Gå til innhold

Bytta HK og minne

c-man

Anbefalte innlegg

Heisann brukere av HW-forumet.

Jeg har et lite spørsmål - mener det er relatert til dette forumet, men muligens tar jeg feil. Ikke heng meg i så fall.

Jeg byttet HK og ram i pc'n min. Den gamle var en Legend 202A kjøpt på Elkjøp, det nye er et ABIT VT7 HK, ny ram er PC3200 Corsair twin 1gb. Har etterhvert byttet ut stort sett alle delene fra Legenden, bare P4-prosessoren som er igjen.

Jeg regnet med å måtte installere XP på nytt etter byttet av HK - problemet er at det som fulgte med pc'n er recovery-cd'er beregnet på den Legendmaskinen. Kan jeg bruke denne uten problemer, eller må jeg ha meg en ny lisens/nytt OS?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror du kan bruke den, men jeg ville ikke anbefalt det! Så vidt jeg vet så inneholder slike "pakke cd`er" blandt annet drivere for maskinvaren som fulgte med pcen, så det kan gå litt feil, men jeg må inrømme at jeg ikke vet helt! :dontgetit:

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Takk for raske svar! :thumbup:

Jeg fikk ikke boota fra recoveryplatene. Løste problemet med å låne en XP-plate, installere fra denne, og legge inn lisensnr mitt. Dette fiksa biffen... Nå er alt i skjønneste orden... bortsett fra at pc'n min er renska for alle nyttige og unyttige applikasjoner som jeg hadde installert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...