Gå til innhold

Digital lydutgang pc

Anbefalte innlegg

jeg har et Audigy 2 lydkort med digital lydutgang(kalles kanskje minijack). Jeg har en resciver som har optisk og coax inngang. Problemet er at jeg vet ikke om noen kabel som kobler digital lydutgang på pc'en til coax eller optisk. Jeg vil så klart ikke tape surround eller kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaha

Hvorfor kunne du ikke si det i den andre posten da

Digital bør være av typen "digital coax" i begge ender viss man skal unngå kvalitetstap

så du mener altså en kabel med digital coax i den ene enden og minijack i den andre. Den var litt mer tricky ja

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
jeg har et Audigy 2 lydkort med digital lydutgang(kalles kanskje minijack). Jeg har en resciver som har optisk og coax inngang. Problemet er at jeg vet ikke om noen kabel som kobler digital lydutgang på pc'en til coax eller optisk. Jeg vil så klart ikke tape surround eller kvalitet.

Har samme problemet her, du har vel ikke funnet ut noe mer. Vurderer faktisk å kjøpe et annet kort.

Lenke til kommentar

Har samme problemet her, du har vel ikke funnet ut noe mer. Vurderer faktisk å kjøpe et annet kort.

Jeg har funnet ut at man kan bruke en minijack til stereo kabel. Og så bare bruke den hvite pluggen som coax! Funker fett!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

På de fleste Creative-kort (jeg har et Live! 5.1 Digital) så er det en minijack-utgang med SPDIF signal i. Det du kan gjøre er å ta en vanlig 3,5mm minijack, hive høyre og venstre signal sammen til senter på en standard phonoplugg, og slenge jorda på minijacken sammen med jord på phonopluggen, voila! Du har en fiks ferdig kabel for overføring av SPDIF mellom PC og forsterker.

Det som derimot er kjipe fakta er at Creative suger på digital utgang, forklaringen er her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=254747&st=40

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at man kan bruke en minijack til stereo kabel. Og så bare bruke den hvite pluggen som coax! Funker fett!!!!!!!!!!!!

det stemmer det

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

får man surround her? det gjorde ikke jeg og ikke kom det digital lyd ut heller :no:

lyd kommer det, men bare i stero, å spille f.eks colin4 eller farcry ble jo helt på trynet. kan trygt si at det MANGLET lyd

det jeg har gjort nå er å koble 3 slike kabler ut fra lydkortets 3 analoge inn på forsterkeren 6 analoge, altså: front left/right, sr left/right og center/sub

og vips så ble det fort litt mere morro igjen ja, men skulle gjerne bare at en digital kabel i steden da

Lenke til kommentar

får man surround her? det gjorde ikke jeg og ikke kom det digital lyd ut heller :no:

lyd kommer det, men bare i stero, å spille f.eks colin4 eller farcry ble jo helt på trynet. kan trygt si at det MANGLET lyd

det jeg har gjort nå er å koble 3 slike kabler ut fra lydkortets 3 analoge inn på forsterkeren 6 analoge, altså: front left/right, sr left/right og center/sub

og vips så ble det fort litt mere morro igjen ja, men skulle gjerne bare at en digital kabel i steden da

Du får surround med digital utgang, men bare med medier som allerede er encodet i AC3, eksempelvis filmer.

I spill vil du alltid få stereo på SPDIF-utgangen, dessverre.

Les ellers denne threaden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2491893

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...