Ingvaldr Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Etter og ha sett at det har kommet mer og mer reklame på hw.no iløpet av årene så vil jeg anbefale dere og legge den til i hosts filen din. Filen vi skal redigere er en fil som gjør at alle requests som ligger på serveren "ad1.hardware.no" vil bli henvist til 127.0.0.1 som er din loopback adresse. Dette vil gjøre at du slipper og se reklamen og kan nyte et reklamefrittforum. Filen ligger godt gjemt her ,men kan finnes ved og skrive dette inn i kjør(eller run hvis du har windows på engelsk) C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts Alt du trenger å gjøre er å legge til linjen 127.0.0.1 ad1.hardware.no . Etter at du er ferdig så skal hosts filen slik noenlunde slik ut (hvis du ikke har blokkert andre ting tidligere) # Copyright © 1993-1999 Microsoft Corp. # # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows. # # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each # entry should be kept on an individual line. The IP address should # be placed in the first column followed by the corresponding host name. # The IP address and the host name should be separated by at least one # space. # # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual # lines or following the machine name denoted by a '#' symbol. # # For example: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host 127.0.0.1 localhost 127.0.0.1 ad1.hardware.no Hvordan vil det se ut etter disse endringene? http://www.tcpa.no/bjaa/hovedsideny.PNG http://www.tcpa.no/bjaa/forum.PNG Etter man er ferdig kan man nyte en reklamefri forside og et reklamefritt forum Lykke til! EDIT av moderator - Fjernet IMG taggene da bildene var alt for brede. Og husk... hvis mange følger ditt eksempel, så kan du se langt etter dette forumet i fremtiden. Du ødelegger kun for deg selv og andre som har glede av dette forumet. Endret 2. juni 2004 av Afseth Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Vet du hvorfor det finnes reklame på disse sidene i det hele tatt? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Tar alle vekk reklamen er det snart ikke noe forum igjen.. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hva med oss som ikke er interessert i reklame og aldri kikker på dem? Da er det like greit, er da vell ikke noe ulovlig å gjøre slikt... Er opp til moralen til hver enkelt å gjøre slikt. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Den reklamen der er jo bare scthøgg. Har aldri vært for å rote i hostsfila, men jeg vurderer det nå. Lenke til kommentar
Ingvaldr Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Tar alle vekk reklamen er det snart ikke noe forum igjen.. Inntektene til hardware.no er så store at de ikke vil merke at noen vil fjerne reklamen engang. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Kunne godt gjort den litt mer tilpasset designet her.. Fargene er æsj Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) * Slettet * Endret 2. juni 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Tar alle vekk reklamen er det snart ikke noe forum igjen.. HW.no tjener bra med penger så det er laaang vei til det der skjer. Forumet er noe av det som generer mest penger for HW.no iom at det er så bra besøkt. Det som skjer dersom nok folk begynner å blokke reklamene er at HW.no innser at de må begrense antall og størrelse på reklamene. Man må ikke alltid være kyllinger som ikke tørr å si ifra. Av og til er det smart å aksjonere. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Etter og ha sett at det har kommet mer og mer reklame på hw.no iløpet av ordene i løpet av ordene? Endret 2. juni 2004 av millencolin Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det er det dummeste forslaget jeg noen gang har hørt! (selv om tanken isolert sett er smart) Det vil jo undergrave hele hw.no! NEI NEI NEI Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 eller bruke webwasher så ser det litt bedre ut Lenke til kommentar
bkak Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg sier bare proxomitron jeg. Eventuelt squid, hvis man har en linux-boks kjørende i huset Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Poenget med disse reklamene er jo å spre tilbud til dere. Som kanskje passer dere. Det er en grunn til at det heter hardware.no. Og de reklamerer for hardware. Litt logisk? Folk spør hele tiden om hva de skal velge, hva som er best, og hva de bør kjøpe. Men når de får svar, så er det jo kort vei fra hw.no til leverandøren. Mange her oppdaterer pcene ofte, og dermed kan få gode tilbud igjennom disse reklamene. Da jeg kjøpte ny pc, så jeg at netshop.no hadde salg på den prosessoren jeg skulle kjøpe. Passet meg bra. Sparte noen hundrelapper på den der. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Når det er så enkelt kan man jo ikke forvente at folk ikke skal gjøre det. Det er jo ikke heller som det er ulovlig heller. Hvis det bare hadde vært å bytte på en bryter på tv-en din for å få reklamefri-tv, ville ikke du gjort det? Greit skjønner at hw vil ha mer penger, men synes heller de kan ta seg betalt for et reklamefritt forum i stedet for. Kan godt betale en liten slant i måneden, enn å se på blinkende gule reklamer Endret 2. juni 2004 av Corn Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Men nå har du jo en hvit rute der bannerne var før.. Nei det er det at hw.no ikke kan legge opp bannere slik at det ser smakfullt ut! Millioner av sider har reklame, men som oftest merker jeg de ikke en gang.. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Reklamen på hw.no har egentlig aldri plaga meg, vet ikke om det går på antall ganger reklamen blir lasta ned eller om det er antall ganger noen klikker på den, går ut ifra at det er det siste, men jeg ser egentlig ingen grunn til å fjerne reklamen. Syns hvite flekker er nesten like stygt, enig i at de sikkert kunne tilpassa reklamen litt bedre til sida. Lenke til kommentar
Ingvaldr Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Tar alle vekk reklamen er det snart ikke noe forum igjen.. HW.no tjener bra med penger så det er laaang vei til det der skjer. Forumet er noe av det som generer mest penger for HW.no iom at det er så bra besøkt. Det som skjer dersom nok folk begynner å blokke reklamene er at HW.no innser at de må begrense antall og størrelse på reklamene. Man må ikke alltid være kyllinger som ikke tørr å si ifra. Av og til er det smart å aksjonere. Takk. Anders. Vi har begge vært lesere av hw.no i mange år og hvor ofte har vi ikke hørt "Det skal ikke bli mer reklame" og " det skal ikke bli reklame mellom nyheter\tester". Jeg synes nå at vi burde gjøre vårt standpunkt kart for og vise at grensen går et sted. millencolin: Forandret. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Tar alle vekk reklamen er det snart ikke noe forum igjen.. Inntektene til hardware.no er så store at de ikke vil merke at noen vil fjerne reklamen engang. Hvor kommer da inntektene fra? trodde HW.no var reklamefinansiert jeg... Lenke til kommentar
knut Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 HW.no tjener bra med penger så det er laaang vei til det der skjer. Forumet er noe av det som generer mest penger for HW.no iom at det er så bra besøkt. Vi tjener generelt svært lite penger på forumet på grunn av at det til nå har vært bare en liten reklamebanner. Det er fortsatt bare en reklamebanner på sidene, noe som er betydlig mindre enn de fleste andre sider både i norge og i utlandet. Det er mange brukere på forumet her noe som gjør at det tar mye båndbredde og svært mye maskinkraft. En av de største hardware sidene i verden hadde også store problemer med at forumet krevde for mye krefter, og at det var for lite inntekter på den. Det som skjedde er at de nå har brukere som betaler for å få den samme tjenesten. En grunn til at vi har måttet sett oss nødt til å få inn de nye reklamene er at de som reklamerer på sidene har ønsket det. Som dere også ser på www.programmer.no er det lagt av plass til denne her, det vil komme noen endringer på barbara.no snart også som gjør at de to toppbannerne som er nå forsvinner, mens det kommer en stor reklamebanner som er på forumet nå kommer inn istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå