Gå til innhold

Hacker digitalkamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt som er populært og billig nok til at mange folk kan kjøpe det vil få hacker-oppmerksomhet. 300D intet unntak. Spessielt ikke siden man visste at det stort sett var firmware-begrensninger som skillte de to. Jeg valgte 10D, og ville ikke valgt annerledes om den hackede firmwaren hadde eksistert når jeg kjøpte. Prisforskjellen var ikke altfor stor, og Gud bedre, selv for en amatør (og ikke minst _student_!!) som meg, ville jeg fortsatt betalt 10D-prisen selv om innmaten var identisk :p Har testet ett 300D, og uten å rakke ned altfor mye på 300D (som jo er ett meget godt kamera), føles det som ett leketøy til sammenligning med 10D (som selvsagt igjen føles som ett leketøy sammenlignet med en "1"-modell). Men 3-5 tusen ekstra for ett kamera-hus som tåler juling synes jeg er greit. Når man i tillegg får alle funksjonene 10D har over 300D (med orginal firmware), så blir det enda mer rettferdiggjort.

Og til slutt ett viktig argument, ihvertfall for meg som student med dårlig råd.. Hva skjer om du f.eks mister 300D'en i bakken? Ja selvsagt, plastikken sprekker :p men var ikke det jeg tenkte på i hovedsak. Hva om den ikke vil skru seg på igjen etter fallet? Da må den inn til service, og tror du Canon gir service på ett kamera med uorginal firmware? Glem det! :no: I aller beste fall får du ei skikkelig regning for reperasjonene, men i verste fall (og kanskje mest sannsynelig) nekter de å reparere. hadde jeg hatt en 300D, så ville jeg selvsagt brukt den uorginale firmwaren selv, men som student med dårlig råd, så føler jeg en ekstra trygghet i at mitt kamera mest sannsynelig overlever fallet, og at om det skulle bli ødelagt, så kommer ihvertfall Canon til å reparere det på forsikringsselskapet mitt sin regning :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...