Zeph Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Er du i stand til å putte eit par kort i rett plass og montere ein CPU så er byggePC mykje betre. Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) En ting er jo at dette er ulovlig. En annen ting er jo at du ikke får oppdatert Windows XP med Service Packs hvis du har fake CD-key. Jeg vet at det er mulig å gå rundt dette hver gang det kommer ny SP, men tror f.eks ikke mamma eller pappa ville klart det. Resultatet av dette er jo at du får masse PCer som ikke er patchet ordentlig... Script kiddies elsker jo dette. du kan fint opdatere windows med fake key. sjøl har eg alle updata. Her er jeg ikke helt sikker, men tror nok garantien gjelder på hovedkortet selv om RAMen har vært ødelagt før. En bil mister jo ikke garantien etter en feil den heller. garantien mista du med ein feil, det gjor garantien på min gamle. De aller færreste trenger å åpne PCen sin. Vet at sikkert 99,99% av folka her på forumet gjør det, men vi er ikke akkurat normen. greit nok viss du skal bruke til vanlig surfing og offic, men er du ein gamer so har du ofte behov for å oppgradere. å anbefale pakkepc til noken nykommera som har plana om å sitte der ganske ofte er no som å be dei kaste pengane sine ut vindue og om dei ikkje kan å sette sammen en pc so e det no berre på tide at dei lære det da, en gang må dei no nesten lære det uansett. f.eks eg hadde aldri sett noken bygge pc, det einaste eg hadde sett inni ein data var når noken skulle bytte rambrikke og eg bestilte ein pc for å bygge sjøl det gikk glatt uten feil og når eg begynte å bygge visste eg ikkje engang at det var skinne til cdrommane og at eg kunne ta ut dinna boxen til å settte diskettstasjon i, alt ditta er sannt som går fort å finne ut og det som har med delane og gjer står for det meste i manualane. Endret 13. juni 2004 av bonebraker Lenke til kommentar
Irons Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Snakka med dell i går, de skal ha 12000 for en p4 3ghz med i925 kort, radeon x300 pcie 512mb ram altiett skriver skjerm osv, er ikke så ille pris egentlig, dette er da fritt levert med 3år onsite! support... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Tja..... Snakka med dell i går, de skal ha 12000 for en p4 3ghz med i925 kort, radeon x300 pcie 512mb ram altiett skriver skjerm osv, er ikke så ille pris egentlig, dette er da fritt levert med 3år onsite! support... Lite Ram, Boxed Kjøler, Kan ikke klokkes +++ Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 At ferdigmaskiner leveres ferdig infisert av *windows* og *office* er også et minus. et kostbart minus Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 At ferdigmaskiner leveres ferdig infisert av *windows* og *office* er også et minus. et kostbart minus Du din lille windows-elsker Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) for man ser vel ikke helt for seg at eierene ringer til den japanske kundeservicen når CD-rommen streiker eller hva? -sir, sir, lef leg sir, -rigth -rigth leg, :!: Endret 2. juli 2004 av TrulZern Lenke til kommentar
MagE Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 det eneste dell duger til er servise, brodren min har den dell bærbar, en dag virka ikke ett eller aent på den, vi åpnet den og når jeg var igang skiftet jeg kjølepasta til AS 3, vi fant ikke ut hva som var gale så broren min såg litt på dell sine support sider, vel, han kunne kjøpe garanti etter den var ødlagt, så kjøpte han 2 års on site garanti og fikk fikset den, garantien kostet 1500kr og skaden sa dell at hadde kosta 1700 og repare! det er ganske teit men til kontor bruk er pakkepc ok, bortsett fra hardisk bråket. til gaming og overklokking er selvbygg det eneste som duger! Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 han kunne kjøpe garanti etter den var ødlagt helt seriøst? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 -sir, sir, lef leg sir, -rigth -rigth leg, pillafal :!: Noe sånt ja Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Noe jeg har notert når det gjelder pakkePCer, er at de bruker så billige deler som mulig for å få ned prisen. Så selv om 1024 RAM høres innmari bra ut (bortsett fra det du ikke leser; PC2100), ville man opplevd en bedre ytelse med 512MB PC3200 RAM. Dette sier ikke annonsene noe om Kun slikt som "Geforce 4" - Hvilket GF4-kort? Det billigste seff. Nei, jeg synes den hjemmebygde PCen er best. Selvfølgelig, det er jo egentlig bedre å kunne levere inn PCen og få den tilbake etterpå uten å lette en finger, men når man bygger en egen PC, lærer man jo lissom mer om hvordan alt sitter sammen, og tilegner seg erfaringer som kan være nyttige dersom de f.eks. skal oppgradere/sette inn noe etterpå. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 å montere selv kan jo også føre med seg en viss risiko, enkelte deler på en pc tåler ikke så veldig mye Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 å montere selv kan jo også føre med seg en viss risiko, enkelte deler på en pc tåler ikke så veldig mye det er jo halve moroa PakkePC'er er noe dritt! Aldri mer!! Kjenner et par som nettopp har kjøpt ny PB fra Elkjøp. De betalte 12000 og noe for noe lignende som dette. Selv kommer jeg aldri til å anbefale å kjøpe pakkepc'er fra elektrokjeder som elkjøp og expert. Men selv om f.eks jeg bygger en pc, så sier jeg alltid klart ifra om at jeg ikke er noen 24/7 support. Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 skjøner meg ikke på elkjøp.... selger lillebror imedia 7210 m. 3.2GHz P4 ,ATI 9200,1024MB 333-DDR på nettet til samme pris som iextreme 6207 m. A64 3200, ATI 9600XT,1024 400-DDR CL2 i butikken her i nærheten. denne maskine selger de ikke på nettet engang og "lillebror" iextreme 6205 som koster like mye som imedia'en skal den lokale fyren her ha 7995,- for..... tror de har besja langt nedover .....(igjen ) Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Kjenner et par som nettopp har kjøpt ny PB fra Elkjøp. De betalte 12000 og noe for noe lignende som dette. Det var väl ett hyfsat bra pris! - Grafikkortet, som är den svaga länken, kan enkelt bytas när man får råd. - Mjukvaran är ju värd några tusen om man köper programmen separat. (Även om många av programmen är gratis.) Jag testade nu att sätta ihop ett motsvarande paket på Komplett.no och hamnade på 11408kr plus frakt. Och jag är osäker på om det är ljudkretsar på det billigaste moderkortet som jag valde... /Olle Endret 14. juli 2004 av Olle P Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 PakkePC'er er noe dritt! Aldri mer!!Kjenner et par som nettopp har kjøpt ny PB fra Elkjøp. De betalte 12000 og noe for noe lignende som dette. . Å for 12000 får de ati 9200 Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) rofl.. og de uthever det "gode" slik som: Lynrask PC med P4 3,2 GHz, 1024 MB minne og en romslig 250 GB harddisk greit nok at det er en relativt rask cpu. men det nytter jo lite med et så dårlig skjermkort.. Endret 14. juli 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Det som er problemet med elkjøp å expert osv... De putter elendige skjermkort i pc'er... Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Dere skjønner poenget mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå