Gå til innhold

Geil pc3200 vs pc4000

Anbefalte innlegg

Jeg mente å klokke cpu'en til 240 fsb, evt. HÅPE  :D  at den klarer 250 fsb.

Dersom cpu'en ikke klarer mer enn 240 fsb, så kan jeg klokke ned ram'en (pc4000=250 fsb --> 240 fsb) og kjøre 1:1, er det da ok?

yup :thumbup:

Men tror du PIV 3.2 eller 3.0 klarer 250 fsb (med den ribba)?? ingen anelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det nok ingen i hele verden som kan garanter deg ;=)

Det må prøves.

Ganske sikkert ikke på en p4 3.2ghz blir det 4ghz

Muligens med en 3ghz, det blir 3.75ghz

3.6 ghz bør hvertfall være oppnåelig

Men husk ingen garantier for hvor klokkevennlig cpu du får er.

Eneste du kan gjøre er å søke rundt etter steppings og hvor de er lagd på forums.

det visesr seg at de forskjellige steppingsene har mye å si på klokkevennligheten.

Deretter må du kontakte en butikk å spørre om de kan skaffe nøyaktig den steppingen du vil ha. men er vel liten sannsynelighet for at de er så hjelpsomme

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar

Det må prøves.

PIV 3 GHx og PC4000 er din absolutte anbefaling?? (denne diskusjonen ble veldig lang :D )

Forresten, snakket om Thermalright-ribba, ikke den boxed ;)

Endret av Daguerreo
Lenke til kommentar

Det må prøves.

PIV 3 GHx og PC4000 er din absolutte anbefaling?? (denne diskusjonen ble veldig lang :D )

For å være ærlig tror jeg det er hipp som happ, du ville nok ha fått klokket lenger på 3.2ghz'n men ikke uten annen kjøling (ekstremkjøling som vappochill og veldig kald vannkjøling).

Tror ikke den ribba du pasta link til klarer å holde cpu kald nok på mer enn 3.6-3.7ghz egentlig. Men det er det vel heller ingen vifte losninger som kan gjøre heller.

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar

Det må prøves.

For å være ærlig tror jeg det er hipp som happ, du ville nok ha fått klokket lenger på 3.2ghz'n men ikke uten annen kjøling (ekstremkjøling som vappochill og veldig kald vannkjøling).

Tror ikke den ribba du pasta link til klarer å holde cpu kald nok på mer enn 3.6-3.7ghz egentlig. Men det er det vel heller ingen vifte losninger som kan gjøre heller.

Uansett så vil jeg vel være storfornøyd, tenker jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

Det vil du nok, men husk, ikke legg alt for mye penger i dette, om ett år er det ikke det råsete lenger ;)

Men det er en god tid å kjøpe på har ikke sjekket priser, men regner med at "gammel" maskinvare er blitt ganske billig, da det er brikkesett endringer på gang både for intel og amd.

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar
Det vil du nok, men husk, ikke legg alt for mye penger i dette, om ett år er det "tregt" ;)

Men det er en god tid å kjøpe på har ikke sjekket priser, men regner med at "gammel" maskinvare er blitt ganske billig da det er brikkesett endringer på gan både for intel og amd.

Godt å ha i bakhodet... Det mest økonomiske ville kanskje være å overklokke denne cpu'en.

Mulighet for å få P4 2.4GHz 533 opp til 200mhz frekvens?

Lenke til kommentar

Det er ikke ikke unulig det, du har jo bra nok ram, se om du klarer det.

Hvordan hk har du?

Du får ikke ødelagt noe ved overklokking bare du husker å sette på agp/pci låsen, og ikke volt over 1.7v (helst et stykke under også hvis mulig ikke rør den).

Sett i gang å prøv da vel ;)

Du har jo litt innsikt nå, men ta en liten titt på overklokkingsguiden hos overklokking.no

LYkke til :thumbup:

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar

Har Abit Ic7. Det gjør vel ikke noe om jeg klokker ned ram hvis det blir nødvendig?? det er vel bedre enn alternativet?

Men bare 1 ting.. jeg har aldri overklokket før, totalt null kunnskap. Skal jeg prøve meg fram? er det kun fsb å stille på? Eller? :green:

Endret av Daguerreo
Lenke til kommentar
Har Abit Ic7. Det gjør vel ikke noe om jeg klokker ned ram hvis det blir nødvendig?? det er vel bedre enn alternativet?

rammen din er allerede klokket ned hvis du ikke har klokket, den kjører på 133mhz ;

edit: IC7 er supert å klokke med, kjører samme kortet.

For å klokke, gå inn i bios. første menyen er "softmenu" der har du godsaken.

Nå husker jeg ikke helt hva det står inni der, men gå inn å titt, du skjønner det fort

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar

CPU FSB range der øker du hastigheten på fsb.

FSB:AGP:PCI Ratio denne må du sette på fixed 66/33.

Så er det bare å seve og ta en omstart, prøv på 200fsb først og klokk deg nedover hvis det ikke funker, eller oppover hvis det funker.

Ikke bli redd hvis maskinen piper og ikke starter, da har du klokket for langt. trykk "reset" 3 ganger så starter den

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar
CPU FSB range der øker du hastigheten på fsb.

FSB:AGP:PCI Ratio denne må du sette på fixed 66/33.

Så er det bare å seve og ta en omstart, prøv på 200fsb først og klokk deg nedover hvis det ikke funker, eller oppover hvis det funker.

Ikke bli redd hvis maskinen piper og ikke starter, da har du klokket for langt. trykk "reset" 3 ganger så starter den

3 hurtige?? Absolutt null sjansen for ødeleggelse? :devil: Og hva med varmeutvikling?

Lenke til kommentar
Jeg klarer å kjøre mitt system (p4 2,4c) på 296FSB dvs. cpu 3,552GHz og minne 592MHz med lav timings. Jeg har GeIL PC4000 DC Ultra Platinum 512MB/2x256MB, de har termometer og det er 3,5 ns minne! Geil= :thumbup:

passer du prime95 på 295fsb?

det gjør ikke jeg, men det er det høyeste jeg har kommet inn i windows og startet prime på. Nå har jo jeg viftekjøling og carsair value pc3200 ram og da :p

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...