Gå til innhold

Hva er Full Spectrum Warrior for et spill?

Anbefalte innlegg

Spillet så meget tøft ut, liggna litt på noe militæraktig som Operation Flashpoint.

Screenshotene av spillet virka veldig bra, men fant ingenting da jeg brukte søkefunksjonen.

Noen som vet hva slags type spill dette er, og hva det går ut på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kan gi deg en detaljert beskrivelse, ettersom jeg har fulgt med spillet fra begynnelsen av ;)

Du kontrollerer 2 x5 mans team (tror det er 5man i hvert team ihvertfall)

Alpha og Bravo team. I spillet gir du ordre til team leader og de gir orderen ut til resten av laget, simulering av "chain of command", rangerende soldat fører orderen vidre til neste soldat osv..

Movement:

Når du skal flytte folka fremover i missionet, gjør du dette vet at du har et "cursor" system, hvor du styrer formasjon, som er kontakt sensitiv, dvs at hvis du ber dem gå til en vegg eller et hjørne så vil de automatisk gå inn i riktig prosedyre og formasjon.

Du kan også kontrollere posisjonen til hver enkelt soldat, slik at du har full kontroll i hvilken retning de dekker osv, de sekundene det tar for en soldat og snu seg er nok for en fiende å få skutt nok skudd med en Ak47 til å ta ned hele teamet!

Alle ordre har en spesiell "press and hold" funksjon, for eksempel når du skal beordre et team til å flytte seg til et sted og holder inne knappen, så vil de gå i "bounding", dvs at de går og to og to, og når to har kommet frem og sjekker at det er klart, gir de klarsignal til resten.

Firing:

Når gutta for øye på en fiende vil de ikke automatisk starte å skyte før du gir dem klarsignal til dem. Både fienden og dine soldater vil automatisk orientere seg og bruke omgivelsene sine som beskyttelse o.l.. Her er det også viktig og bruke begge lag på en effektiv og taktisk måte, feks hvis en barrikadert soldat sitter og skyter på Alpha team, må du prøve å finne en måte og efektivt flanke med Bravo Team..

Bare spør hvis det er noe mer :)

EDIT: dette spillet ble laget for den amerikanske hæren som MOUNT training, og i PC versjonen er den "realistic" mode eller noe, som gjør spillet akkurat som det hæren bruker, altså uten HUD, Health bars osv.. Er nok ganske realistisk uansett da!

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Spillet så meget tøft ut, liggna litt på noe militæraktig som Operation Flashpoint.

Screenshotene av spillet virka veldig bra, men fant ingenting da jeg brukte søkefunksjonen.

Hvis du søker på spilltittel, altså Full Spectrum Warrior, eller til og med bare Warrior, så skal du få opp blant annet denne produktsiden: http://www.gamer.no/produkt.php?produktid=17192. Men du mente kanskje ikke søkemotoren på Gamer.no?

Uansett, der er det en haug med skjermbilder.

Lenke til kommentar
Så videoen.

Spillet "skremte" meg. Minnet meg litt om Delta Force Black Hawk Down på omgivelsene og lydene. Tåler ikke det..

:dontgetit: skjønner ikke hva du forbinder delta force black hawk down med det spillet der..

Omgivelsene og lydene.

De sa selv på et intervju at de hadde kopiert musikken fra Black Hawk Down. Grusomt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...