ahumoe Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 jeg har et Audigy 2 lydkort med digital lydutgang(kalles kanskje minijack). Jeg har en resciver som har optisk og coax inngang. Problemet er at jeg vet ikke om noen kabel som kobler digital lydutgang på pc'en til coax eller optisk. Jeg vil så klart ikke tape surround eller kvalitet. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jaha Hvorfor kunne du ikke si det i den andre posten da Digital bør være av typen "digital coax" i begge ender viss man skal unngå kvalitetstap så du mener altså en kabel med digital coax i den ene enden og minijack i den andre. Den var litt mer tricky ja Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 jeg har et Audigy 2 lydkort med digital lydutgang(kalles kanskje minijack). Jeg har en resciver som har optisk og coax inngang. Problemet er at jeg vet ikke om noen kabel som kobler digital lydutgang på pc'en til coax eller optisk. Jeg vil så klart ikke tape surround eller kvalitet. Har samme problemet her, du har vel ikke funnet ut noe mer. Vurderer faktisk å kjøpe et annet kort. Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 jeg har et Audigy 2 lydkort med digital lydutgang(kalles kanskje minijack). Jeg har en resciver som har optisk og coax inngang. Problemet er at jeg vet ikke om noen kabel som kobler digital lydutgang på pc'en til coax eller optisk. Jeg vil så klart ikke tape surround eller kvalitet. Har samme problemet her, du har vel ikke funnet ut noe mer. Vurderer faktisk å kjøpe et annet kort. Jeg har funnet ut at man kan bruke en minijack til stereo kabel. Og så bare bruke den hvite pluggen som coax! Funker fett!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 På de fleste Creative-kort (jeg har et Live! 5.1 Digital) så er det en minijack-utgang med SPDIF signal i. Det du kan gjøre er å ta en vanlig 3,5mm minijack, hive høyre og venstre signal sammen til senter på en standard phonoplugg, og slenge jorda på minijacken sammen med jord på phonopluggen, voila! Du har en fiks ferdig kabel for overføring av SPDIF mellom PC og forsterker. Det som derimot er kjipe fakta er at Creative suger på digital utgang, forklaringen er her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=254747&st=40 Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 jeg har et Audigy 2 lydkort med digital lydutgang(kalles kanskje minijack). Jeg har en resciver som har optisk og coax inngang. Problemet er at jeg vet ikke om noen kabel som kobler digital lydutgang på pc'en til coax eller optisk. Jeg vil så klart ikke tape surround eller kvalitet. Har samme problemet her, du har vel ikke funnet ut noe mer. Vurderer faktisk å kjøpe et annet kort. Jeg har funnet ut at man kan bruke en minijack til stereo kabel. Og så bare bruke den hvite pluggen som coax! Funker fett!!!!!!!!!!!! det stemmer det Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Feil thread. Slett dette innlegget Endret 10. juli 2004 av thklinge Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 jeg har et Audigy 2 lydkort med digital lydutgang(kalles kanskje minijack). Jeg har en resciver som har optisk og coax inngang. Problemet er at jeg vet ikke om noen kabel som kobler digital lydutgang på pc'en til coax eller optisk. Jeg vil så klart ikke tape surround eller kvalitet. Har samme problemet her, du har vel ikke funnet ut noe mer. Vurderer faktisk å kjøpe et annet kort. Jeg har funnet ut at man kan bruke en minijack til stereo kabel. Og så bare bruke den hvite pluggen som coax! Funker fett!!!!!!!!!!!! får man surround her? det gjorde ikke jeg og ikke kom det digital lyd ut heller lyd kommer det, men bare i stero, å spille f.eks colin4 eller farcry ble jo helt på trynet. kan trygt si at det MANGLET lyd det jeg har gjort nå er å koble 3 slike kabler ut fra lydkortets 3 analoge inn på forsterkeren 6 analoge, altså: front left/right, sr left/right og center/sub og vips så ble det fort litt mere morro igjen ja, men skulle gjerne bare at en digital kabel i steden da Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 jeg har et Audigy 2 lydkort med digital lydutgang(kalles kanskje minijack). Jeg har en resciver som har optisk og coax inngang. Problemet er at jeg vet ikke om noen kabel som kobler digital lydutgang på pc'en til coax eller optisk. Jeg vil så klart ikke tape surround eller kvalitet. Har samme problemet her, du har vel ikke funnet ut noe mer. Vurderer faktisk å kjøpe et annet kort. Jeg har funnet ut at man kan bruke en minijack til stereo kabel. Og så bare bruke den hvite pluggen som coax! Funker fett!!!!!!!!!!!! får man surround her? det gjorde ikke jeg og ikke kom det digital lyd ut heller lyd kommer det, men bare i stero, å spille f.eks colin4 eller farcry ble jo helt på trynet. kan trygt si at det MANGLET lyd det jeg har gjort nå er å koble 3 slike kabler ut fra lydkortets 3 analoge inn på forsterkeren 6 analoge, altså: front left/right, sr left/right og center/sub og vips så ble det fort litt mere morro igjen ja, men skulle gjerne bare at en digital kabel i steden da Du får surround med digital utgang, men bare med medier som allerede er encodet i AC3, eksempelvis filmer. I spill vil du alltid få stereo på SPDIF-utgangen, dessverre. Les ellers denne threaden: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2491893 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå