Gå til innhold

Byggepc VS Pakkepc..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

De pleier ikke oppgi så veldig mye sånne rare opplysninger. Om timings, hva salgs ram, hovedkort, cd rom det er..

Det er som regel noe ala dette:

8Xdvdbrenner

512MB Kraftig DDR minne med 266mhz!!!

Intel Pentium 4 Ht teknologi 2.8 ghz

120 GB lagringsplass

Klar for internett

Heftig skjermkort med 256 MB minne [Geforce5 Fx 5150]

Kjempebra lcd skjerm på det hele 17" tommer.

Ofte en del skrivefeil, som jeg la til. Ofte dem skriver gf fx på mange snodige metoder...

Ikke står det hva slags hk det er, hva slags brenner, hva slags disk det er, aldri hva slags minne det, eller noe særlig speccs. Aldri noe om kabinett kjøling, strømforsyning.

etc, get it!

Her er et snitt fra www.elkjop.no

DVENT8002 M/17" FLATSKJERM

bno_advent8ea17_nm.jpg

[[ Sterk multimedia-PC med stor lagring- og arbeidskapasitet. Maskinen er en skikkelig kraftpakke som leveres med de fleste tilkoblingsmuligheter. Ta enkelt og raskt backup av dine personlige filer med den raske kombinerte CD/DVD-brenneren som brenner både DVD + & - formatet med en hastighet på inntill 16X. Den har også støtte for Double layer som gjør at du kan benytte 2-lags DVDplater (8,5 GB). Du kan også lage dine egne DVD-filmer med opptak fra ditt DV-videokamera. 4-i-1 minnekortleser for digitalt kamera i front.

17" LCD skjerm i sort/sølv med kun 14ms response tid, 1280 x 1024 SXGA oppløsning og stereo høytalere. ]]

[[ Grafikkort type  ATI 9550 

Grafikkort størrelse i Mb  256 

Grafikkortets arkitektur  AGP 8x 

Grafikkort integrert eller frittstående  Free-standing ]]

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Blah, Elkjøp får så utrolig mye pes fra dere. Det er en grunn til at de ikke oppgir timing på minnebrikker f.eks. a) 99,99% av kundene DRITER i det/vet ikke hva det er b) Forskjellen på timingen har utrolig lite å si for ytelsen egentlig (her har vi folk som kanskje kjøper en ny P4 3 GHz for å skifte ut sin Pentium 200 MHz. CAS på 2 eller 3 på minne har fint lite å si). c) Latency ville bare forvirret kundene mer enn nødvendig.

Elkjøp har mange fine tilbud de. Husk at man ofte får med Windows og teksbehandler til PCene også.

Lenke til kommentar
Når jeg bygger pcer til folk, pleier jeg alltid å kjøpe mest hw for penga, og jeg tar ikke betalt for å sette sammen pcen, support, installere windows osv... dessuten følger windows og office 2003 full norsk med, uten ekstra betaling :)

Det er jo fint for dine venner at du er så snill. De færreste kjenner noen slike da.

Jeg brukte og bygge PCer til venner og familie før. Ble til slutt utrolig lei av alle support-telefonene, så nå finner jeg bare pakke-PCer til de. Sender de som regel til en lokal butikk, ikke over internett. Blir som regel noe på Datakjeden eller Elkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...