Itw Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Heisan jeg stappa akkurat den nye 200gig s-ata disken min i maskinen min, har en 120 s-ata fra før. Men problemet er att windows finner ikke 200gb disken bare min gamle som alttid har vert her. 200gb kommer opp når jeg starter maskinen og jeg får beskjed om trykk f4 for sata raid eller noe, der vises 2 hdd men i win er bare den gamle... Har fårstått det sånn att man skal ikke bry seg om jumperne på s-ata og diskene står jo på vær sine kabler.... Hk abit an7 Noen som vet hva som er galt evnt hva jeg kan forsøke? Endret 2. juni 2004 av Itw Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har du vært inne på "diskbehandling" Start/Kontrollpanel/Administrative verktøy/Datamaskinbehandling/Diskbehandling ? Hvis disken er helt ny må den partisjoneres og formateres der.. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 hmm har ikke testa det nei.. skal prøve takk for hjelp hitil da:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Og - ta en titt på den sticky tråden øverst på "lagringsmedier" så finner du ut hvorfor XP rapporterer at disken "bare" er på 137GB Lenke til kommentar
kz Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har fårstått det sånn att man skal ikke bry seg om jumperne på s-ata og diskene står jo på vær sine kabler.... Lurer litt på dette med jumpers og s-ata... Eg har som nevnt i denne tråden en ide disk med serillel2 konverter på s-ata tilkobling. Disken er formatert og partisjonert. Problemet er at eg må sette jumper til 'master' for å få kontakt med disken. Prøver eg uten jumper så finner eg den ikkje. Dette er en gammal Seagate 12GB disk om det skulle ha noko å bety.... Nokon som har ei god forklaring på dette? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 har aldrig sagt att disken kommer opp som bare 137 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Neida, du har ikke det. Men jeg regnet med at det kom til å bli ditt neste spm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå