jingt Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 og elkjøp og sånt prøver alltid å lure kjøperne med grafikk med mye ram. f.eks. 9200 med 256mb ram Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 høye tall er visst morsomt og bra uansett hva det er.. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 NYHET HOS ELKØP! HARDISK SOM LAGER LYD NÅR DEN JOBBER, JO HØYERE LYD, JO FORTERE JOBBERN. på denne måten kan du mye enklere følge med på korleis pcen jobbar. vi leverer lydvarsle hardisk på alle elkjøp pcer Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 hehe.. eller høye tall på ram timings.. :!: Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 NYHET NR.2 HOS ELKJØP CL.17 på alle rambrikker. Cl også kjent so cas latency er den som har størst innvirkning på hvor fort minne. Cl.17 er det høyeste noen noen gang er kommet...løp og kjøp! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) De pleier ikke oppgi så veldig mye sånne rare opplysninger. Om timings, hva salgs ram, hovedkort, cd rom det er.. Det er som regel noe ala dette: 8Xdvdbrenner 512MB Kraftig DDR minne med 266mhz!!! Intel Pentium 4 Ht teknologi 2.8 ghz 120 GB lagringsplass Klar for internett Heftig skjermkort med 256 MB minne [Geforce5 Fx 5150] Kjempebra lcd skjerm på det hele 17" tommer. Ofte en del skrivefeil, som jeg la til. Ofte dem skriver gf fx på mange snodige metoder... Ikke står det hva slags hk det er, hva slags brenner, hva slags disk det er, aldri hva slags minne det, eller noe særlig speccs. Aldri noe om kabinett kjøling, strømforsyning. etc, get it! Her er et snitt fra www.elkjop.no DVENT8002 M/17" FLATSKJERM [[ Sterk multimedia-PC med stor lagring- og arbeidskapasitet. Maskinen er en skikkelig kraftpakke som leveres med de fleste tilkoblingsmuligheter. Ta enkelt og raskt backup av dine personlige filer med den raske kombinerte CD/DVD-brenneren som brenner både DVD + & - formatet med en hastighet på inntill 16X. Den har også støtte for Double layer som gjør at du kan benytte 2-lags DVDplater (8,5 GB). Du kan også lage dine egne DVD-filmer med opptak fra ditt DV-videokamera. 4-i-1 minnekortleser for digitalt kamera i front. 17" LCD skjerm i sort/sølv med kun 14ms response tid, 1280 x 1024 SXGA oppløsning og stereo høytalere. ]] [[ Grafikkort type ATI 9550 Grafikkort størrelse i Mb 256 Grafikkortets arkitektur AGP 8x Grafikkort integrert eller frittstående Free-standing ]] Endret 18. september 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Blah, Elkjøp får så utrolig mye pes fra dere. Det er en grunn til at de ikke oppgir timing på minnebrikker f.eks. a) 99,99% av kundene DRITER i det/vet ikke hva det er b) Forskjellen på timingen har utrolig lite å si for ytelsen egentlig (her har vi folk som kanskje kjøper en ny P4 3 GHz for å skifte ut sin Pentium 200 MHz. CAS på 2 eller 3 på minne har fint lite å si). c) Latency ville bare forvirret kundene mer enn nødvendig. Elkjøp har mange fine tilbud de. Husk at man ofte får med Windows og teksbehandler til PCene også. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 windows koster bare 600, open office er gratis . Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Ja, men her får du det faktisk med. Ferdig installert og greier. Open Office er det ikke alle som vil bruke. Nytt GUI er forvirrende for veldig mange. Uansett, gjør da ingenting å få med Word. Du kan da alltids installere Open Office hvis du vil. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Når jeg bygger pcer til folk, pleier jeg alltid å kjøpe mest hw for penga, og jeg tar ikke betalt for å sette sammen pcen, support, installere windows osv... dessuten følger windows og office 2003 full norsk med, uten ekstra betaling Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Når jeg bygger pcer til folk, pleier jeg alltid å kjøpe mest hw for penga, og jeg tar ikke betalt for å sette sammen pcen, support, installere windows osv... dessuten følger windows og office 2003 full norsk med, uten ekstra betaling Det er jo fint for dine venner at du er så snill. De færreste kjenner noen slike da. Jeg brukte og bygge PCer til venner og familie før. Ble til slutt utrolig lei av alle support-telefonene, så nå finner jeg bare pakke-PCer til de. Sender de som regel til en lokal butikk, ikke over internett. Blir som regel noe på Datakjeden eller Elkjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå