Gå til innhold

Tabell problematikk

Anbefalte innlegg

Jeg har to spørsmål:

1. Fast bredde på tabell.

Jeg har definert en tabell med maks bredde (720px). I de enkelte tabellelementene fylles det inn data fra XML-fil (via XSLT). I noen tilfeller er det så lange (hele ord) at de ikke får plass innenfor max bredden på tabellen og da utvides tabellen utover max bredde. Problemet med det er at utskrift i slike tilfeller ikke får plass innenfor stående A4 format.

Finnes det noen måte å "brekke" disse ordene slik at de kommer på to eller flere linjer i tabellelementet istedet for å utvide tabellen horisontalt.

2. Visning av tabell med "egen scroll" i hovedvinduet i browseren.

I.f.m. en JSP løsning så henter jeg data fra en database som legges ut i en html GUI (tabell). Dette er i dag en veldig enkel html-side i forhold til GUI. Jeg har en hovedheading og noe data øverst i bildet og litt lenger altså en tabell som fylles opp med data ved spørring mot database. Problemet her er at hoveddel av bildet og overskriften til tabellen (tabell headeren) "forsvinner"/ "scrolles bort" når jeg blar meg nedover i tabellen med browserens hovedscroll.

Det jeg vil ha er et vindu i hovedvinduet med denne tabellen slik at jeg kan scrolle/bla i denne mens jeg fortsatt har tabelloverskriften stående (scroller bare tabelldata uten overskrift). Har prøvd litt med framset/frames uten at det ble vellykket, har også prøvd med iframe som ble noe bedre, men fikk det ikke helt som jeg ville.

Er det noen som kjenner til andre muligheter, har andre tips (eventuelt i sammenheng med iframe...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...