Ducky Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 En venn av meg skal kjøpe seg nytt hovedkort. Han har XP 2800+ og skal klokke en del. Kan dere anbefale et bra hovedkort til socket A som er stabil og god til overklokking? Tusen takk for svarene på forhånd! Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 abit nf7-s 2.0 bÆst! har ikke den sånn elendig layout? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 abit nf7-s 2.0 bÆst! har ikke den sånn elendig layout? Hvorfor spør du da? Staljin Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 abit nf7-s 2.0 bÆst! NF7-S er utrolig bra til AMD overklokking. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 abit nf7-s 2.0 bÆst! har ikke den sånn elendig layout? synes layouten er grei og at kortet klokker bra. men styr unna etterfølgeren AN7. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Kjørte en XP2500 på 2.3-2.4 GHZ en periode da jeg hadde NF7-S. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har selv et Asus A7N8X Deluxe hovedkort, og det klokker bra. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har hatt en XP-M [email protected] ++ på NF7-S V.2.0, uten noen mods Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 DFI NFII ULTRA INFINITY skal visst nok være blant de beste (eller muligens det beste) hovedkortet når det gjelder overklokking på Socket A plattform. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 NF7 for høyest CPU-hastighet, DFI LanParty eller Infinity for høyest FSB. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Endre: Ok, men i de aller fleste tilfeller vil nok høyere FSB føre til generelt bedre ytelse forutsatt at FSB kjører synkront med minnet. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 NF7 for høyest CPU-hastighet, DFI LanParty eller Infinity for høyest FSB. Ja godt du bekrefta det, endre, : for jeg trykka nettopp på "kjøp" hos hovedkort. Fikk foresten et Aopen Ultra400-kort i posten idag, som jeg ga 173,60 for på lagersalg hos psdata. Så kan jeg grapskjøre det i filler med god samvittighet. Lenke til kommentar
Rotski Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Må bare understreke at det ikke er en lek å få høy fsb med Lanparty kortet, kjøpte det kortet (Rev.B) for et par uker siden, og har funnet ut at du nesten trenger bachelorgrad i lesing på dfi-forumet (http://forums.pcper.com, klikk deg videre til DFI Morterboards) for å få høy fsb. Er et utall av forskjellige betabioser som du må prøve ut å teste å se hva du klarer å oppnå (tviler at du klarer oppimot 250+ fsb med standardbios, men det har skjedd). Let deg litt frem på dette forumet og bli klok på dette kortet. Tipser deg til å kontakte teknisk hjelp eller salg eller.no hos dfi og får de til å sende deg en ekstra bios brikke (dette koster ingenting), i tilfelle en flash går til h......! Er fort gjort med alle de gangene du kommer til å flashe hvis du ikke finner den perfekte biosen ved første forsøk. Har ikke flashet så mye selv, da jeg er ute etter et stabilt system, kjører 4/29 bios, funker fett på mitt kort, men har drept andre kort, så dette er litt risky, kan skrive i evigheter om dette kortet og bioser og andre ting som er "galt" med det, men å lese forumet er prima hvis du vil oppnå høy fsb, da snakker jeg om 250+. Høres ut som jeg ikke er fornøyd med dette kortet, men det er jeg, er kjempeførnøyd, dfi's kundehjelp er eksepsjonell! Ble mye her nå, men som sagt, jeg har nesten bachelorgrad i dfi-forumet, er det bra eller dårlig? Edit: Mykkje skriveleifs, gikk fort i svingan Endret 2. juni 2004 av Rotski Lenke til kommentar
Endre Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Rotski, sjekk her: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...&threadid=31703 Guide av Mr. Verdens Høyeste FSB Med Socket A-Hovedkort Lenke til kommentar
Rotski Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Saykopatisk! Fyr med peiling ja.... Følte nesten at det klødde litt i fingran..... Lenke til kommentar
DuKeN Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Er ikke helt sikker på om det er det BESTE, men jeg har det hovedkortet selv <EpoX8RDA3+> jeg syntes dette kortet her er enkelt og klokke CPU med håper noen andre kan gi litt mere info om dette kortet Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Er ikke helt sikker på om det er det BESTE, men jeg har det hovedkortet selv<EpoX8RDA3+> jeg syntes dette kortet her er enkelt og klokke CPU med håper noen andre kan gi litt mere info om dette kortet Eg har også Epox 8RDA3+ og er veldig fornøgd og ei kjempestor oppgradering frå det lusne MSI KT400 Ultra-kortet eg hadde før, makan til møkkakort.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Har selv Nf7-s V 2.0 og må si meg kjempefornøyd med dette kortet. Oppnår faktisk 240*10 stabilt på 1.875Vcore (barton 2500), men prøver å kutte ned på volten litt etter litt (noe som faktisk ser ut til å gå ganske bra). Så absolutt kan jeg anbefale dette hovedkortet, spesielt om du ønsker høy overklokking på cpu. Dessuten så går det visst greit å øke fsb ganske bra om du modder litt på hovedkortet ditt, selv har jeg ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå