Gå til innhold

Blåtann mus og tastatur på PC

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det var noen der ute som har testet å bruke blåtann tastatur og mus til MAC på en PC. Eventuelt ossen dere har løst det med bare en knapp på musen.

Endret av DjNeo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om ikke trådstarter egentlig lurte på hvordan man løste problemte med en knapp på musa i Windows, eller på PC som han skriver. Eller er jeg på bærtur her nå? Uansett så regner jeg med at tastaturet fungerer bra på pc, ettersom det vanlige usb tastaturet til Apple fungerte veldig godt på min pc. Mus har jeg derimot ikke hatt noe behov for å prøve, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Endret av eckmann
Lenke til kommentar

Vanlig Apple USB tastatur og mus funker hvertfall fint på PC.

Hvorfor man skal kjöpe Apple tastatur og mus og bruke den på en PC skjönner jeg ikke. Det er lite funksjonelt og ekstremt dyrt sammenlignet med hva du får fra bla Microsoft og Logitech.

I OSX "ctrl" klikker du for å höyreklikke om du bruker en mus med bare en knapp.

Lenke til kommentar
Vanlig Apple USB tastatur og mus funker hvertfall fint på PC.

Hvorfor man skal kjöpe Apple tastatur og mus og bruke den på en PC skjönner jeg ikke. Det er lite funksjonelt og ekstremt dyrt sammenlignet med hva du får fra bla Microsoft og Logitech.

De har MYE bedre design enn andre podusenter - syns jo jeg hvertfall :D

Lenke til kommentar
Vel, kan jo ikke si at Logitech's diNovo tastatur er sesielt stygt, eller mye dårligere designet enn Apple sine, men det er jo bare min mening.

Problemet er vel ofte at mange andre produsenter fokuserer på "features", mens Apple prøver å fokusere på hva "folk flest" trenger. Som oftest fungerer denne filosofien, av og til fungerer den ikke. Min personlige mening er at en mus trenger mer enn en knapp... Uansett, en en-knapps mus er vel knapt brukbart i windows... Etter min mening er det knapt nok brukbart under OSX. Men det er min mening ;)

Lenke til kommentar

Om Apple og mus:

OSX har full støtte for 2-knappers mus. Bare å plugge inn en hvilken som helst toknappers USB-mus og det funker. ctrl+klikk er alternativet når man har en énknapps mus...

Kjenner personlig ikke til noen spesielt praktisk måte å bruke Windows med en enknapps mus. (Finnes vel ikke noe godt alternativ til høyreklikking).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...