Gå til innhold

Intel viser fram BTX


Anbefalte innlegg

Kan jeg bare bore hull slik at det passer festene på de nye hk-ene når jeg har vanlig ATX fra før?

 

Synes det er unødvendig og skifte fra ATX til BTX ...

Nope! Intel har gjort Tårnprodusentene en bjørnetjeneste og speilvendt hovedkortet (ATX = H side, BTX = V side) :p:laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser faktisk lovende ut dette, blir kanskje intell i neste pc. Om disse hkene er små nok da. Noen som vet hva målene på MicroBTX er?

picoBTX er mindre enn microBTX... Så om du vil ha en liten PC fysisk, så er det picoBTX du er ute etter.

 

pico - nano - micro.....

Lenke til kommentar
Ser faktisk lovende ut dette, blir kanskje intell i neste pc. Om disse hkene er små nok da. Noen som vet hva målene på MicroBTX er?

picoBTX er mindre enn microBTX... Så om du vil ha en liten PC fysisk, så er det picoBTX du er ute etter.

 

pico - nano - micro.....

har også et minstekrav, 1x agp og verken pci-e eller pci holder ikke.Det er MicroBTX jeg vil ha.

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar
*TO* PCI-spor? :o TO??

 

Nei, jeez, microBTX er definitivt ikke min størrelse. 3-4 PCI-spor MINST! Lydkort, ekstra nettverkskort, ledningsplass, vifter, CPU-vifte-innstillingssak og mer.

 

Forresten - hvor skal CPUen være i det Chiefteckabinettet?

Enig, så enig! God plass, mange utvidelsesmuligheter, god modularitet - det er sakene!

Jeg for min del skulle ønske lydkort og slikt ikke var integrert på HK, hvis det da hadde senket prisene tilsvarende prisen til et ordinært lydkort.

Lenke til kommentar
QUOTE]

 

Ellers så vil vel BTX strømforsyninger gi oss flere SATA strømplugger. Det er jo kjekt. Jeg antar at det kommer egne BTX PSU'er?

Nope det er bare de utvendige mål som er nye på et BTX PSU, etter hva jeg har lest. Det er jo dette som er så på trynet! Når det kommer en ny standard, så har de ikke forbedret arkitekturen/designet eller spesifikkasjonene noe. :(

 

Hva med for eks å lage fler dedikerte kurser til skjermkort, minne, og drev/harddisker samt gått vekk i fra de forferdelig 4 pins molex-kontaktene. :hmm:

Lenke til kommentar

http://www.aceshardware.com/forum?read=115068218

 

3. Does AMD plan to support the new BTX standard? when?

 

I can not confirm any plans, AMD processors are working well within the current thermal envelope of ATX specifications.

 

 

Er det ikke bedre å ha luft inntak bak rett ved siden av CPU'en som det vanlig er, og kjøle varme harddisker med front vifta?

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Ser ikke hva folk har i mot denne forandringen. Du må jo ikke kjøpe ny data bare grunnet at det har kommet ut noe nytt. Og det er nok forsatt store muligheter for å kjøpe AXT ting i mange år fremover. Det kan på mange måter samenlignes med s-ata vs. u-ata.

 

Av og til må de begynne alt forfra for å få ting bedre.

 

Og jeg tror nok at datamaskinene kommer til å bli mye mindre etter som tiden går. Per dags dato kan jo du få dual CPU i en liten shuttel boks.

 

Synes dette er helt OK, og fatter ikke hvorfor dere syter så mye.

Lenke til kommentar
Av og til må de begynne alt forfra for å få ting bedre.

 

men hva er det som er så mye bedre?`

 

selv trodde jeg denne formfaktoren skulle gi mulighet for monster 120mm ribber + vifte, altså at CPU festet var langt vekke fra de fleste andre komponenter, men det er jo ikke slik.

Lenke til kommentar

Når dette er noe som blir inført uansett så burde 939 og socket T vert lansert som btx, fått litt fortgang i ting,så slipper vi å oppdatere så *ævl*g mangen ganger,enig?

 

Edit: skrev thing istedenfor ting, har blitt vell mye joint operations og engelsk skriving i det siste ;)

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

woha nå ble siden plutselig anderledes, men

 

Skal kjøpe ny maskin før sommeren, hadde vært digg hvis de lanserte det i løpet av måneden.

 

Synes atx er greit jeg, dette medfører jo smale kabinetter med den viftetunellen... Og hvorfor skal man suge inn den varme luften? hvorfor ikke trekke den rett ut fra cpu...

Lenke til kommentar
Hvorfor sensurer de området i prosessor socket? :hrm:

Jeg la også merke til det, noen som vet?

vill spekulasjon: slik at diverse hw sider ikke kan rake ned på hvor villt dårlig LGA socketten er. Den er vistnok meget svak etter hva jeg har hørt...tør vi tro på økte returer på HK i fremtiden?

Lenke til kommentar
Intel gjør vel at det ikke er garanti på pinnene, slik at du ikke får garanti når de brekker.

Ifølge anand var det visst ett problem med noe fjærgreier som ble brukt for å presse pinnen tilbake(?), hadde visst en tendens til å gå istykker etter du tok cpuen på og av noen ganger, og dermed sitter du der med ett "kaputt" hovedkort. Men de regnet med at det ble ordnet da.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...