newsflash Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Heisann! Nå har jeg tenkt å kjøpe min første bærbare og i den forbindelse så trenger jeg litt hjelp av dere. Jeg trenger en med god batterikapasitet. Da er det kanskje en fordel å velge en som benytter centrio? Den trenger ikke så stor hd da jeg antaglig må ha en ekstern i tilegg uansett. Den må også være grei å ha med seg på alt fra flyturer til klasserom. Har sett litt på whitebox 1557 og Apple Powerbook eller iBook. Noen tanker om disse, evt forslag til andre? På forhand takk. Edit: Flytter til USA mot slutten av sommerferien. Tjener jeg på å vente med å kjøpe til jeg kommer dit? Endret 2. juni 2004 av oifind Lenke til kommentar
Myrsnipe Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Vel, jeg bestiller i hvertfall en ECG 556E fra it24.no i løpet av uka, summen for denne pakka er 15317 kr, inkludert 2 år forsikring. Det er en del folk som er skeptiske til it24.no, så det er mulig å bestille 556E maskinene fra multicom men med litt dårligere specs (til gjenngjeld får du super kunde service, har en multicom maskin selv stående) Den jeg bestiller: ECS 556E Barebone (ATI9700-128mb) 15"/CDRW+DVD Intel 1700 MHz Pentium M 1MB cache BOX SO-DIMM 1024 MB DDR (400MHz) 200pin Hitachi 2,5" IDE 60GB (7200rpm) HDD Intel WM3B2200 MINIPCI 802.11G Wireless card Angående flytte til usa, du kan få problemer med å finne en maskin med norsk tastatur der, desuten varierer ikke prisene så mye takket være online salg. Endret 2. juni 2004 av Myrsnipe Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Du kan kjøpe f.eks en Dell pc (og sikkert de fleste andre og..) MYE billigere i USA, men da får du nok ikke norsk tastatur nei.. En kamerat var et år i Usa i fjor, og han kjøpte seg en Dell bærbar som kostet mye mindre enn her (tror den kosta rundt 8000, og tilsv. her 15000, men husker ikke sikkert, men i alle fall var det mye..) Forslag til andre kan være ECS G556, som de selger på www.multicom.no, har lest mye bra om de her.. Endret 2. juni 2004 av ImmerFx Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Forslag til andre kan være ECS G556, som de selger på www.multicom.no, har lest mye bra om de her.. Den så jo veldig bra ut! Hvordan er den i forhold til f.eks Whitebox 1557. Jeg mener, whiteboxen koster jo noen tusen mer. Lenke til kommentar
igy Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvilke bruksområder har du tenkt å ha den til da? Apple maskinene er ikke noe særlig tess til spilling... Lenke til kommentar
voice- Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Bruksområder er et veldig riktig spørsmål her. Hvilken laptop du burde ha avhenger veldig av om du vil skrive brev eller spille spill... Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Hvilke bruksområder har du tenkt å ha den til da? Apple maskinene er ikke noe særlig tess til spilling... Ja, det glemte jeg visst å få med. Det blir nok ikke noe særlig spilling på den. Er ikke noe spess glad i å spille heller. Blir nok mye tekstbehandling, internett, se litt på film, webediting. Med andre ord trenger jeg ikke så mye prossesorkraft. Men god batterikapasitet hadde vært fint. Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det står masse om både Whitebox CL1557 og G556 her på forumet, har bare tittet rundt selv...skal kjøpe meg bærbar til høsten. Cl56 fra Whitebox virker bedre enn cl1557 synes jeg. Men hvis du titter på g556 pcene på multicom, så ser du jo at de har flere å velge i.. De koster litt mindre enn whitebox pcene kanskje, men de bør ikke være noe dårligere. Men hvis du ikke skal spille så trenger du egentlig ikke en pc med så bra grafikkort osv.. Du må i alle fall passe på å finne en maskin med Pentium-M hvis du vil ha bra batterikapasitet/vekt (Centrino). Men du kan søke på litt forskjellige pcr her i forumet, og så kan du se på anbefalinger eller tester eller noe på www.barbara.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå