Rayline TWB Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har nettopp gått til anskaffelse av Sapphire 9800XT. Har renska maskina for nVidia drivere. Når jeg så prøver å installere ATI Catalyst, så får jeg denne meldingen: "The contents of this file cannot be unpacked. The executable you are attempting to run has been corrupted. Please obtain another copy of the file, verify its integrity, and try again". Og det samme skjer på absolutt alle Catalyst versjonene. Noen som har peil..........? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 De fleste anbefaler i de fleste tilfeller at du faktisk formaterer pcen når du går over fra Nvidia til ATI og omvendt. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Høres jo mer ut som det er noe feil med selve filene du laster ned! Har du prøvd de som følger med på cden? Vet at de er gamle, men hvis de fungerer vet du jo hva som er feil. Edit: Btw, last ned driverne fra www.omegacorner.com, de er uansett best. Mer stabile også, så lenge du holder deg unna betaene Endret 2. juni 2004 av Kevlar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det virker som om filene dine har blitt skadd, enten under nedlasting eller brenning. Last ned en ny versjon, og forsøk igjen. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Kjøpte brukt kort, så driverCD var ikke med............:-) Men alle filene kan jo ikke være korrupte, jeg har jo lasta ned alle fra ATI websiden. Dessuten har jeg jo hatt grei suksess med disse filene på mitt 9800 PRO- kort............ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det virker som om filene dine har blitt skadd, enten under nedlasting eller brenning. Last ned en ny versjon, og forsøk igjen. Han sier jo at det skjer med absolutt alle Catalyst versonene, da må han jo ha lasta det ned flere ganger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 De fleste anbefaler i de fleste tilfeller at du faktisk formaterer pcen når du går over fra Nvidia til ATI og omvendt. Nei, det gjør de ikke. De som foreslår noe slikt har ikke peiling på hva de driver med IMHO. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det virker som om filene dine har blitt skadd, enten under nedlasting eller brenning. Last ned en ny versjon, og forsøk igjen. Han sier jo at det skjer med absolutt alle Catalyst versonene, da må han jo ha lasta det ned flere ganger. Ja, han kan ha lastet ned alle, f. eks på en annen maskin, og brent de på en CD. Han kan laste de ned 10 ganger og fortsatt brenne alle feil. Fantasi hjelper i forståelse av et problem. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Nei, de er ikke brente. De er originalfiler fra ATI websiden........... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Nei, de er ikke brente. De er originalfiler fra ATI websiden........... Er mulig du må formatere. Er mange som har vanskeligheter med Nvidia til ATI overgang. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Det var da som f.......også da.......:-) Når jeg gikk fra nVidia til ATI 9800 Pro gikk det jo som smurt (på den andre maskina mi......) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Ok, ser du på feilmeldingen så ser du at det er den filen som er skadd. Du kommer ikke så langt at driver-filene faktisk blir pakket ut. Glem formatering, glem nvidia-sprøyt. Det er selve filene som er skadd, og har ingenting med installeringen å gjøre, da du ikke kommer så langt. Last ned, bruk WinRAR til å verify archive, og pakk det ut. Til dere som mener at dette har noe med Nvidia å gjøre, LES feilmeldingen han får, han får ikke engang PAKKET ut de nye driverne, og selvfølgelig starter ikke installasjonen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det var da som f.......også da.......:-) Når jeg gikk fra nVidia til ATI 9800 Pro gikk det jo som smurt (på den andre maskina mi......) Det gjør som regel det, bare man fjerner driverne først. Man kan oppleve ustabil maskin osv dersom man ikke fjerner de, men at man ikke skal få installert ATI sine drivere, er bare tøys og fantasi. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Da prøver vi WinRar........... Done: No errors found........... Endret 2. juni 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Under installasjonen av Catalyst kommer jeg så langt som til: "Verifying contents...." - og dermed kommer feilmeldingen....... Tor bare jeg biter i det sure eplet og formaterer...........:-( Endret 2. juni 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Gurimalla ass..........Jeg tenkte at før jeg formaterer, så skal jeg prøve ATI driveren (4,5) som lå på sidene til Sapphire først.... Jeg gjorde det, og bums - så var alt i orden. Maskinen gjenkjente driverne, lastet dem korrekt inn, og nå fungerer det som fot i hose.......... Forstå det den som kan......... Men det var bare display driverne som ble installert nå, så jeg får vel ta meg en tur opp til sidene hos ATI og laste ned og installerere ATI contol panelet også.........da skjærer det seg sikkert igjen.......lol....... EDIT: Neida, det endte opp med formatering ja.....Etterhvert fikk jeg stadige reboots, og IRQ_LESS_OR_EQUAL.........og dermed ble maskina så ustabil så da er det ingen vei utenom..........og timene går.............. Endret 2. juni 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Bruk Norton Ghost eller PowerQuest Drive image til å lage et image etter at du har installert Windows, men FØR du installerer drivere, så har du en rask backup til senere "eventualiteter", hvor du har muligheten til å trikse med evt. ny hardware. Kan jo være greitt å lage ett image når du har installert alt av drivere og programmer også. Meget behagelig når man installerer masse demoer osv, så kan man gjennopprette alt på 10 min. Endret 3. juni 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Bruk Norton Ghost eller PowerQuest Drive image til å lage et image etter at du har installert Windows, men FØR du installerer drivere, så har du en rask backup til senere "eventualiteter", hvor du har muligheten til å trikse med evt. ny hardware. Kan jo være greitt å lage ett image når du har installert alt av drivere og programmer også. Meget behagelig når man installerer masse demoer osv, så kan man gjennopprette alt på 10 min. Jeg har det.......:-) Men ikke akkurat av denne maskina denne gangen........hadde nettopp skifta HK også.... Lenke til kommentar
Paradigm Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 til alle som har radeon: legg inn OMEGA driverne!! http://www.omegacorner.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå