Gå til innhold

Nokia 7610, bedre enn 6600?

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på Nokia 7610 og jeg har kanskje tenkt å kjøpe den når den kommer. Men jeg lurte på noen ting. Er skjermen bedre eller like bra som på 6600? Blir bildene bedre på 7610 enn på 6600? Jeg vet at de blir dobbelt så store på dataen. Har den infrarød eller bare bluetooth?

Takk for svar!

Endret av anderslien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7610 er en ganske bra telefon spør du meg minuset er at den bare har bluetooth ikke infrarød. sjermen er lik som 6600 sin. den har ikke støtte for mono lyd vis stereo lyd er ikke så viktig så er dette en konge telefon kanskje litt for dyr etter min mening. MEN BURDE DU IKKE POSTET DENNE SAMTALEN PÅ SYMBIAN?

Endret av mobilfreek
Lenke til kommentar

Det sier seg selv at et Megapixel kamera tar bedre bilder enn et VGA kamera da ;) Men det finnes en del tråder om denne og 6600 telefonen allerede her på forumet, dessuten så ja. Denne er vel feilpostet :hrm: Går noen rykter om at 7610 har fått IR nå, men har min store tvil til dette. Jeg understreker også at dette bare er rykter!!

Lenke til kommentar
Det sier seg selv at et Megapixel kamera tar bedre bilder enn et VGA kamera da ;) Men det finnes en del tråder om denne og 6600 telefonen allerede her på forumet, dessuten så ja. Denne er vel feilpostet :hrm: Går noen rykter om at 7610 har fått IR nå, men har min store tvil til dette. Jeg understreker også at dette bare er rykter!!

Det jeg spurte om var om det ble bedre bilder med 7610 på mobilen. Hvis den har lik skjerm som 6600, så kan ikke bildene bli stort bedre enn 6600 sine...

Lenke til kommentar

Det jeg spurte om var om det ble bedre bilder med 7610 på mobilen. Hvis den har lik skjerm som 6600, så kan ikke bildene bli stort bedre enn 6600 sine...

Seriøst 1 Megapixels er bedre enn 03, Mega pixels som er på Nokia 6600, og har du BARE tenkt å se på bildene du tar på mobiltelefonen? Med en gang du overfører bilde til pc eller skriver det ut ser du med en gang at Nokia 7610 har 3,5 gang bedre bilder enn 6600.

Men er skjermen helt dønn lik som 6600?

Jeg har en SE Z600 og synest skjermbildekvaliteten der alene er bedre enn på en Nokia 6600...sterkere lys og skarpere bilder. :ermm:

Lenke til kommentar

Z600 har jo relativt dårlig TFT-skjerm da :p

6600 og 7610 har identiske skjermer.

Hovedforskjellene er vel at kun 6600 har joystick, kun 7610 har MP-kamera, 6600 har MMC mens 7610 har RS-MMC og at 7610 ikke har IR. Ikke så veldig mye som skiller med andre ord, så valget mellom disse bør bestemmes av design (og kamera selvsagt).

Lenke til kommentar

Hovedforskjellene er vel at kun 6600 har joystick, kun 7610 har MP-kamera, 6600 har MMC mens 7610 har RS-MMC og at 7610 ikke har IR. Ikke så veldig mye som skiller med andre ord, så valget mellom disse bør bestemmes av design (og kamera selvsagt).

RS-MMC? Er det sånn minitype av MMC? Koster det mer for de minnekortene?

Lenke til kommentar

og at 7610 er 20 ccm mindre enn 6600, og veier vel noen gram mindre. og dekselsystemet. og batteriet. :)

ja, RS-mmc betyr redused size mmc. de er mindre, dyrere, og mindre i lagringskapasitet.

Lenke til kommentar
Seff er oppfølgeren til 6600 bedre :p

hva får deg til å tro at 7610 er oppfølgeren?

Andre satsningspunkter, overhodet ikke business-design eller reklame, neppe siktet til samme del av markedet.

Personlig tror jeg en oppfølger til 6600 er rett rundt hjørnet (er det gjørnet?), men det er bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Seff er oppfølgeren til 6600 bedre :p

hva får deg til å tro at 7610 er oppfølgeren?

Andre satsningspunkter, overhodet ikke business-design eller reklame, neppe siktet til samme del av markedet.

Personlig tror jeg en oppfølger til 6600 er rett rundt hjørnet (er det gjørnet?), men det er bare spekulasjoner.

Har ikke Nokia sagt at dette er oppfølgeren da? Den har jo alle funksjonene + Mpixel kamera

Lenke til kommentar

RS-MMC? Er det sånn minitype av MMC? Koster det mer for de minnekortene?

Går det ann å bruke vanlig MMC minnekort også? Hvor får jeg kjøpt RS-MMC?

Lenke til kommentar
Går det ann å bruke vanlig MMC minnekort også? Hvor får jeg kjøpt RS-MMC?

Nei, kun RS-MMC funker.

Jeg tror ikke det selges RS-MMC enda, arrester meg gjerne om jeg tar feil.

edit: ihvertfall ikke på hverken mpx, komplett eller pcutstyr.no...

edit2: 1600 innlegg :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Jeg sammenlignet min SE Z600 med en Nokia 6600, jeg synest Z600 var klart sterkere i lysstyrke/farger og skarpere...... sammenligner du Z600 med T610 ser du at skjermen er mange ganger bedre der og.......men men får se når telefonen kommer ut ;)

Det RS minnet som følger med det er bare et sånt lite minnekort som er inni telefonen sant? Leste noe om et adapter til minnet, og begynte å lure på om denne minnen var noe som ble festet på utefor telefoen eksternt :hmm:

Lenke til kommentar

Det som er bedre er vel som med all annen elektronikk; når teknologien blir den samme (eller bedre) men i mindre størrelse, er komponenten "bedre" :)

Nokia har vel funnet ut at de millimetrene de sparer på RS-MMC kan brukes til noe annet nyttig.

Får ikke kjøpt RS-MMC enda, nei. Men Elkjøp sa de kom til å få inn noen ~sammen med 7610 telefonene..

Edit: Riktignok sikkert noe dyrere, og mest sannsynlig ikke med mer enn 128mb med det første.

Til topic: Ja 7610 er bedre enn 6600, mye samme telefonen - men med enormt mye bedre kamera og noen ekstra finesser - i en mindre pakke (redusert 20cm3 og 7gram).

Videre tror jeg at RS-MMC vil erstatte MMC med tiden, den nye teknologien tar alltid over etter hvert.

(arehei: Det skrives hjørnet :thumbup: )

Endret av Naxos
Lenke til kommentar
Okey... Men hva er det som er så bra med RS-MMC da?

Akkurat det skjønner ikke jeg.

RS-MMC er faktisk grunnen til at jeg sannsynligvis ikke vil kjøpe den mobilen.

Hva er poenget med RS-MMC når:

1. Vanlig MMC er mer enn smått nok, ingen har behov for mindre.

2. Det ikke er tilgjengelig på markedet.

3. Det kommer til å bli dobbelt så dyrt...

4. ...og allikevel er kapasiteten mindre.

5. Du må stresse med adapter for å bruke det i andre enheter.

En grunn til at de tok i bruk RS-MMC kan jo være for å redusere størrelsen på mobilen, men det synes jeg høres veldig rart ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...