Cowboystrekk Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 har pcen i signaturen min, da jeg skrudde på den idag stod det plutselig bad CMOS, det stod jeg kunne gå inn i bios eller kjøre flash recovery, men det virker plutselig som om pcen ikke finenr tadtaturet, samme hva jeg trykker på skjer det ingenting, når jeg prøver f.eks numlock begynner det ikke å lyse. aldri vært borti noe lignende før. er biosen ødelagt? noen som har tips til hvordan jeg kan få tastaturet til å funke? har prøvd med et annet tastatur også med samme virkning... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hmm, høres underlig ut. Hvis du hadde klart og komme inn i windows og fått lastet ned oppdatert Bios hadde jo det vært hvert et forsøk. Høres veldig merklig ut! Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 resett bios med jumper. sjekk manualen til hovedkortet for hvor du finner denne og hvordan dette gjøres. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 jeg kommer bare til bios. jeg hadde før dette skjedde prøvd å koble til usb-tilkoblingen foran på kabinettet, har ennå ikke fått den til å virke da navnene på ledningene ikke tilsvarer navnet på pinnene på hovedkortet. etter å ha gjort dette bootet jeg og det kom en litt rar lyd, hørtes ut som strøm og så dukket skjermen med bad CMOS opp. har både prøvd å resette bios og tatt ut CMOS-batteriet, har aldri vært borti noe lignende må jeg si... egentlig hadde jo alt gått greit om tastaturet eller diskettstasjonen hadde fungert, men det skjer ingenting når jeg trykker på tastene eller setter i diskett... Lenke til kommentar
HEE Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 er det denne feilen du får ? Bios Checksum Error Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) det står "cmos/gpnv checksum bad". det jeg egentlig ikke fatter er at jeg ikke klarer å trykke på tastaturet eller kjøre disketten. det kommer dessuten 3 pip etterhverandre når jeg booter... Endret 2. juni 2004 av Bamsemoms Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har du tastatur som går i USB?? I så fall, kobl til et annet tastatur som du kan sette i de andre inngangene (vet ikke hva de heter). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har du tastatur som går i USB?? I så fall, kobl til et annet tastatur som du kan sette i de andre inngangene (vet ikke hva de heter). PS/2 Har du tatt ut de ledningen for USB foran i kabinettet (ut av HK)?? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Dette kan kanske hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå