Gå til innhold

Half life 2 systemkrav...

Anbefalte innlegg

ja jeg vet at det er litt tidleg å begynne å spekulere i dette, men jeg kan ikke noe for det. er litt bekymret for at maskina mi ikke kommer til å klare brasene. er det noen der som har litt mer datakompetanse en meg som kan si om dere tror at hl2 vil kjøre brukbart på denne pcn?

amd athlon xp2800+ 2075ghz

512md ddr ram

sapphire radeon 9600 pro fireblade 128mb

alle meningsytringer mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De prøver selvsagt å sette minste hardware-kravene så lavt som mulig, sånn at flest mulig får spilt spillet... Kommer mer ann på hvor høye settings man setter, som nevnt.

Jeg tror nok at det blir fullt spillelig på din maskin, hvis du er urolig for det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Minimum for Half Life 2 vil ligger rundt:

CPU: 1.2GHz

Ram: 128mb

Skjermkort: dx6 basert skjermkort.

Optimalt vil ligge et sted rundt:

CPU: 2.5GHz

Ram: 512/1024mb

Skjermkort: dx9 basert. Radeon 9800 Pro/XT, GeForce FX 5900/5950

Lenke til kommentar
En X-Box har opprinnelig et GF3 kort kort, og ganske svak CPU.

Den vil kjøre Half-Life 2 like bra som en "mid-level pc" uten å skjære ned på grafikken eller noe i spillet. Men mulig at de har koda spille bedre til xbox.

det er sikkert forskjell på kodinga, men du må og tenke på at ein x-box er optimalisert til speling noko som ein pc ikkje er (+ at ein pc må bruke resurssar på mykje andre ting samtidig som du spelar, f.eks antivirus, brannmur osv)

Lenke til kommentar
ja jeg vet at det er litt tidleg å begynne å spekulere i dette, men jeg kan ikke noe for det. er litt bekymret for at maskina mi ikke kommer til å klare brasene. er det noen der som har litt mer datakompetanse en meg som kan si om dere tror at hl2 vil kjøre brukbart på denne pcn?

amd athlon xp2800+ 2075ghz

512md ddr ram

sapphire radeon 9600 pro fireblade 128mb

alle meningsytringer mottas med takk

Det er ikke noe problem hl2 fungere veldig bra på de fleste systemer.

Lenke til kommentar
En X-Box har opprinnelig et GF3 kort kort.

NV2A er ikke det samme som GF3.

Den vil kjøre Half-Life 2 like bra som en "mid-level pc" uten å skjære ned på grafikken eller noe i spillet. Men mulig at de har koda spille bedre til xbox.

Har Valve engang offisiellt bekreftet at HL2 vil komme til Xbox? og isåfall har dem sagt noe om grafikken? Xbox støtter ikke dx9 så dem må skjære ned på grafikken. Dessuten vil nok spillet bli låst til 30FPS@640x480.

Lenke til kommentar

det kom med hl2 kupong i de fleste 9600XT kortene ibegynnelsen.

Vil tro dette kan kjøre spillet greit nok for de som ikke er kravstore.

derimot, skal en guffe opp med ALT på fullt, og AA/AF bør en nok begynne å spare til nytt skjermkort ihvertfall, om ikke ny maskin.

2 ting_

med en (ekte)64bits CPU kan skyggene rendres til et bedre bilde etter hva jeg har lest, og dette skal man ta nytte av i hl2

etter hva jeg har lest (på hw.no forum) skal også hl2 benytte den fordel 3Dc gir.

edit_

det finnes jo folk som mener at FarCry går helt glatt med alt @ maks, med ett radeon 9700 (pro) (og når cpu = ca 2,5 ghz intel uten HT)

Endret av genesis
Lenke til kommentar
En X-Box har opprinnelig et GF3 kort kort, og ganske svak CPU.

det er sikkert forskjell på kodinga, men du må og tenke på at ein x-box er optimalisert til speling noko som ein pc ikkje er (+ at ein pc må bruke resurssar på mykje andre ting samtidig som du spelar, f.eks antivirus, brannmur osv)

ja den kjører et annet OS har jeg forstått.. en GAME-windows.. tenk så fett om vi kunne skaffa den til PC :D

Lenke til kommentar

hl2 beta ting med nesten alle levler osv ga meg liten fps (<30) når det skjedde mye på store steder osv.. Pc står i sign. Men jeg vet ikke hva innstillinger det stod på, men tror det var 800*600 high detail :)

Lenke til kommentar
hl2 beta ting med nesten alle levler osv ga meg liten fps (<30) når det skjedde mye på store steder osv.. Pc står i sign. Men jeg vet ikke hva innstillinger det stod på, men tror det var 800*600 high detail :)

Ingen vits i å sammenligne en "veldig tidlig beta" mot fullversjonen. Betaversjoner har nesten ingen optimaliseringer. Dessuten er den versjonen over 1år gammel.

Lenke til kommentar

Utdrag fra intervju som www.eurogamer.net hadde med valve's Doug Lombardi:

Eurogamer: It's obviously very scalable. What's the absolute benchmark PC you'd need to run the game?

Doug Lombardi: Really the key there is GPU first, RAM second, CPU third. So, a Direct X 9 level video card - we're finding the best on the 9800XT, and is what we're showing the game on and what will be showing the game on at E3 - but any Direct X 9 level video card, so in ATi's world that's a 9600 or better. In terms of RAM, the min sys spec I believe is a 128 RAM, but once you get to 256 or so, you're gonna be good. Anything beyond that is just sort of gravy on top of that. And then on the processor side, the min sys spec is a 1GHz, but to really sort of have full functionality and all the bells and whistles and voodoo whatnot, probably a 1.4 or a 2.0.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...