lysbryter Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har nylig forflyttet meg fra ett nettverk til et annet, og følgelig er alle (de uansett unødvendige) snarveiene, både i Mine nettverkssteder og i Skriver-mappen, blitt ugyldige. Hvordan oppdaterer/fjerner jeg disse? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Mulig du kan gjøre dette med et fancy script, men den manuelle måten er også grei nok. Høyreklikk på den mapped network drive som du vil fjerne, og trykk på Disconnect. Og vips så har du fjernet den. Du kan også markere flere på en gang, og disconnecte alle disse samtidig. For printere høyreklikker du og velger Delete. I et script blir kommandoen for å slette en network drive net use [bokstav til network drive]: /del Og for å legge til net use [bokstav til network drive]: \\maskin\sharedfolder Hvis det bare er deg som skal gjøre rydde opp i network drivene dine, så er det nok like raskt å høyreklikke på hver enkelt, enn å sette opp et script som eksplisitt sletter hver mapping. (Det finnes muligens en kommando tilsvarende net use [kommando for alle network drives]: /del, men jeg kan ikke nok om scripting til å ha brukt den selv.) Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå