remerserr Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Skjermen er dårligere på SX1 enn på 6600. Test de 2 og du vil se det Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Tøv!! skjermen er ikke bedre på 6600. Alle eierne av 6600 sier dette pga. at de har lest det på denne useriøse siden! Jeg har tatt det opp med club - siemens å de ler når jeg tar det opp.. Den er så absolutt ikke bedre. Remeser du er en nokia elsker å klarer ikke se fordeler med andre mobiler. Sx1 har mange flere funksjoner har en raskere prosessor. hvorfor kjøpe lada når man kan få en ferrari billigere. Nokia 6600 er mye dyrere enn sx1 de har inkludert et 32 mb kort i prisen. sikker på at den prisen de legger til er høyere en hva et 256 kort koster. Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Stakkart 6600 eierne tror skjermen deres er så mye bedre ! At det som er meningen med en skjerm er at lysstyrken skal overgå muligheten får å se det på skjermen tydelig! Dere har ikke kjøpt en lommelykt vel? jeg har testet disse mobilene mot hverandre med smart movie 3d grafikk med demoen poland. 3d spillene hakker når de kjøres på 6600. der er også lettere å spille cobra attach pga. at man kan se fienden fra lengre avstand.. (bedre grafikk). De som laget spillet laget det til nokia men sier selv at det fungerer bedre på sx1. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Hvis du kjøper SX1 (noe jeg håper, da jeg selv er Siemens-fan!), tror jeg du burde kjøpe på mobilland, der får du den for 3198 inkl. porto. Med mindre du har en Lefdal-butikk i nærheten, har hørt at de er veldig billige... Har forresten sett både 6600 og SX1, syns at begge har bra skjerm! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Dette blir litt off topic men: Wolfhero, jeg synes ikke du har noen grunn til å sette deg opp i om jeg er nokia fanatiker eller ikke. Dette er et forum, jeg har hatt gode erfaringer med min 6600 og har dermed full rett å "formidle" dette. Og foresten; hvis jeg er en skikkelig nokia fanatiker, hvorfor har jeg 2 nokia'er (6600, 3330 <--partytelefon) og har pr. idag totalt 3 andre merker..? Forklar meg det... Dessuten synes jeg produktprogrammet til nokia ikke lengre holder mål og det er kun 4 mobiler som er greie; 6600,6630,7610,3100. Og tre av disse er mer eller mindre samme mobil (6600/6630/7610). Det er delvis grunnen til at jeg skal kjøpe en siemens (sjokkert?) s65 til høsten, siden den rett og slett er overlegen iforhold til de tilsvarende nokiane, ifølge meg.Har alltid hatt sansen for siemens, men idet siste året har de ikke hatt noen modeller som har passet meg, og mine behov. Siemens er med de nye modellene, ifølge meg, langt foran nokia. Men med SE hakk i hel. Eneste mobilen på markedet til nokia som jeg virkelig liker er 6600... (og 7610, men det er jo nesten samme mobil da..) Foresten, da jeg kjøpte 6600 var den også billigere enn sx1, men det var for over 8 mnd siden (oi har hatt 6600 lenge... ) Skal du spørre om skjermen er bedre på sx1 enn 6600, så spør du ikke på c-sm. Navnet burde jo tilogmed gi deg et hint. Skal du høre om SonyEricsson er bra, så leser du fks. ikke amobil testene. Nettopp siden de tar et parti, så godt som alltid. Selv synes jeg at skjermen er bedre på 6600, og det er mange som er enige med meg, og tåler du ikke å høre på det så slipper du å lese det. Jeg synes selv at 6600 var en bedre telefon på mitt kjøpstidspunkt, ja sx1 har blitt bedre (sier dermed ikke at den er bedre enn 6600, men at sx1 har blitt forbedret) etter alle fw oppdateringene, men jeg kommer ikke til å skifte siden jeg er godt fornøyd med 6600 og dermed ikke ser noen grunn til å skifte. Tastene på sx1 har jeg ikke klart å fått taket på, noen symbian program blir ubrukelige pga. tasteoppsettet (eller nærmere sagt at det ikke finnes så mange egne sx1 versjoner) og dermed avstår jeg. - Tilbake til topic: nerdVANNA: Lefdal er i grunn relativt billige, men de har en 150% prisgaranti, som gjør at du kan være sikker på at i 30 dager fra kjøpsdato, at du har fått den "billigste" varen i hele landet... (...og på internett da..) Og som du sier, begge skjermene er store og gode, men som jeg nevnte ovenfor i dette inlegget synes jeg at 6600 sin skjerm er bedre edit: Ps. Diskuterer ikke lengre saken om jeg er nokia fanatiker eller ikk, bare så wolfhere,med flere, vet det. Føler ikke at det er noe å diskutere. Endret 17. juni 2004 av Remerser Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Skjermen på 6600 er absolutt bedre enn på SX1. Den er mye mer lyssterk og klarere. SX1 har et grums-feel over seg. Noen mener dette er et beskyttelsesbelegg mot riper. Det fungerer ihvertfall mot sin hensikt. Min ble full av riper, i akkurat dette beskyttelsesbelegget. SX1 hadde nok litt bedre fargegjengivelse, men var alt for mørk i forhold til 6600 sin skjerm. Og ja, jeg har faktisk eid både SX1 og 6600. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Har ikke SX1 mye mindre batterikapasitet? Er dette et hinder SX1-eiere? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Det kommer ann om du har på blåtann osv. Men rent i teorien er vel sx1 batteriet bedre... Hvordan det er i virkeligheten, kan jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Jeg har ingen problemer med batteriet på min SX1. Har på bluetooth hele tiden, og når jeg legger meg om kvelden, har jeg igjen over halvparten av batteriet. Jeg hører på MP3 når jeg går med bikkja og når jeg går til skolen. Batteriet funker greit ja.. Jeg lader også mobilen hver natt. (SOMMERFERIE!!! ) Endret 17. juni 2004 av razh0r Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Sx1 har bedre batterikapasitet en nokia 6600.. Hele 1 ampere time å rutte med.. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jada, du syns at alt annet er bedre enn 6600. Du syns vel at S55 er bedre også Ser at det ble diskutert litt skjerm her. Har noen sett skjermene til 6600 og 7610? Jeg syns skjermen til 7610 et par hakk bedre enn 6600. Ganske klart og fint. Noen andre som har lagt merke til det? Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Blir jo blendet av å se på 6600 skjermen. Skulle fulgt med solbriller! Sier bare at smaken er som baken, noen vil alltid like Siemens og noen vil like Nokia og så kan man diskutere i det uendelige om hvem som er best. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Og å argumentere med at det medfølgende 32 mb. kortet er for lite er bare idioti, når du godt vet at sx1 ikke har noe mmc kort med, bedre noe enn ingenting. Så da er du igjen på "square 1". De som kjøper slike telefoner har også vanlighvis råd til et eller flere mmc kort. Jeg gir ett eksempel (mitt tilfelle): Jeg skal ha meg symbian-mobil og jeg VET jeg skal ha 128mb, 256 mb eller mer. Spiller det da noen rolle for meg om det følger med 32 mb eller ikke? Nope. Det kortet gjør ingen nytte ubrukt nede i boksen uansett. Da er det bedre å kutte på kostnadene og selge mobilen billigere. Det er faktisk folk som får en nokia 6600 gjennomm jobben. At denne gruppen kommer til og kjøpe seg minnekort er mindre trolig. Da er det fint at det følger med et 32 mb, slik at de ikke trenger tenke mer på plass. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 1.Blir jo blendet av å se på 6600 skjermen. Skulle fulgt med solbriller! 2.Sier bare at smaken er som baken, noen vil alltid like Siemens og noen vil like Nokia og så kan man diskutere i det uendelige om hvem som er best. 1. Skru ned lysstyrken da mann! (eller dame?) 2.Jeg ser personelig førstogfremst ikke på merket men på selve modellen, men selvsagt, hvis et merke har en meget god mobil så høyer det nok min annerkjennelse for det merket.. Lenke til kommentar
Katazaka_Mitsuo Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Jada, du syns at alt annet er bedre enn 6600. Du syns vel at S55 er bedre også ja, hva kan du gjøre hvis han synes det? hæhæhæ?? jeg for min del hater Nokia etter at jeg fikk en elendig 7610! og derfor har Nokia 3100 som vente mobil til jeg får en annen! EDIT: Nokia 3100 er den eneste nokiaen jeg liker! Endret 18. juni 2004 av Katazaka_Mitsuo Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jada, du syns at alt annet er bedre enn 6600. Du syns vel at S55 er bedre også ja, hva kan du gjøre hvis han synes det? hæhæhæ?? jeg for min del hater Nokia etter at jeg fikk en elendig 7610! og derfor har Nokia 3100 som vente mobil til jeg får en annen! EDIT: Nokia 3100 er den eneste nokiaen jeg liker! Hvor teit er du? Jeg har ikke sagt noe om at jeg har noe imot at han liker et annet merke bedre enn Nokia. Virker bare som han har noe imot Nokia. Og du har fortsatt ikke sagt hva som var gærnt med din 7610. Tåpe... Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 rontonic hva med å skru opp lysstyrken på sx1 ? Lenke til kommentar
Skrue_McDuck Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jada, du syns at alt annet er bedre enn 6600. Du syns vel at S55 er bedre også ja, hva kan du gjøre hvis han synes det? hæhæhæ?? jeg for min del hater Nokia etter at jeg fikk en elendig 7610! og derfor har Nokia 3100 som vente mobil til jeg får en annen! EDIT: Nokia 3100 er den eneste nokiaen jeg liker! Hvor teit er du? Jeg har ikke sagt noe om at jeg har noe imot at han liker et annet merke bedre enn Nokia. Virker bare som han har noe imot Nokia. Og du har fortsatt ikke sagt hva som var gærnt med din 7610. Tåpe... jo, han sa at tastene og skjermen og kameraet var noe av det merkeligste og styggeste han hadde sett! og du, ikke kall folk "tåpe" bare fordi du er imot dem (ser dere er i krangel!) Hvis du vil snakke med meg så kan du bare sende en "PM" Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) -Er det ikke du som bor i Japan da...? (Mener sterkt det var du,men kan hende at jeg blander sammen nickene) Endret 20. juni 2004 av Remerser Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Den dagen SX1 har bedre skjerm enn 6600 skal du få den telefonen av meg. Dummeste jeg har hørt, har hatt begge to. Jeg kan bekrefte at 6600 har bedre skjerm enn SX1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå