Amos Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Jeg har nettopp installert Linux RedHat 7.1 på PC`en min. Det jeg er ute etter er Linux-alternativ på disse områdene: -Filmavspilling (DivX og MPEG) -Tegneverktøy (Noe lignende Adobe Photoshop) -E-mail og News -Java kompilator -MP3-avspilling Kommer ikke på noe mer i farten, men hvis andre har forlag mottas dette med takk... Hva brukes forresten IPtables til? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Tegne(foto) - The Gimp MP3 - xmms E-post - Kmail (dersom du brukar KDE) News - Knode (------------||------------) Får sikkert mengder med andre fornuftige alternativ her. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 22:29, alaruz skrev: Quote: On 2002-04-12 22:11, Amos skrev: Jeg har nettopp installert Linux RedHat 7.1 på PC`en min. Det jeg er ute etter er Linux-alternativ på disse områdene: -Filmavspilling (DivX og MPEG) -Tegneverktøy (Noe lignende Adobe Photoshop) -Tegning : The GIMP http://www.gimp.org -E-mail og News -Java kompilator -MP3-avspilling Kommer ikke på noe mer i farten, men hvis andre har forlag mottas dette med takk... Hva brukes forresten IPtables til? - Film : MPlayer - en geeenial spiller med gode skins muligheter http://www.mplayerhq.bu -E-mail : Kmail, Balsa, Cronos II, Pine,... u name it -Java kompilator : Aner ikke,.. (søk på google, freshmeat what ever,..) -mp3 : XMMS!!!! http://www.xmms.org Søk på freshmeat eller bruk google,.. det er så mange steder ,... Linux.org har forresten også en grei index over program typer og gode programmer innenfor dette... Lenke til kommentar
druid Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 freshmeat.net finner du du det meste du måtte trenge :smile: Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Quote: On 2002-04-12 22:11, Amos skrev:Jeg har nettopp installert Linux RedHat 7.1 på PC`en min. Det jeg er ute etter er Linux-alternativ på disse områdene:-Filmavspilling (DivX og MPEG)-Tegneverktøy (Noe lignende Adobe Photoshop)-E-mail og News-Java kompilator -MP3-avspilling Kommer ikke på noe mer i farten, men hvis andre har forlag mottas dette med takk...Hva brukes forresten IPtables til? -Film: Xine. -Tegneverktøy: Noe tilsvarende Adobe Photoshop finnes dessverre ikke. The Gimp er det beste som finnes til Linux foreløpig. Ellers finnes det endel CAD progs. å få -Java: Aner ikke, finnes sikkert noe. -Mp3: XMMS (nesten som WinAmp). Trolig er denne forhåndsinnstallert hos deg. Åpne et shell og skriv: xmms -ICQ: Licq. -Setiathome: Ksetiwatch. -Textredigering: OpenOffice, Abiword, Koffice. -Browser: Mozilla (min smak, men kanskje ikke din). -CD verktøy: X CD Roast, Krabber, dvd::rip (med transcoder) runmad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå