TMH Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Hei! Vurderer å skaffe meg en NC6000 fra HP. Har noen erfaringer med denne? Viftestøy, tregheter, andre problemer? Hva yter denne egentlig med Radeon 9600 og 1,6 centrino? Noen som har PCmarks og 3Dmarks på denne maskinen? Noen linker til tester av maskinen? Ønsker litt utfyllende svar! Takk! Endret 2. juni 2004 av TMH Lenke til kommentar
TMH Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Noen andre som har erfaringer? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Noen andre som har erfaringer? Det er en kjempemaskin. - Kanskje den beste du kan kjøpe i dag evt med unntak av IBM T4x serien. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Liten, kjapp og allikevel med tastatur i god størrelse. Skal lete lenge etter tilsvarende prisverd maskin i denne størrelseklassen. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
TMH Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Noen som vet hva den yter? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Noen som vet hva den yter? Selvsagt, noen spesielle ytelsestester? Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Den koster 17500,- jo! Jeg mener det er for mye for en slik pc Lenke til kommentar
Filla Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Den yter svært dårlig i 3D sett i forhold til andre kort med M10 grafikk. Dette skyldes at skjermkortet er klokket svært lavt. For the nc6000:1.6ghz Pentium-M 768mb pc2700 (333mhz) ddr ram. 64mb Ati Radeon Mobility 9600. WinXp Pro. 3dmark 2001 score: ~5862 Seems to me the underclocking of the 9600 makes it inferior to a 9000 gpu . The cpus on each system had speedstep disabled (thus the presario ran at 1.69ghz, the nc600 ram at 1.59ghz). The difference in cpu does not explain such a dramatic change. However, the 9600 gpu seems to gain a lot of performance by even small increases in speed. Ah well, thanks the confirmation. Was beginning to think something was wrong with my system for awhile there due to such low scores. Guess not. If you wever overclock your gpu, be sure to post new scores. You'll likely notice a huge increase, but the information you provided has answered my questions...this is -not- a gaming machine by design. Thanks much. Lenke til kommentar
skelter Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Kjøpte meg nylig en nc6000 og er sålangt veldig fornøyd, nå skal det sies at dette er min første bærbare pc og har derfor ikke så mye sammenligningsgrunnlag. Syntes den bråker lite, den har en vifte som stort sett går hele tiden, men den er på ingen måte til sjenanse i forelesninger og slikt, da hører jeg den ikke en gang. Den andre viften, som jeg antar er til processoren siden jeg ser det sitter en kjøleribbe der inne, starter svært sjelden, stort sett bare når pc'en skrus på eller ved oppstart av tyngre programmer. Jeg slet litt med og finne tester av denne maskinen jeg også men fant en liten test hos [url="http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,115434,00.asp"]pcworld.com[/url]. Kjøpte pc'en gjennom en på bruktmarkedet her, som fortsatt har flere til salg såvidt jeg har sett, nevner ingen navn, men tror det kun er han som selger ny nc6000 der. Fikk den for 12500 og det var med 3 års garanti og den kom ny i originalforpakning. Håper dette var til litt hjelp:) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Kjøpte meg nylig en nc6000 og er sålangt veldig fornøyd, nå skal det sies at dette er min første bærbare pc og har derfor ikke så mye sammenligningsgrunnlag. Syntes den bråker lite, den har en vifte som stort sett går hele tiden, men den er på ingen måte til sjenanse i forelesninger og slikt, da hører jeg den ikke en gang. Den andre viften, som jeg antar er til processoren siden jeg ser det sitter en kjøleribbe der inne, starter svært sjelden, stort sett bare når pc'en skrus på eller ved oppstart av tyngre programmer. Jeg slet litt med og finne tester av denne maskinen jeg også men fant en liten test hos pcworld.com. Kjøpte pc'en gjennom en på bruktmarkedet her, som fortsatt har flere til salg såvidt jeg har sett, nevner ingen navn, men tror det kun er han som selger ny nc6000 der. Fikk den for 12500 og det var med 3 års garanti og den kom ny i originalforpakning. Håper dette var til litt hjelp:) hvilken prossesor og hardisk er det med? Lenke til kommentar
skelter Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Det var med 1,6 GHz cpu, 60 gig HD, radeon 9600 skjermkort. Altså dj299a modellen Endret 3. juni 2004 av skelter Lenke til kommentar
TMH Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Noen som vet hva den yter? Selvsagt, noen spesielle ytelsestester? Mvh kjello2 Lurte vel på hva den yter i 3dmark 03 og PCmark 2002 - noen som har tester dette med toppmodellen? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 PCMark 2002 ResultsCPU: 5214 Memory: 4743 HD: 552 3DMark 2003 Results 1593 Review Lenke til kommentar
Brumme Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hei, Hmm.. bestillte en nc8000 for et par dager siden, er ikke det stort sett samme maskina? Har sett litt på nett, og noen mener at 3d ytelsen skal gå opp på de fleste bærbare med ati skjemkort hvis man legger inn de nyeste catalyst driverne. Men disse må behandles med et programm som heter dhmodtool.exe.. for å virke sammen med en bærbar.. Noen som har prøvd dette? Mvh Brumme Lenke til kommentar
Filla Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Bruk Omega driverene, så slipper du å modde de sjøl. Lenke til kommentar
Inspire Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg har hatt nc6000 i 3 mnd nå og er kjempe fornøyd. Den bråker nesten ikke no og tastaturet er kjempe bra å skrive med. SXGA (1400 x 1050 ) skjemen er knall å se på. Når det gjelder skjermkortet skal det visst være klokket lavere, men spillene hittil har fungert strålende. Far Cry går bra. Dette er en dyr maskin men den virker veldig solid og tåler en trykk. Denne maskinen er beregnet for bedrift markedet .... I tillegg er det 3 års garanti. Det er en del forskjeller på konfigurasjoen på de. Så du burde velge den men med SXGA skjerm og 64Mb RAM på skjermkortet. Du burde også velge med integret WLAN b/g men den er ikke på alle modeller selv det er DJ299A og ikke mindre en 5400 rpm hardisk.. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå