Noki Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har hentet ned og installert Linspire (Lindows). Men etter installasjonen når pc'en restartes så kommer den liksom ingen vei. Det som skjer i oppstarten er at to bokstaver kommer opp (LI) og så skriver den 01 i en stund før den stopper opp. LI 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 ... i ett par sider nedover...! Noen som vet hva som kan være galt? Er rimelig grønn når det gjelder linux. På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
ratix Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 For det første: Du kunne heller ha lagt inn Windows ME (elns) fordi Linspire (Lindows) er den absolutt verste Linux distroen, jeg vet ikke om jeg har lov til å kalle det en linux distro engang. (og det andre:) Feilen har noe med lilo å gjøre, bruk grub. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Meget hjelpsom komentar... Har du noen gang prøvd linspire? Partisjonering av disk? Mener at LI har noe med lba og gjøre... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Du har ikke en halvgammel BIOS, og en DiskManager på disken? Det hadde jeg, og det er noe crap. Forskyver alle sektorer littegranne for å lure bios, så funker hele disken, ikke bare de første 8 gb. Hverken GRUB eller LILO liker dette. Men uansett, last ned Fedora eller Mandrake. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Fedora 2 er ute. Den er digg (håper nVidia ser til **** å slippe nye drivere snart!) Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har hentet ned og installert Linspire (Lindows). Men etter installasjonen når pc'en restartes så kommer den liksom ingen vei. Det som skjer i oppstarten er at to bokstaver kommer opp (LI) og så skriver den 01 i en stund før den stopper opp. LI 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 ... i ett par sider nedover...! Noen som vet hva som kan være galt? Er rimelig grønn når det gjelder linux. På forhånd takk for alle svar! Jeg hadde samme problem i dag. Jeg installerte den en gang til, og problemet var borte. Jeg er kjempefornoyd med Linspire. Min forste linux. Du bare putter inn cd p[ nytt igjen, so intallerer du den pa nytt. Som du ser so sliter jeg med tastaturet. Linspirer takler den ikke helt bra. Tegn og norske bokstaver funker heller dorlig. Ma fikse det. Lenke til kommentar
Noki Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Takk for alle svar! Jeg har prøvd litt forskjellige distribusjoner av linux, men har ikke blitt fornøyd enda. Den eneste jeg faktisk har fått installert til nå er Mandrake 10. Det eneste som ikke virket da var internett, som jeg ikke fikk til å sette opp. Jeg har prøvd slackware og debian, men det ble litt for avansert for meg. Så derfor tenkte jeg at jeg ville prøve Linspire siden det var tilgjengelig for gratis nedlastning. (Jeg har prøvd å installere flere ganger. Andre gangen kom det opp: LI 02 02 02 02 02 02...) Men nå henter jeg ned den nyeste versjonen av Fedora så får jeg håpe at det går bedre . PC'en jeg installerer på er vel 3,5 år nå. En 900 MHz T-bird AMD, 384 MB RAM. Så den skulle vel ikke være problemet...? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Du har prøvd forskjellige distribusjoner av Linux, men den eneste du har fått installert er Mandrake? Da har du vel egentlig ikke prøvd mer enn én distro? Give them some time! Endret 2. juni 2004 av gspr Lenke til kommentar
Noki Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Okei okei...jeg har prøvd å installere forskjellige distribusjoner. Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hvordan er diskoppsettet ditt ? Opplevde dette problemet på en boks der harddisken var hdc. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hvordan er diskoppsettet ditt ? Opplevde dette problemet på en boks der harddisken var hdc. Hva betyr hdc og hdb? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) /dev/hda er første enhet (master) på primary IDE, hdb er andre, hdc er første enhet på seconadary IDE osv. Deretter er de delt opp i partisjoner, som /dev/hda1, hda2, hda3 osv... Edit: hda er ofte første harddisk, hdb er andre, og hdc er som oftest CD-rom... Endret 3. juni 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg dumpet hele Linspire. Jeg ble drit lei at det var så vanskelig å få hjelp til den og at det var vanskelig å få installert programmer uten at jeg var registrert i CNR hos Linspire.com. Nå er jeg en VELDIG fornøyd bruker av Mandrake 10 på norsk. Med Mandrake er det lettere å få hjelp også. Linspire er også beskyldt for å være mest mulig lik Microsoft Windows men samtidig være Linux. Hvis du ønsker forsatt å ha Linspire på pc'en så ønsker jeg deg lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå