ARTO85 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 ja jeg vet at det er litt tidleg å begynne å spekulere i dette, men jeg kan ikke noe for det. er litt bekymret for at maskina mi ikke kommer til å klare brasene. er det noen der som har litt mer datakompetanse en meg som kan si om dere tror at hl2 vil kjøre brukbart på denne pcn? amd athlon xp2800+ 2075ghz 512md ddr ram sapphire radeon 9600 pro fireblade 128mb alle meningsytringer mottas med takk Lenke til kommentar
ttt Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 hl2 skal vel ha lave systemkrav så den maskina der burde ikkje ha noko problem (det kjem sjølvsagt ann på kva inntstillinger du vil spele på) Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 jeg er faktisk ikke så nøye på det. spiller for augonblinket far cry med alle instillenger på middels og synes det ser fantastisk ut.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Half-Life 2 skal ha veldig lave systemkrav. Mener å ha hørt at man kan kjøre spillet på et TNT2 kort, men ikke godt da. Og ja, det vil nok fungere bra på overnevnte PC. Endret 2. juni 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
JallaMann Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 De prøver selvsagt å sette minste hardware-kravene så lavt som mulig, sånn at flest mulig får spilt spillet... Kommer mer ann på hvor høye settings man setter, som nevnt. Jeg tror nok at det blir fullt spillelig på din maskin, hvis du er urolig for det. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Minimum for Half Life 2 vil ligger rundt: CPU: 1.2GHz Ram: 128mb Skjermkort: dx6 basert skjermkort. Optimalt vil ligge et sted rundt: CPU: 2.5GHz Ram: 512/1024mb Skjermkort: dx9 basert. Radeon 9800 Pro/XT, GeForce FX 5900/5950 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 En X-Box har opprinnelig et GF3 kort kort, og ganske svak CPU. Den vil kjøre Half-Life 2 like bra som en "mid-level pc" uten å skjære ned på grafikken eller noe i spillet. Men mulig at de har koda spille bedre til xbox. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 En X-Box har opprinnelig et GF3 kort kort, og ganske svak CPU. Den vil kjøre Half-Life 2 like bra som en "mid-level pc" uten å skjære ned på grafikken eller noe i spillet. Men mulig at de har koda spille bedre til xbox. det er sikkert forskjell på kodinga, men du må og tenke på at ein x-box er optimalisert til speling noko som ein pc ikkje er (+ at ein pc må bruke resurssar på mykje andre ting samtidig som du spelar, f.eks antivirus, brannmur osv) Lenke til kommentar
Arne And Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 For å sitere feiten hos Valve mente han at en burde kunne spille HL2 med: ATI Radeon 9600 128 MB RAM Lenke til kommentar
alphadec Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 ja jeg vet at det er litt tidleg å begynne å spekulere i dette, men jeg kan ikke noe for det. er litt bekymret for at maskina mi ikke kommer til å klare brasene. er det noen der som har litt mer datakompetanse en meg som kan si om dere tror at hl2 vil kjøre brukbart på denne pcn? amd athlon xp2800+ 2075ghz 512md ddr ram sapphire radeon 9600 pro fireblade 128mb alle meningsytringer mottas med takk Det er ikke noe problem hl2 fungere veldig bra på de fleste systemer. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 En X-Box har opprinnelig et GF3 kort kort. NV2A er ikke det samme som GF3. Den vil kjøre Half-Life 2 like bra som en "mid-level pc" uten å skjære ned på grafikken eller noe i spillet. Men mulig at de har koda spille bedre til xbox. Har Valve engang offisiellt bekreftet at HL2 vil komme til Xbox? og isåfall har dem sagt noe om grafikken? Xbox støtter ikke dx9 så dem må skjære ned på grafikken. Dessuten vil nok spillet bli låst til 30FPS@640x480. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) det kom med hl2 kupong i de fleste 9600XT kortene ibegynnelsen. Vil tro dette kan kjøre spillet greit nok for de som ikke er kravstore. derimot, skal en guffe opp med ALT på fullt, og AA/AF bør en nok begynne å spare til nytt skjermkort ihvertfall, om ikke ny maskin. 2 ting_ med en (ekte)64bits CPU kan skyggene rendres til et bedre bilde etter hva jeg har lest, og dette skal man ta nytte av i hl2 etter hva jeg har lest (på hw.no forum) skal også hl2 benytte den fordel 3Dc gir. edit_ det finnes jo folk som mener at FarCry går helt glatt med alt @ maks, med ett radeon 9700 (pro) (og når cpu = ca 2,5 ghz intel uten HT) Endret 3. juni 2004 av genesis Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 En X-Box har opprinnelig et GF3 kort kort, og ganske svak CPU. Den vil kjøre Half-Life 2 like bra som en "mid-level pc" uten å skjære ned på grafikken eller noe i spillet. Men mulig at de har koda spille bedre til xbox. det er sikkert forskjell på kodinga, men du må og tenke på at ein x-box er optimalisert til speling noko som ein pc ikkje er (+ at ein pc må bruke resurssar på mykje andre ting samtidig som du spelar, f.eks antivirus, brannmur osv) ja den kjører et annet OS har jeg forstått.. en GAME-windows.. tenk så fett om vi kunne skaffa den til PC Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 hl2 beta ting med nesten alle levler osv ga meg liten fps (<30) når det skjedde mye på store steder osv.. Pc står i sign. Men jeg vet ikke hva innstillinger det stod på, men tror det var 800*600 high detail Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 hl2 beta ting med nesten alle levler osv ga meg liten fps (<30) når det skjedde mye på store steder osv.. Pc står i sign. Men jeg vet ikke hva innstillinger det stod på, men tror det var 800*600 high detail Ingen vits i å sammenligne en "veldig tidlig beta" mot fullversjonen. Betaversjoner har nesten ingen optimaliseringer. Dessuten er den versjonen over 1år gammel. Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Joa, det var det jeg og tenkte. Men derfor tenkte jeg at selve spillet kommer til å kreve enda mer Men for all del, gikk veldig bra å spille Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 og jeg synes ikke du skal prøve ulovlige beta'er ( regner med at det var stjålen kildekode? ) Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 anbefaler mer ram..ellers så går det vel relativt bra.. men likevel hadde nok vært kjekt med et fetere skjermkort =) Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Utdrag fra intervju som www.eurogamer.net hadde med valve's Doug Lombardi: Eurogamer: It's obviously very scalable. What's the absolute benchmark PC you'd need to run the game? Doug Lombardi: Really the key there is GPU first, RAM second, CPU third. So, a Direct X 9 level video card - we're finding the best on the 9800XT, and is what we're showing the game on and what will be showing the game on at E3 - but any Direct X 9 level video card, so in ATi's world that's a 9600 or better. In terms of RAM, the min sys spec I believe is a 128 RAM, but once you get to 256 or so, you're gonna be good. Anything beyond that is just sort of gravy on top of that. And then on the processor side, the min sys spec is a 1GHz, but to really sort of have full functionality and all the bells and whistles and voodoo whatnot, probably a 1.4 or a 2.0. Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hørt at HF2 krever min 700mhz... Men dagens AGP-kort har disse ytelsene i HF2 GeForce FX 5600 Ultra (14FPS) GeForce FX 5900 Ultra (31FPS) ATI Radeon 9600 (49FPS) ATI Radeon 9800 Pro (61FPS) Les mer her http://hardware.no/art.php?artikkelid=1892 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå