Gå til innhold

Valgets kval

Anbefalte innlegg

Okey, folkenz. Jeg har i lang tid nå lurt på om jeg skal ha bærbar eller stasjonær. Men jeg har nå bestemt meg for å gå for stasjonær. Jeg har en gammel Compaq Armada 1700-laptop, og den duger jo ikke til noe særlig ( p2 266mhz, 4gb, 96mb og ræva skjermkort ). Men jeg har fått smaken på den bærbare tilværelsen. Men det er med tanke på hva jeg får igjen for pengene når jeg kjøper desktop, at jeg velger det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er klart det hadde vært digg å bare ta med seg en veske med pc'n til en kamerat og linke eller på skolen og benytte seg av skolens trådløse nettverk og på tog eller i bil ville det også vært genialt. Men det er ikke de helt store oppgraderingsmulighetene, også er det prisene da...

Lenke til kommentar

En bærbar koster vel det dobbelte. Du får vel heller ikke en så kraftig PC som du ville gjort med en desktop. Laptoper med G4 Go fungerer nok bra med spill vil jeg tro. Men jeg tør ikke tenke på hva disse koster. Men det er alltid fristende å bare kunne ta med seg pc'n overalt. Men etter å ha tatt den med seg overalt et halvt års tid, så kommer nye programmer på markedet, nye spill som krever mer av maskinen. Og hva gjør man da?

Lenke til kommentar

Bærbar er ca dobbelt så dyrt som vanlig.

I tillegg er det vanskelig å oppgradere noe særlig. Kan sette i litt mer ram, større harddisk og koble til flere ide enheter.

Ekstrautsyr som cd-brennere og slike blir fort dyre.

Blir omtrent som med lcd. Så får du selv finne ut om du trenger den lille smale saken i stedet for et stort beist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...