brillan Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har lenge vurdert og skifte til catch men har ikke hatt råd. Men når jeg så 1000/368 til 413 kroner, må jeg bare kjøpe Så, hvordan sier jeg opp min gamle isp? Og hvor lang tid bør jeg forvente at det tar og skifte? Og hvordan kan jeg bruke skattefordelen (Mamma jobber hos telenor og bruker pc på jobben vis det har noe og si)? Takker for eventuel hjelp Lenke til kommentar
jocke Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Så lenge du fremdeles ikke har bindingstid igjen hos den gamle ISP'en din, skulle dette gå som smør. Send en mail til ISP'en din, og si at du skal bytte ISP - ergo du sier opp linjen. Samtidig sender du mail/bestilling til Catch på ny linje. Fra du har gjort dette, til du får linjen, vil ta ca. 1 mnd. Beror litt på om du har dekning hos catch, og litt ting og tang. Derimot om du har binding hos din gamle ISP, må du betale et gebyr - som regel månedsleie for månedene som gjenstår av bindingstiden. Hvis dette er fler enn 1-2 måneder, er det nok smartest å vente til bindingstiden er gått ut. Når det gjelder skattefordelen, tviler jeg på at du får noe ut av den. Mulig du kanskje kunne fått rabatt på Telenor ADSL siden moren din jobber i TN, men at du får noe hos catch tviler jeg sterkt på. Lenke til kommentar
brillan Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Når det gjelder skattefordelen, tviler jeg på at du får noe ut av den. Mulig du kanskje kunne fått rabatt på Telenor ADSL siden moren din jobber i TN, men at du får noe hos catch tviler jeg sterkt på. Vel, vet egnetlig ikke hva det betyr. Men på catch sin side står det at bredbånd er en gyldig del av hjemmekontor å at du får 55% rabatt. Hvor/hvem du får denne rabatten hos vet jeg ikke. Jeg har ex-kvalito. Kvalito hadde ikke bindings tid og MTU-link (ditt jeg er flyttet nå) har heller ikke bindings tid. Så da skulle vel den saken være grei. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Så, hvordan sier jeg opp min gamle isp? Den jobben lar du Catch ta seg av. Lenke til kommentar
reybr Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Så, hvordan sier jeg opp min gamle isp? Den jobben lar du Catch ta seg av. Det kan han ikke gjøre. Han kan bestille operatørbytte fra Catch, men må selv si opp sitt abonnement hos sin gamle ISP Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det kan han ikke gjøre. Han kan bestille operatørbytte fra Catch, men må selv si opp sitt abonnement hos sin gamle ISP Ok, fordi det er SDSL levert på eget par som er grunnen? Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Det kan han ikke gjøre. Han kan bestille operatørbytte fra Catch, men må selv si opp sitt abonnement hos sin gamle ISP Ok, fordi det er SDSL levert på eget par som er grunnen? Din nye ISP innhenter fullmakt fra deg til å si opp ditt gamle abbonement, og sender dette til den gamle ISPen, som igjen sender en bestilling til Telenor Networks på operatørbytte. Ikkeno' pes edit: hvis det er noen tvil så svarer jeg på reybr's innlegg Endret 3. juni 2004 av Grimbo Lenke til kommentar
reybr Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det kan han ikke gjøre. Han kan bestille operatørbytte fra Catch, men må selv si opp sitt abonnement hos sin gamle ISP Ok, fordi det er SDSL levert på eget par som er grunnen? Din nye ISP innhenter fullmakt fra deg til å si opp ditt gamle abbonement, og sender dette til den gamle ISPen, som igjen sender en bestilling til Telenor Networks på operatørbytte. Ikkeno' pes edit: hvis det er noen tvil så svarer jeg på reybr's innlegg Det er sånn det virker med selve ADSL linjen (Ny ISP legger inn operatørbytte i Jara), men abonnementet du har hos den gamle leverandøren blir ikke sagt opp. Dette må kunde selv si opp. Tidligere var det riktignok slik at ny leverandør også sa opp abonnementet hos den gamle leverandøren. På grunn av uenigheter mellom leverandørene (Les: Telenor) er det ikke slik lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå