Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lei av reklame på hw.no eller forumet? SJEKK HER!

Anbefalte innlegg

Hvor kommer da inntektene fra? trodde HW.no var reklamefinansiert jeg...

For det første har hw.no så mye penger tilgjengelig at det kan gå en god stund uten at noen klikker på reklame. For det andre er ikke dette noe alle vil gjøre siden ikke alle leser denne delen av forumet og kanskje ikke leser forumet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eller bruke webwasher så ser det litt bedre ut

hardware.gif

Takker :)

Jeg lastet ned webwasher,den er gratis til og med!

Kanskje webwasher er bedre, her kan jeg i hvertfall velge om jeg vil se reklame eller ikke.

Noe av reklamen på hw.no er jo kjekt og få med seg (mange bra tilbud)

Lenke til kommentar

Fatter ikke at folk kan irritere seg så mye overreklame.

Det er jo ikke som på TV, at du må se på reklamen for å komme videre i det du ser på!

Veldig mange ting er reklamefinansiert, hvis man skulle fjerne all reklamen ville det bare vært NRK igjen, ok det var en liten overdrivelse, men jeg tror kvaliteten på sidene ville gått ned.

Lenke til kommentar
Hvor kommer da inntektene fra? trodde HW.no var reklamefinansiert jeg...

For det første har hw.no så mye penger tilgjengelig at det kan gå en god stund uten at noen klikker på reklame. For det andre er ikke dette noe alle vil gjøre siden ikke alle leser denne delen av forumet og kanskje ikke leser forumet i det hele tatt.

Spesielt siden de nettop blåste av 20K på en ny server til oss. Yess, da sitter de igjen med en million kroner og trenger oss ikke til å klikke på reklamen. Hurra

Lenke til kommentar
Fatter ikke at folk kan irritere seg så mye overreklame.

Det er jo ikke som på TV, at du må se på reklamen for å komme videre i det du ser på!

.

Tenk på mannen i gata med 56k modem, mye ventetid og irritasjon...

Beklager om jeg tråkker noen på tærne nå, men dere modem brukere begynner da vel å bli vant til at ting tar tid å laste opp.

Sett pris på at det er et såpass bra forum istedet, virker som om folk elsker å klage

Lenke til kommentar

hmm, reklamen på hw.no har egentlig aldri plaget meg FØR.. men den store nye banneren på forumet er ekstremt irriterende, men det er vel noe jeg bare får leve med... Jeg ser gjerne på litt reklame for at hw.no skal gå rundt og eksistere, en annen mulighet hadde jo vært et lite beløp pr mnd, for å få poste på forumet..

Lenke til kommentar
HW.no tjener bra med penger så det er laaang vei til det der skjer. Forumet er noe av det som generer mest penger for HW.no iom at det er så bra besøkt.

Vi tjener generelt svært lite penger på forumet på grunn av at det til nå har vært bare en liten reklamebanner. Det er fortsatt bare en reklamebanner på sidene, noe som er betydlig mindre enn de fleste andre sider både i norge og i utlandet.

Hmm.. la oss se på diskuter.no. Her har vi en 468 x 60 banner som absolutt ikke har plagsom i det hele tatt. ITpro har den samme banneren

Hvilke andre sider i norge er det som har betydelig større bannere enn hw.no?

Lenke til kommentar
Spesielt siden de nettop blåste av 20K på en ny server til oss. Yess, da sitter de igjen med en million kroner og trenger oss ikke til å klikke på reklamen. Hurra

Da får vi spørre oss selv? Hvor store inntekter spytter komplett.no og mpx inn i kassen pr måned? Kanskje det er på tide med en kikk på noen sider hvor det er lister over hvor mye hvert firma tjener (og evt taper)

Lenke til kommentar
Hmm.. la oss se på diskuter.no. Her har vi en 468 x 60 banner som absolutt ikke har plagsom i det hele tatt. ITpro har den samme banneren

Hvilke andre sider i norge er det som har betydelig større bannere enn hw.no?

De to forumene er ganske små i forhold til dette forumet, noe som gjør at de sannsynligvis kan ha det på den samme serveren som websidene deres, noe som da sier at det ikke koster noe særlig ekstra å ha et forum utenom. Vi er nødt til å ha dedikerte forumservere pga størrelsen, dette gjør at vi har betydlige ekstra utgifter på forumet enn de to andre du nevnte.

Hvis du f.eks. ser på norges største sider www.vg.no kan jeg ikke skjønne hvorfor det skal være så irriterende med en eneste reklamebanner på forumet her.

Når det gjelder store utenlandske forumer kan du se her:

http://forums.anandtech.com

Der er det to reklamer, samt om du vil at det skal gå fortere må du betale en viss sum.

Lenke til kommentar

Først etter å ha lest denne tråden la jeg merke til at jeg ikke ser noen av reklamene. Hmm, sikker på at jeg har sett de før, og ikke er det noe stort tomrom øverst heller. Det beste er at jeg ikke har gjort noe aktivt for å bli kvitt dem, men regner med at jeg kan takke Norton. Ser den ledige plassen øvert på programmer.no, men der er jeg aldri uansett.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om at vi ikke kan godta litt reklame, men den forpulte(kom ikke på noe mer beskrivende enn det...) saken øverst på forumet ser jo ikke ut i det hele tatt! Tenk over at ikke alle kjører 1600X1200 oppløsning, jeg gjør det og merker ikke altfor mye til den...

Forresten tar det vel ikke lange tiden å skrive et mini script så ikke de som sitter på små skjermer med liten oppløsning får hele skiten i trynet..;)

Forresten, alle glemmer den lille søk etter domene saken på forsiden av hw.no, det er og reklame.

Noe som og er stygt er de reklame bannerne blant nyhetene...

Syns nesten HW.no gutta bør ta denne tråden som et hint...for mye/stygg reklame har fort ingenting for seg;)

Som en annen lenger oppe nevnte, kanskje på tide å ta en titt på hvor mye hver annonsør betaler om de sliter med de store bannerne, dette er tross alt Norges mest besøkte seriøse hw side...

Lenke til kommentar
eller bruke webwasher så ser det litt bedre ut

Takker :)

Jeg lastet ned webwasher,den er gratis til og med!

Kanskje webwasher er bedre, her kan jeg i hvertfall velge om jeg vil se reklame eller ikke.

Noe av reklamen på hw.no er jo kjekt og få med seg (mange bra tilbud)

Et annet alternativ er Mozilla Firefox med adblock extension. Gjør akkurat det samme.

Lenke til kommentar

1) Funker ikke for Opera

2) hw.no tjener vel ikke penger på at vi SER reklamen? de som legger ut reklamen, kan da ikke se om vi har det på skjermen eller ikke. Jeg tipper poenget med bannere og reklame er at for at vi skal klikke på de, noe som aldrig skjer her... Så jeg trur ikke hw.no taper penger på at vi rett og slett ikke ser på reklamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...