monstar Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 jeg lurte på om det finnes en bærbar til en 9000 som holder til å spille cs og ut2k4. det er første gang jeg kjøper en bærbar så jeg har ikke peil. Ellers skal jeg bruke pcen til å surfe, se på film o.l Takker for alle svar Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg tror ikke det. Bærbare med gode grafikkort koster som regel fra ca 12.000 og oppover. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Om det "holder" er jo et spørsmål om hvor kresen du er. Dersom du er en av dem som "MÅ_HA_100FPS_I_CS" kan du bare glemme det. Det finnes bærbare PC'er til rundt 9.000 som er gode for ca. 1000-3000 poeng i 3D Mark 2001. Disse har enten Intel integrert grafikk, eller ATI Radeon IGP integrert grafikk, med såkalt "delt minne". Dvs. grafikkbrikken bruker av maskinens hovedminne, siden den ikke har eget minne. Det begynner å hjelpe når du kommer opp i 10-12 tusen kroners klassen. Da får du maskiner som har P4 M eller Mobile Athlon XP, i steden for Celeron, og enda viktigere: Et separat grafikkort med egen skjerhukommelse. For eks. ATI Mobility Radeon 9000 el. 9200. Da begynner vi å snakke, du kan fint spille CS og UT med dette, bare du kjører detaljene på sistnevnte ganske lavt. Hvis du bare har 9000 kr. å bruke, og spill er viktig for deg, spør deg spørsmålet: Må jeg ha bærbar? Dersom du går for en Shuttle-boks og flatskjerm, får du absolutt et "spillbart" system for 9000,-. Lykke til! EDIT: Leif. Endret 2. juni 2004 av hilram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå