene billigst - de anser det nemlig som mer kostnadskrevende med abonnement, ergo også dyrere bruk.

Lenke til kommentar

Hehe chess er som en ulv i fåreklær, når de lå langt under de andr operatørene så var de plutslig billigst i norge,folketsoperatør etc. og når de andre satt ned tl deres nivå lovte de oss ikke lengere å være norges billigste operatør.. Men uansett jeg synes det er hån mot oss som har abb at vi ikke får billigere priser enn kontantkort.. Tenkte selv å skifte fra move til talkmore..

Lenke til kommentar
jeg synes det er hån mot oss som har abb at vi ikke får billigere priser enn kontantkort..

Hvorfor det?

 

Hvorfor mener du betaling på etterskudd skal være billigere enn betaling på forskudd?

 

Hvem utgjør den største risikoen og de største kostnadene? De som betaler på forhånd, eller de som kanskje betaler i ettertid?

Lenke til kommentar
å betale 12,50,- for å få gprs/mms er tross alt billigere enn å betale 100,- for å portere nummeret

telmore

299 startpakke

 

tillegg:

utlandsbruk 49,-

mms og gprs 25,-

overføring til ny juridisk eier 149,-

gebyr ved påfylling 2,5,-

 

chess

startpakke 199 (inkl 50kr ringetid)

overføring 100kr

 

 

Ja så hvem er egentlig billigst? Hvem har færrest gebyrer?

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
Legg merke til at Talkmore tar 10 øre mer per samtale i tillegg.

Nix, det gjør de faktisk ikke.... Chess satte opp prisen på startavgiften med 10 øre, slik at det nå koster 69 øre + tiden du ringer...

 

Dette har de gjort siden i går, da den publiserte prisen var 59 øre i startavgift.

 

EDIT: Men i dag igjen, så har de F*EN meg forandra prisen tilbake til 59 øre i startavgift???!!!??? Er det mulig at de faktisk klarer å forandre denne prisen så ofte???

 

SETT 1 PRIS OG BLI FERDIG MED DET, CHESS!

Endret av jendor
Lenke til kommentar
jeg synes det er hån mot oss som har abb at vi ikke får billigere priser enn kontantkort..

Hvorfor det?

 

Hvorfor mener du betaling på etterskudd skal være billigere enn betaling på forskudd?

 

Hvem utgjør den største risikoen og de største kostnadene? De som betaler på forhånd, eller de som kanskje betaler i ettertid?

- Abonnement resulterer i større forbruk enn kontantkort. Leverandør er uansett sikret et minstebeløp, månedsavgiften, inn med abonnement.

- Fysiske påfyllingskort koster penger å produsere og distribuere. De som selger det skal ha sin andel av fortjenesten (10% er vel det vanlige). Nå er det lenge siden jeg kvittet meg med kontantkort, så jeg vet ikke hvor vanlig det fremdeles er med fysiske påfyllingskort.

- Betaling via VISA koster penger for mottaker. Nå koster det penger å sende regning også, men jeg får regningen min tilsendt på e-post fra Chess.

- Kunder må godkjennes for å få abonnement, så betalingsevnen er til en viss grad dokumentert.

 

Selv om jeg kun overflatisk har sett på de nye prisene, synes jeg prisforskjellen mellom Chess Kontant og Chess Connect virker stor i favør Kontant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...