Beisfjord Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Har bladd gjennom et utall av nettsteder og guider for å prøve å få til å lage en velfungerende layout, men stanger gang på gang hodet i veggen. Det jeg finner problematisk med css er å få til en klassisk 3 kolonne layout. Meny til venstre og høyre med hovedinnholdet i midten. Ønsker også at venstre og høyre menyen skal være av "fast" (bruker em) størrelse. Får det jo til på en måte med: #content { margin-left: 11em; margin-right: 11em; border: thin solid black; } #left { border: thin solid black; float: left; width: 10em; } #right { border: thin solid black; float:right; width:10em; } Løsningen er desverre ikke helt optimal da "content" alltid har 11 em margin på hver side... Målet er å få de forskjellige div'ene til å "wrappe" fint, og ikke bare se ut som graut, når man gjør browservinduet mindre. Noen forslag? Edit: En liten ting til, fordel om det funker i både Opera og IE. Endret 2. juni 2004 av Psi_^ Lenke til kommentar
DexterBlasted Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Kanskje du kan bruke noen av disse? http://www.glish.com/css/ Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Skal #content ha dynamisk bredde? Lenke til kommentar
Beisfjord Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Skal #content ha dynamisk bredde? Jepp, #content må ha dynamisk bredde. Lenke til kommentar
Beisfjord Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Kanskje du kan bruke noen av disse? http://www.glish.com/css/ Har sett på de, men ingen gir meg det jeg ønsker. Hvis man minsker browservinduet så blir det bare "graut". Opera sin hjemmeside er mer det jeg ønsker, bortsett fra at jeg vil ha en kolonne til. Hvis du minsker browservinduet der så ser du at ting flytter seg pent og pyntlig under hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå